دیزل ژنراتور ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

هر دیزل ژنراتور از روی میزان کیلو وات برقی که تولید می کند رتبه بندی می شود.

هر موتور دیزلی پس از مدت زمان معینی که توسط کارخانه سازنده مشخص شده است احتیاج به سرویس در قسمت های مختلف پیدا می کند. یکی از مهم ترین بخش های هر موتور دیزلی سیستم سوخت آن است که شامل قطعاتی از قبیل انژکتور و سوزن های آن می شود. انژکتورها هر چند وقت یکبار بایستی توسط افراد حرفه ای و مراکز معتبر مورد بررسی قرار گرفته و تنظیم شوند تا مصرف سوخت در آن ها به حد متعادلی صورت پذیرد.

مثلاً لزومی ندارد یک مولد دائم دارای تابلوی کنترل اتوماتیک ژنراتور در زمان قطع برق شهر باشد. به هر حال، معمولاً یک فرض معمول این است که اگر یک ژنراتور در حالت اضطراری ۱۰۰۰ کیلووات باشد، در حالت پایه و دائم به ۸۵۰ و ۸۰۰ کیلووات اکتفا شود.

نگهداری آسان و ساده قطعات دیزل ژنراتور و تأمین راحت سوخت گازوئیلی آن، تأثیر بالایی در افزایش میزان خرید محصول دارد. تجهیزات کارکردی دیزل ژنراتور با سرعت بسیار پایینی به فعالیت ادامه می‌دهند.

  • دیزل ژنراتور دائم کار، عنوانی است که به این نوع از مولدهای برق اطلاق می شود.
  • با این حال ، از آنجا که هزینه راه اندازی و نگهداری دیزل ژنراتور بسیار کم است، ممکن است در مقایسه با یک موتور گازسوز، آن را به گزینه اقتصادی تر در طول زمان تبدیل کنید.
  • از آنجا که سوخت مصرفی موتور های دیزل از نوع سنگین با عددستان (تعداد اتم های کربن در مولکول سوخت) بالاست، تزریق مقدار کمی سوخت برای محترق شدن کافی است.
  • معمولاً موتورهایی که از طرح صافی خشک در آن ها استفاده شده است  دارای هشدار دهنده هایی هستند که گرفتگی صافی را به اطلاع مصرف کننده می رسانند و به این ترتیب فرد را ملزم به تعویض فیلتر می کند.

مشکلات وایرادات این بخش خراب شدن قطعات برقی، مشکل در استارت و تایمرها هستند. برند ژنراتور استمفرد، مکالته، لئوری سامر و سایر برندها معمولا کپی این برند ها می‌باشد.

ژنراتور های دیزلی با ظرفیت های 5 کیلووات الی 50 کیلووات برای مصارف خانگی در بازار به راحتی در دسترس هستند. در حالی که دیزل ژنراتور صنعتی با توان 50 کیلووات الی 3 مگاوات بصورت ثابت یا موبایل (نصب شده بر روی شاسی چرخ دار) عرضه می شود. از این رو، ژنراتور های گازوئیلی صنعتی اکثرا در مراکز بیمارستانی، ساختمان سازی و راهسازی، کشاورزی، مراکز فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین در استخراج معادن استفاده می شود. از این رو نگهداری خطوط ارتباطاتی در تمامی کسب کار ها امر حیاتی محسوب می شود.

پدیده های انتقال چیست؟ – به زبان ساده + انواع و معرفی کتاب

به وجود آمدن احتراق باعث می شود پیستون ها جابجا شده و باعث تولید انرژی مکانیکی گردند. انرژی مکانیکی که توسط پیستون ها به وجود آمده است توسط بخشی به نام دینام تبدیل به برق می شود.

دیزل ژنراتور

افت کارکرد قطعات و تجهیزات داخلی دیزل ژنراتور دست دوم، می‌تواند عمر کوتاهی را برای محصول رقم بزند. قطعات تعویضی دیزل ژنراتور دست دوم می‌توانند در نوع ایرانی و یا چینی باشند. بنابراین عملکرد مورد انتظاری را در تولید برق اعمال نمی‌کنند؛ از این رو انتخاب و خرید دیزل ژنراتور دست دوم برای تأمین برق ایمن در توان متغیر، توصیه نمی‌شود. دستگاه ژنراتوری که دارای توان حدوداً ۵ تا ۲۵۰ کیلووات می‌باشد و از ژنراتور دائم کار برخوردار است به عنوان اقتصادی‌ترین دیزل ژنراتور شناخته می‌شود.

