طرز تهیه موساکا؛ از غذاهای متنوع لذت ببرید

ترکیب گوشت و بادمجان همیشه خوشمزه بود. موساکا نیز از این ترکیب استفاده می کند و شما آن را دوست خواهید داشت.

مواد لازم برای تهیه موساکا:

بادمجان خرد شده: 500 گرم

پودر پنیر پارمزان: 150 گرم

پیاز: یک عدد

سیر: 2 عدد

گوشت چرخ کرده: 200 گرم

رب گوجه فرنگی: 250 گرم

رب گوجه فرنگی: یک قاشق

جعفری خرد شده: 2 قاشق غذاخوری

شکر: نصف قاشق

پودر تخم گشنیز: یک قاشق

پودر دارچین: نصف قاشق

سس پنیر: 250 میلی لیتر

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

روغن مایع: به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه سس پنیر:

چربی: 50 گرم

آرد گندم: 3 قاشق

شیر: 2 لیوان

تخم مرغ: یک عدد

طرز تهیه و پخت موساکا:

1. ابتدا بادمجان را با پوست به صورت حلقه هایی به قطر نیم سانتی متر برش دهید. سپس آنها را نمک بزنید و 30 دقیقه صبر کنید. سپس بادمجان را با آب سرد بشویید و خشک کنید.

2. کف سینی فر کمی روغن بمالید و بادمجان ها را کف سینی بچینید. سپس بادمجان ها را با روغن چرب کنید و سینی فر را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه به مدت 35 دقیقه قرار دهید تا بادمجان ها بپزند. در این فاصله بادمجان ها را برگردانید.

3. تابه را روی آتش بگذارید. پیاز خرد شده را در کمی روغن تفت دهید تا طلایی شود. سپس گوشت را اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن قهوه ای شود. سپس سیر له شده، نمک و ادویه ها شامل فلفل سیاه، تخم گشنیز و دارچین را به مواد داخل تابه اضافه کنید.

4. در این مرحله ابتدا پوره گوجه فرنگی، سپس رب گوجه فرنگی، شکر، جعفری خرد شده و پودر پنیر پارمزان را بریزید. سپس به مدت 30 دقیقه زمان دهید تا مواد بپزند تا مواد آبکش شوند.

5. تابه ای را انتخاب کنید که مناسب فر باشد. یک لایه بادمجان سرخ شده را در بشقاب قرار دهید، سپس یک لایه گوشت را روی آن بریزید.

6. سپس یک لایه دیگر بادمجان را روی مواد گوشتی قرار می دهیم و در آخر سس پنیر آماده شده را روی مواد قرار می دهیم. سینی را در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه قرار دهید.

طرز تهیه و پخت سس پنیر:

روغن و آرد را به مدت 2 دقیقه در ظرفی سرخ کنید. سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید و شیر سرد را کم کم اضافه کنید و مرتب مواد را با هم مخلوط کنید. قابلمه را دوباره روی آتش بگذارید و بگذارید مواد به قوام ماست برسد سپس پنیر پارمزان را اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید. بعد از اینکه مواد کمی گرم شدند، تخم مرغ ها را اضافه کنید و مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شوند. سپس سس پنیر آماده استفاده است.

منبع: پارسی دی

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما