باقری: اختلافات کمتر شده است

[ad_1]

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات وین گفت: در نتیجه مذاکرات و دیدارهای چند روز گذشته در سطح کارشناسی و مقامات ارشد مذاکره کننده، اختلافات طرفین در حوزه و دامنه موضوعات مذاکرات در حال کاهش است.

علی باقری کنی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات وین با هدف رفع تحریم ها گفت: ما دو موضوع اساسی داریم که به نظر من باید آنها را از هم جدا کنیم. یک موضوع اختلافات طرفین در مسائلی است که باید در مورد آنها بحث شود. موضوع دیگر اختلاف موضع دو طرف در مورد مسائل مذاکرات است. یعنی زمانی بحث بر سر خیلی از مسائل مذاکره بود که ممکن بود بین طرفین اختلاف شود. موضوع دیگر این است که موضع هر دو طرف در محدوده موضوعاتی که بر سر آن توافق کرده ایم چیست.

وی با بیان اینکه موضع هر دو طرف متفاوت است و در موضوعات مختلف فاصله ها متفاوت است، گفت: اما نکته ای که در چند روز اخیر مطرح شد این بود که دامنه و گستره موضوعاتی که در این چند روز قابل بحث است، این است. در باره. با گفت‌وگوها و نشست‌هایی که در دو سطح کارشناسی و ارشد برگزار می‌شود، هر دو طرف در حال رسیدن به یک جمع‌بندی روشن در مورد محدوده موضوعاتی هستند که در دستور کار قرار می‌گیرد.

این دیپلمات کشورمان ادامه داد: به نظر من پیشرفت بسیار خوبی است که اگر بتوانیم در این دوره در مورد گستره و دامنه موضوعات قابل مذاکره به نتیجه برسیم، موضوع مهمی است زیرا اولی بین طرفین اختلاف نظر وجود داشت. در این رابطه.”

وی سپس افزود: طبیعی است که طرفین در موضوعات مورد بحث اختلاف نظر داشته باشند. حتی در مذاکرات شش دور قبل در وین شاهد موارد زیادی هستیم که اختلاف نظر بین طرفین وجود داشت و این اختلافات در این مدت ادامه داشت.

باقری گفت: اما از زمانی که دولت جدیدی در ایران روی کار آمد، مشخص بود که در برخی مسائل با دولت قبل دیدگاه متفاوتی داشت، اختلافات باید در چارچوب توافق دو طرف طرح ریزی شود. .

فضای غیرسازنده خارج از مذاکرات نشان از کاستی های طرف مقابل دارد

مذاکره کننده ارشد کشورمان در پاسخ به سوالی مبنی بر اظهارنظرهای غیرسازنده سه کشور اروپایی درباره مذاکرات وین و ارزیابی جمهوری اسلامی ایران در پنجره فرصت برای دستیابی به توافق، گفت: طبیعی است که هر یک از طرفین اقداماتی را انجام می دهد تا بتواند بیشتر وارد مذاکرات شود.

وی ادامه داد: هرگاه دیدید فضای بیشتری در خارج به خصوص در حوزه سیاسی و رسانه ای ایجاد می شود، باید متوجه شوید که دست طرف مقابل در داخل اتاق مذاکره و پشت میز مذاکره خالی است و واقعاً خواهان نبود میز مذاکره است. ” یک جو مصنوعی و حتی کاذب را جبران کنید.

مذاکره کننده ارشد کشورمان گفت: به هر حال منطق جمهوری اسلامی ایران و موضع مستحکم و قاطع ایران در این دور از مذاکرات مبتنی بر اصول پذیرفته شده طرف مقابل است و زمینه را برای ادامه مذاکرات فراهم می کند. “ساختار زیبا.” باید بگویم که این اقدامات فضاسازی عمدتاً برای جبران کاستی های طرف های دیگر در گفت وگو است که بعید می دانم بتوان به نتایج قابل توجهی دست یافت.

در حال تکمیل…

[ad_2]

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما