[ad_1]
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از ورود اولین قطار باری روسیه به ایران خبر داد و گفت: این قطار ۳۹ کانتینر بار است که در بندر شهید رجایی توقف میکند و بار آن توسط دریا به هند حمل میشود.
به گزارش تسنیم، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با اشاره ورود اولین قطار باری مستقیم روسیه به ایران با هدف هند اظهار کرد: با توجه به سیاستهای دولت سیزدهم مبنی بر روابط با همسایه، در حال حاضر با اکثر همسایهها روابط بسیار خوبی دارند. ده است و ر اساس دو موضوع افزایش رانزیت و اهم ا ورها در دستور وزارت راه و .
وی افزود: ر ال اضر اهمنامه ا ورهای مساحی رای رانزیت از ایران م دود 20
وی ادامه داد: ار اری روسیه
قاسمی با بیان اینکه بار این قطار توسط دریا به هند صادر خواهد شد، افزود: این قطار از مسکو با پیمایش از 3 هزار و 800 کیلومتر به مرز ایران رسیده و حامل 39 کانتینر بار است.
وزیر راه و شهرسازی با مناطق شمالی بر مناطق بالای ایران در ترانزیت گفت: در کریدور 3 جبهه وجود دارد و این قطار از شرقیترین کریدور یعنی سرخس (ترکمنستان) وارد کشور شده است.
وی افزود: همچنین کریدورهای میانی مثل اینچه برون و گرمسار نیز دارای پتانسیلهای بالا برای جذب بار سایر کشورهاست که باعث میشود ارتباطات خوبی از این طریق با روسیه و همسایه برقرار شود.
قاسمی داد: کریدور غربی یعنی آذربایجان- ایران نیز از کریدورهایی با قابلیتهای بالا در کشور بوده و رفع محدودیتها و تکمیل قطار رشت- آستارا در این کریدور در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.
وی درباره امکان تداوم سیر این قطار نیز گفت: با توجه به امضای تفاهم نامهها و قراردادهای خوبی که با مانند روسیه، قزاقستان و ترکمنستان منعقد شده و همچنین سهلالوصول بودن این مسیر برای رسیدن کالاهای روسیه به مانند هند، سیر قطار در این مسیر ادامه دارد. واهد داشت.
قاسمی گفت: از سوی دیگر این مسیر از نظر اقتصادی و کاهش زمان حمل و نقل دارای مزیت های قابل توجه است و سایر کشورها نیز به دنبال بیشتر برای حمل بار خود هستند.
وی اکید رد: الردن ریدورها در دستور وزارت و رسازی رار دارد و باید انجام دهد د د د د
راه شهرسازی درباره احیای کریدورها از جمله کریدور شرقی- وزیر بیان کرد: موقعیت ژپلی کشور ایران باعث می شود که ترانزیت علاوه بر درآمدی، امنیت، سیاسی و اجتماعی هم برای کشور در بر داشته باشد و به دنبال افزایش ترانزیت کشور باشد.
[ad_2]