طرز تهیه انار مسقطی; گمسی اییزی

[ad_1]

مجله افق : مسقط یک دسر بسیار خوشمزه و ساده است که هم در ایران و هم در ترکیه طرفداران زیادی دارد. مسقطی که معمولا یک دسر ژله مانند است هم با شیرینی و هم با چای مصرف می شود. خاستگاه مسقطی در ایران به شهر لار در استان فارس برمی‌گردد و از این رو مسقطی لاری به یکی از خوشمزه‌ترین و مهم‌ترین سوغاتی‌های شیراز تبدیل شده است.

طرز تهیه انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

می توانید هر طعمی را به این تفنگ اضافه کنید تا متفاوت و جذاب شود. در این مطلب طرز تهیه انار مسقطی را می خوانید.

مولفه

  • آب انار تازه: 1.5 لیوان دسته فرانسوی
  • انارهای پوست کنده: دسته فرانسوی نصف لیوان
  • شکر: 1/4 فنجان دسته فرانسوی
  • نشاسته گندم: 3 قاشق غذاخوری
  • گل رز: 1 قاشق غذاخوری
  • کره: نصف قاشق چایخوری
  • برای تزیین انار: 1 قاشق غذاخوری
  • پسته یا خلال پسته یا هر نوع مغز: به میزان لازم (اختیاری)

طرز تهیه انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

طرز تهیه انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

نحوه تهیه

مرحله اول: طرز تهیه مسقطی انار به این صورت است که ابتدا نشاسته گندم را با مقداری آب سرد مخلوط کنید. سپس مخلوط آب و نشاسته را از صافی یا الک صاف کنید تا محلول تمیز و یک دستی شود. ماهیتابه را روی گاز بگذارید و سپس مخلوط آب انار و نشاسته را بریزید و آب را به آن اضافه کنید. مواد را خوب مخلوط کرده و مدام روی شعله هم بزنید تا شکر به آرامی در مواد حل شود.

مرحله دوم: در این مرحله از طرز تهیه مسقطی انار باید حرارت را کم کنید و مرتب مواد را هم بزنید. بعد از مدتی مواد شروع به غلیظ شدن می کند. هم زدن ماسک در این مرحله بسیار مهم است و اگر آن را به درستی مخلوط نکنید، می توان مواد را گلوله کرد.

طرز تهیه انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

مراحل یوگا: بعد از حدود نیم ساعت از درست کردن مسقطی که انار غلیظ شد و مانند فرنی شد، گلاب را به آن اضافه می کنیم. گل رز معمولا در مسقطی استفاده می شود، اما اگر بوی گل رز را دوست ندارید، می توانید آن را نیز حذف کنید. پس از افزودن گل رز به این دسر شب یلدا با انار، باید مواد را روی حرارت هم بزنید تا دوباره غلیظ شوند.

مرحله 4: برای تهیه مسقطی انار باید مواد را هم بزنید تا سفت شود و هم زدن آن کمی سخت شود. بعد از اضافه کردن گلاب و وقتی دسر کمی سفت شد کره را اضافه کرده و دوباره هم بزنید. دسر شما آماده است وقتی یک قاشق از مواد را بردارید نباید موقع ریختن به راحتی بیفتد.

حدود 1 ساعت طول می کشد تا کویر مسقط در شب یلدا به این غلظت برسد. سپس باید کف تابه را ببندید. برای تهیه این مشک می توانید آن را در هر قالبی یا با درست کردن یک مشک کوچک لقمه ای تهیه کنید. از آنجایی که انار مسقطی در شب یلدا کمی سفت می شود، برای سهولت در ریختن مواد در قالب می توانید از قیف پلاستیکی یکبار مصرف استفاده کنید.

طرز تهیه انار مسقطی خوشمزه برای شب یلدا

مرحله 5: بهتر است قبل از ریختن در قالب، کمی مشک را چرب کنید. سپس مواد را داخل قیف پلاستیکی بریزید و سپس با دقت قالب را به اندازه دلخواه کوچک یا بزرگ پر کنید. در نهایت بعد از اینکه داخل قالب را با چاقو پر کردید، سطح دسر را صاف کنید. بعد از پر کردن قالب باید حدود 6 ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند و خودشان را نگه دارند و سپس به شکل دلخواه برش بزنید. در آخر می توانید مشک خود را با دانه های انار یا خلال پسته تزیین کنید. قبل از درست کردن مشک و ریختن آن در قالب می توانید از دانه های انار یا پسته نیز استفاده کنید.

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما