هزینه تفریح ​​در ارتفاعات تهران; از اسکی و تله کابین گرفته تا ماشین برفی و کمپینگ

[ad_1]

رارودر عین حال پیست های اسکی با سردی هوا و سفیدی ارتفاعات تنور داغ شده است. در تهران حدود دو ماه است که پیست اسکی توچال بازگشایی شده و علاقه مندان به این رشته ورزشی می توانند با پرداخت ۲۱۰ هزار تومان به آن دسترسی داشته باشند. اسکی به عنوان یک ورزش پرهزینه مطرح است اما یک ورزشکار تازه کار می تواند وسایل اولیه این ورزش را با قیمت یک و نیم میلیون تومان خریداری کند.

به گزارش فرارو، اسکی، تله کابین، تله کابین، ماشین برفی، سورتمه سواری، بانجی جامپینگ، پرش از عقب و باشگاه تیراندازی از دیگر فعالیت های جاری در ارتفاعات است. در حال حاضر هزینه بلیط بانجی جامپینگ به مقصد توچال تهران 145000 تومان و هزینه رفت و برگشت تا ایستگاه هفتم توچال 95000 تومان می باشد. علاوه بر این با حدود 20 هزار تومان می توانید بلیت باشگاه تیراندازی و پرش به عقب را تهیه کنید.

قیمت بلیط و تجهیزات اسکی را پیگیری کنید

از اسکی به عنوان یکی از پرهزینه ترین ورزش ها یاد می شود، اما یک ورزشکار تازه کار می تواند وسایل اولیه خود را با قیمتی در حدود یک و نیم میلیون تومان خریداری کند. خرید اسکی و کلاه ایمنی بیشترین هزینه را به اسکی باز تحمیل می کند.

همین الان یک جفت چوب اسکی آلپاین 23 میلیون تومانی در سایت های فروش اینترنتی تبلیغ می شود اما با 500 هزار تومان می توان مدل های دست دوم را تهیه کرد.

کلاه ایمنی یکی دیگر از وسایل اولیه در اسکی است و با همان 500 هزار تومان می توان جایگزین های مقرون به صرفه و ارزانی را تهیه کرد. این در حالی است که در فروشگاه های لوازم ورزشی اکثر کلاه های اسکی بیش از یک میلیون تومان قیمت دارند.

عینک اسکی، ماسک اسکی و دستکش از دیگر تجهیزات مورد نیاز برای اسکی هستند. قیمت برخی از عینک های اسکی بالای پنج میلیون تومان است، اما مدل های ارزان تر آن 100 هزار تومان به فروش می رسند. با همین 100 هزار تومان می توانید ماسک مخصوص اسکی بخرید و دستکش حداقل 150 هزار تومان می خواهد.

بدین ترتیب در اقتصادی ترین حالت یک اسکی باز مبتدی با کمتر از نیم میلیون تومان می تواند چوب اسکی، کلاه ایمنی، دستکش، ماسک و عینک مخصوص ورزش تهیه کند. به این هزینه ها باید قیمت بلیط پیست اسکی را هم اضافه کنیم که در حال حاضر در پیست 210 هزار تومان است.

هزینه تله کابین و تله کابین

تله کابین و تله کابین یکی از تفریحات رایج در ارتفاعات است. فروش بلیط تله کابین تهران توچال به سه روش مختلف انجام می شود. بلیط رفت و برگشت از ایستگاه اول تا ایستگاه هفتم گران ترین گزینه و 95000 تومان است.

اگر می خواهید از ایستگاه اول تا ایستگاه پنجم توچال بروید باید 65 هزار تومان بدهید و برای رفتن از ایستگاه اول به ایستگاه دوم این رقم 35 هزار تومان است. تله کابین فقط مختص تهرانی ها نیست و مثلا در شهرهایی مانند رامسر، نمکبرد و … می توان این تفریح ​​را تجربه کرد.

قیمت بلیت تله کابین رامسر 85 هزار تومان است که این رقم در نمک خارج از کشور به 55 هزار تومان و در لاهیجان به 50 هزار تومان می رسد. همچنین بلیت مسیر 30 دقیقه ای تلویزیون توچال در حال حاضر 30 هزار تومان فروخته می شود.

هزینه سرگرمی های دیگر در ارتفاعات

ماشین برفی، سورتمه سواری، بانجی جامپینگ، باشگاه تیراندازی و پرش از پشت از فعالیت هایی هستند که می توان در ارتفاعات از آنها استفاده کرد. معادل فارسی ماشین برفی، ماشین برفی است و سواری با ماشین برفی در تهران در حال حاضر 90 هزار تومان قیمت دارد.

بانجی جامپینگ فعالیتی است که در آن فرد با استفاده از طناب فنری و گارد خود را آزاد می کند و قیمت بلیت تک در تهران به ۱۴۵ هزار تومان رسیده است. می توانید بلیط را به قیمت 20000 تومان در باشگاه تیراندازی خریداری کنید. تیراندازی با کمان، تپانچه و تفنگ بادی در این باشگاه امکان پذیر است و قیمت بلیت آن 20000 تومان می باشد. پرش به عقب که شبیه پریدن از ارتفاع روی تشک است یکی دیگر از تفریحات قد است و برای خرید بلیط باید حدود 25 هزار تومان بپردازید.

قیمت بلیط برای پیست های اسکی، تله کابین و دیگر تفریحات در ارتفاعات

پیست اسکی

210 هزار تومان

تله کابین

گوجه فرنگی 35 تا 95 هزار

ترجمه

30000 تومان

ماشین برفی

90 هزار تومان

امن ترین

45 هزار تومان

بانجی جامپینگ

145 هزار تومان

باشگاه کماندار

20 هزار تومان

کوله پشتی

25 هزار تومان

[ad_2]

Claudia Larsen

پیشگام وب. خالق حرفه ای درونگرا. پزشک آبجو. شیطان متعصب تلویزیون.

تماس با ما