مروری بر ویژگی های آفرودیت میباخ و کانسپت مرسدس بنز

[ad_1]

چند روز پس از مرگ ناگهانی Virgil Abloh، یکی از طراحان برجسته در دنیای مد، مرسدس از مفهومی بسیار متفاوت به نام پروژه Maybach رونمایی کرد. این کانسپت زیر نظر آقای Ablu و مدیر طراحی مرسدس بنز، گوردون واگنر ایجاد شد و نشان دهنده برداشت این شرکت از یک کوپه الکتریکی دو سرنشین مناسب برای مسیرهای خارج از جاده است.

به گفته مرسدس بنز، هیچ خط قرمز یا چارچوبی برای تیم طراحی پروژه مایباخ تعریف نشده است و آنها آزادی کاملی در ایده پردازی دارند. این موضوع باعث به وجود آمدن یک ماشین بسیار عجیب و ساختارشکن شده است. این کانسپت الکتریکی تقریباً 6 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین هودها را دارد!

پروژه Maybach یک وسیله نقلیه مدرن آفرود را در نظر می گیرد، به همین دلیل است که از سطح زمین بسیار بلند است. حفاظ ها و میله ها در قسمت های مختلف این کانسپت قرار می گیرند تا بدن را از آسیب محافظت کنند. همانطور که انتظار می رفت، لاستیک ها آفرود هستند و ابعاد بزرگی دارند.

به طور کلی، پروژه مایباخ شبیه هیچ محصول دیگری از مرسدس نیست. در نمای جلو، این کانسپت به نوار LED افقی مجهز شده و شیشه جلوی آن نیز روشن می شود. چراغ های جلو نیز از نوع LED هستند و به خوبی در داخل قاب گرد جای می گیرند. با توجه به دماغه عمودی و چیدمان المان های نما می توان شباهت بسیار زیادی به پروژه مرسدس مایباخ به محصولات رولزرویس مشاهده کرد.

جالب اینجاست که کاپوت پروژه می باخ شفاف است و چندین پنل خورشیدی زیر آن قرار دارد. نیازی به گفتن نیست که این پنل ها برای مصرف انرژی و افزایش دامنه حرکتی طراحی شده اند.

نمای عقب پروژه می باخ با نمای جلو یکسان است. چراغ های این قسمت نیز به صورت گرد طراحی شده اند و آرم مایباخ در داخل آن نقش بسته است. در زیر این چراغ ها هیچ سپر وجود ندارد، بلکه یک میله و سینی محافظ وجود دارد.

در داخل کابین با فضایی بسیار جادار، مینیمال و البته مجلل مواجه هستیم. رنگ به کار رفته در این قسمت به موازات بدنه نیز از بیابان اقتباس شده است. صندلی‌های این کانسپت به طرز عجیبی آینده‌نگر هستند و سرنشین می‌تواند آن‌ها را در حالت دراز کشیدن کامل به تخت تبدیل کند.

داشبورد پروژه Maybach ظاهری صاف و ساده دارد و در طراحی اجزای خود از مدل های قدیمی و کلاسیک الهام گرفته شده است. خوشه یا صفحه نمایش آمپرهای به اصطلاح این کانسپت در وسط داشبورد قرار گرفته است. با توجه به فضای بزرگ کابین پروژه می باخ، محفظه های متعددی برای نگهداری اقلام و تجهیزات مختلف در نظر گرفته شده است. بد نیست اشاره کنیم که این کانسپت دارای تبر خاصی است که نشان میباخ روی آن نقش بسته است! این تبر در چهارچوب مخصوص بر روی چهارچوب در نصب شده است!

ناگفته نماند ورجیل آبلو یک طراح مد، معمار، مدیر، کارآفرین و بشردوست آمریکایی با سابقه درخشان بود. او از سال 2018 موسس و مدیرعامل برند آف وایت و مدیر هنری بخش پوشاک مردانه لویی ویتون بوده است. آقای آبلو در ۲۸ نوامبر در سن ۴۱ سالگی بر اثر نوعی سرطان نادر درگذشت.

[ad_2]

Markus Saunders

درونگرا. نینجا دارای گواهی فرهنگ پاپ. نویسنده. مدافع غذا عاشق موسیقی پرشور.

تماس با ما