پمپ خنک کننده برای فشار دادن مایع خنک کننده به دور موتور و هر کدام از دستگاه ها برای خنک سازی مایع (معمولاً رادیاتور، اما گاهی اوقات مبدل حرارتی) استفاده می شود. تقریبا هر دیزل ژنراتور دو برابر یک موتور دیزل دارای قطعات و پیچیدگی است. باید از فروشنده دیزل ژنراتور برای گارانتی و خدمات پس از فروش سوال کنید و اطمینان حاصل کنید که این خدمات به درستی و به موقع ارائه می‌شوند و فروشنده ضمن داشتن سابقه مثبت دارای امکانات مناسب نیز باشد.

با این حال، این امر اغلب می تواند با نیازهای پایین نگهداری و بازده سوخت کاهش یابد. حساسیت آن ها نسبت به نوع سوخت کم بوده و می توان از سوخت های ارزان قیمت تر همچون گازوئیل، نفت و مازوت استفاده نمود. سوخت باید یکی از موارد مهم برای هر شخصی باشد که ژنراتور خریداری می کند.

اگر از دیزل به صورت صحیح و مطابق با استاندارد های بیان شده استفاده و نگهداری کنید، می توانید مصرف سوخت آن را تا حد چشمگیری کاهش دهید.

پارت دیزل

• دیزل ژنراتور برای کار کردن بهینه نیاز به سوخت زیادی ندارد و این می تواند در هزینه های شما صرفه جویی های چشمگیری را به دنبال داشته باشد. • مواردی همچون استهلاک، فرسودگی و خرابی در آن ها به ندرت اتفاق می افتد. طراحی کارآمد، نوع سوخت و موتور به کار رفته در دیزل ژنراتور باعث شده تا این دستگاه ها نسبت به نوع بنزینی دوام بیشتری از خود نشان دهند. دیزل ژنراتور تنها یک نمونه از چندین ژنراتور عرضه شده به بازار است.

از جمله در شرایط آب و هوایی سرد، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند.

هرچه حجم موتور دیزل ژنراتور بیشتر باشد، صدای تولید شده توسط آن هم بیشتر است.

دستگاه ژنراتور می تواند برای مدت زمان زیادی به کار خود ادامه دهد و به همین دلیل نیازمند رسیدگی و بررسی مداوم است. اولین نکته ای که باید آن را مد نظر داشته باشید، توجه به نوع نیاز تان است. باید از خود بپرسید برای چه کاری نیاز به دیزل ژنراتور ها دارید؟ با دریافت پاسخ این سوال از جانب خودتان، می توانید کمی راحت تر از قبل اندازه‌مناسب دیزل ژنراتور تان را بیابید. در این صنعت ژنراتورها، نقش کلیدی دارند و به عنوان منبع برق به طور مستمر و مداوم استفاده می شوند.

کلید هدایتگر (گاورنر) هم به موتور اجازه می دهد در صورت افزایش مصرف با بالابردن سرعت الکتریسیته مورد نیاز را تامین کند، تا در صورت افزایش یا کاهش ناگهانی در مصرف کنندگان میزان تولید برق را کنترل کند.

  • قیمت‌های پایین این محصول در مقابله با سطح کیفی بالای آن، ارزش خرید دستگاه را بالا برده است.
  • لذا در بیمارستان برای تأمین برق اضطراری جهت تداوم کارکرد دستگاه‌های درمانی و سنجش، می‌توانند به عنوان ایمن‌ترین دستگاه دیزل ژنراتور مورد استفاده قرار بگیرند.
  • سلام، همکاران واحد مشاوره فنی برای ارائه لیست قیمت و پیش فاکتور با شما تماس خواهند گرفت.
  • همچنین پنجره ها یا کانال های ورودی هوای تازه و تخلیه هوای گرم را بازرسی کنید تا مطمئن شوید بسته یا مسدود نشده اند.

محصولات دوسان با توان پرایم و اضطراری مشخص، در مدل‌های مختلف در کشور کره جنوبی به تولید رسیده است.

این روزها زندگی و فعالیت های روزانه همه ما به شکلی با انرژی برق گره خورده و تصور زندگی بدون برق غیر ممکن است.

هر کدام از این برندها دارای خصوصیات متفاوتی هستند و بالا بودن سطح کیفی آن ها باعث شده است مورد توجه افراد زیادی قرار بگیرند.

(قابلیت LAT 50 درجه برای رتبه بندی آماده به کار و 55 درجه LAT برای پرایم). سری C550D5 دیزل ژنراتور کامینز پاور انگلستان، با چگالی انرژی یا توان بالاتری نسبت به دیگر رقبای خود طراحی شده است.

این دستگاه‌ها در اندازه‌ها و ظرفیت‌های مختلفی تولید می‌شوند و می‌توانند به عنوان منبع اصلی برق یا به عنوان پشتیبان در مواقع اضطراری استفاده شوند. کاربرد اصلی دیزل ژنراتور وقتی می باشد که دسترسی به برق شهری امکان پذیر نیست و گاهی هم برای کاهش هزینه های مصرف انرژی بکار می رود.

شخص خریدار می تواند با آگاهی از توان دستگاه مقدار مناسبی از سوخت را در آن قرار دهد و باعث شود سیستم ژنراتور بتواند بدون کمبود سوخت کار کند. از آن جا که سوخت مورد نیاز دستگاه دیزل ژنراتور از میان سوخت های فسیلی انتخاب می شود، کار کردن این وسیله با خروج گازهای مختلف همراه است.

معروف ترین برندهای موتور دیزل

ویژگی‌های ممتاز هر یک از مدل‌های این محصول، استفاده از آن‌ها را در مکان‌های تجاری، خانگی و صنعتی امکان‌پذیر نموده است.

در صورتی که به مسائل تعمیر و نگهداری این وسیله اهمیت دهید و به تعمیرات لازم آن رسیدگی کنید، ژنراتور شما برای سال‌های آینده بدون مشکل کار خواهد کرد. به شما توصیه می‌کنیم که حتما گزارشی از این سرویس‌ها و بازرسی‌های دوره‌ای داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید به آن مراجعه کنید. تولیدکنندگان توصیه می‌کنند از یک برنامه تعمیر و نگهداری مشخص پیروی کنید تا ژنراتور شما در اوج کار کند و عملکرد بدون مشکلی داشته باشد. معمولا این اتفاق پس از مدت زمان مشخصی از ساعت سرویس دهی رخ می‌دهد.

لطفا در صورت امکان دلیل دادن امتیاز کم به محتوای این صفحه را نیز بفرمایید تا در صورت وجود هر گونه مشکل یا ایراد، اصلاح گردد. داشتن دانش در زمینه مسائل الکتریکی باعث رعایت نیازمندی های ایمنی در هر موتور می شود. استفاده از یک همکار یا تکنسین حرفه ای در هنگام سرویس ژنراتور برای حفظ ایمنی شخصی نیز ضروری می باشد. ملاحظاتی برای جلوگیری از آتش سوزی در هنگامی بالا رفتن دمای ژنراتور نیز باید در نظر گرفته شود.

اگر دمای موتور پایین باشد، ترموستات بسته می‌شود و مایع خنک‌کننده به‌جای حرکت به‌سمت رادیاتور، در داخل موتور گردش می‌کند تا به دمای مطلوب برسد. در دمای مطلوب یا اصطلاحا  Tempreture Operating ترموستات باز می‌شود و آب برای خنک‌شدن به‌سمت رادیاتور می‌رود. پس از هر ۲۰۰۰ ساعت کارکرد موتور، دستگاه تنفس موتور باید با سوخت دیزل تمیز گردد. تعمیر و نگهداری دیزل ژنراتور بر روی هواگیرها با برداشتن محفظه ها، برداشتن هواگیر از درپوش سرسیلندرها، شستن و پاکسازی آن ها با هوای فشرده انجام می شود.

دیزل ژنراتور

این موتور راه‌انداز الکتریکی، انرژی خود را از یک باتری می‌گیرد که با یک شارژر جدا یا خروجی خود ژنراتور شارژ می‌شود. با توجه به کاربرد گسترده دیزل ژنراتور در محیط‌های صنعتی، اداری، شهری و پروژه‌های عمرانی آشنایی با مشخصه‌های الکتریکی و مکانیکی این تجهیزات، برای طیف وسیعی از مهندسان و تکنسین‌های رشته‌های فنی بسیار سودمند و کاربردی است. شرکت‌های بسیاری در سراسر جهان در تولید دیزل ژنراتور فعال هستند و بازار رقابتی این محصول باعث شده این شرکت‌ها محصولات خود را با امکانات، کیفیت و بهره‌وری بهتری در اختیار مصر‌ف‌کننده قرار دهند. از معروف‌ترین شرکت‌های سازنده دیزل ژنراتور می‌توان موارد زیر را نام برد.

موتور برق برای مصارف کم از جمله منازل، ژنراتور گازسوز و دیزل ژنراتور برای مصارف بیشتر از جمله مجتمع‌های تجاری یا مسکونی بزرگ استفاده می‌شود. بیش از90 درصد دیزل ژنراتورها از سیستم آب خنک برای کاهش دمای ایجاد شده استفاده می کنند و آب در میان سیلندر جریان پیدا می کند و بعد جذب گرمایی ایجاد شده از موتور خارج می شود.

همچنین در شرایطی که شما عازم یک سفر طولانی به خارج از شهر باشید دیزل ژنراتور ها و سایر وسایل برقی از جمله موتور برق ها می توانند بسیار پر کاربرد باشند. بنابراین، یک پشتیبان مانند موتور های دیزل ژنراتور می تواند بسیار پر اهمیت باشد. پارامترهای مختلفی وجود دارند که میزان مصرف سوخت دیزل ژنراتور را تحت تاثیر قرار می دهند.

برای سفارش خرید و کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن مشاوره رایگان با شماره های درج شده روی سایت تماس بگیرید. خروجی تک فاز برای مناطق مسکونی و خروجی سه فاز برای تاسیسات برقی و استفاده‌های تجاری کاربرد دارد. تنظیم کننده ولتاژ بخش کوچکی از خروجی ولتاژ AC ژنراتور را می‌گیرد و آن را به جریان DC تبدیل می‌کند.

به منظور داشتن خرید باکیفیت، مقرون به صرفه و درست، لازم است قبل از خرید به موارد متعددی توجه کنید. برد AVR ولتاژ ترمینال های ژنراتور را کنترل کرده و از طریق استاتور تحریک کننده جریان را ارسال می کند.

از آنجایی که ذرات و مولکول های آب درشت تر و سنگین تر از مولکول های سوخت می باشند، لذا هنگام ورود به فیلتر از منافذ ریز آن عبور نکرده و وارد قسمت پایین فیلتر می شوند. آب های وارد شده به این قسمت به دلیل سنگین تر بودن از سوخت در قسمت پایین پیاله نشست می کنند. هنگام سرویس های روزانه و هنگام کار موتور، آب در داخل پیاله شیشه ای به صورت گلوله های قهوه ای رنگ به راحتی قابل رویت بوده و با باز کردن پیچ تخلیه می توان آنها را خارج نمود.

سلام جناب بوستانی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. سلام جناب دولتی عزیز، همکاران واحد مشاوره فنی با شما تماس خواهند گرفت. اکثراً موتورهای تراکتور و ماشین های کشاورزی و صنعتی دارای یک پیش صافی در ابتدای ورودی هوای موتور هستند.

دیزل ژنراتور

نصب و راه اندازی یک دیزل ژنراتور باید همیشه توسط یک فرد متخصص و با تجربه انجام گیرد تا از بروز هر گونه مشکل احتمالی به جلوگیری شود. به هرحال موتورهای دیزل می‌توانند بر روی تنوع وسیعی از سوخت‌ها عمل کنند و به پیکربندی بستگی دارد از طریق سوخت دیزل eponymous که عموماً از نفت خام به‌دست می‌آید، معمول هستند. موتورها می‌توانند با تمام طیف عصاره سوخت تجمیع شده کار کنند از گاز طبیعی، الکل، گازوئیل، گاز چوب تا روغن‌های سوخت از روغن دیزل تا سوخت‌های رسوبی.

برای مثال در ایران شرکت رویان صنعت نمایندگی این شرکت را به عهده دارد. دیزل ژنراتورها دی اکسید کربن (CO2) ، اکسید نیتروژن (NOx) و ذرات معلق تولید می کنند.

سازگاری محصولات این برند در شرایط آب و هوای نامناسب، مورد توجه متقاضیان این محصول قرار گرفته است. استفاده از تکنولوژی برتر در ساخت مدل‌های متنوع دیزل ژنراتور، به محبوبیت برند کامینز در جهان افزوده است. یک دیزل ژنراتور بادوین به موازات شبکه اصلی
می تواند برای تامین برق اضافی زمانی که منبع ورودی از شبکه برای پاسخگویی به تقاضای
بار کافی نیست استفاده شود. همچنین می توان از آن برای صادرات برق به شبکه اصلی برای
پشتیبانی از شبکه استفاده کرد.

در حال حاضر این شرکت کشور ما را تحریم کرده ولی یک شرکت ایرانی اقدام به مهندسی معکوس این محصول نموده است. شما می‌توانید دیزل ژنراتور بنز ساخت شرکت موتور سازان ایران را در بازه قدرت ۲۰ تا 100 kVA خریداری نمائید. از دیزل ژنراتور برای تولید برق در مکان‌های دور افتاده استفاده می‌شود.

دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتور ها در ایران معمولا و بین عموم مردم به عنوان برق اضطراری شناخته می شود چرا که در هنگامی که برق شهری ندارید یا در دسترس نیست برای شما عمل تولید برق را انجام می دهد .

کم قیمت ترین دیزل های موجود در بازار برندهای متفرقه چینی هستند که با قیمت ها و کیفیت های متنوع توسط بازرگانان مختلف وارد کشور میگردند. • ایستا بودن دستگاه دیزل ژنراتور اغلب اوقات باعث غلیظ شدن سوخت می شود. از نظر ارزش، تولید ژنراتور در سال 2019 با تخمین قیمت صادرات به بالاترین حد خود رسید.

فابریک بودن کوپله اگر متعلق به یک برند معتبر نظیر کامینز پاور Cummins Power انگلستان باشد، مزیت قابل توجهی در خرید ژنراتور دیزلی برق محسوب می‌شود.

آهنگ جدید

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما