ند دانشگا ایران از رست وزارت لوم راق دارد؟

[ad_1]

ازگی رستی از دانشگاه های ایرانی منتشر شده وزارت لوم راق مدرک نا را ول ندارد؛ موضوعی از واکنش های مختلف اربران و ائید و روبرو ده؛ اما مطمئن هستید؟

ارش ایرنا، در این مینه، این رسشها، ادعاها و مطالب مطرح شده است:

یک دانشگاه از رست دانشگاهای مورد عاید راق دارد؟

ا راق نها مدارک دانشگاهای ایرانی را از رست موارد مورد ولود

ا رست دانشگاهای مورد رش دارای انگیزه های سیاسی است؟

در ادامه ر از این موارد میردازیم.

ادعا: دانشگاه رست دانشگاهی مورد عید راق

در ایران، این ر ا ویت رسول ریان مطرح د. استاد اریخ دانشگا ران ویری از سایت راقی را منتشر کرد و از دانشگاه رست.

در این فهرست، دانشگاه‌های اسامی، چون امام رضا (ع)، ایلام، کرمانشاه، بوعلی سینا، خواجه نصیر طوسی، سمنان، زنجان، الزهراء، قم، گلستان، امام خمینی، اراک، رازی، علوم پزشکی گلستان، صنعت نفت، ارومیه. ، علامه طباطبایی، اصفهان، خوارزمی، شهید باهنر، شهید کرمان اهواز، صنعتی اصفهان، ادیان و مذاهب و جامعة المصطفی آمده و ادعا شده است که آن گواهینامه پذیرش وزارت آموزش عالی عراق نیست. منین ده در میان واحدهای دانشگاه اسلامی، نها مدرک دانشگاه اد واحد نجفاد مول اس.

پاسخ معاونت لوم

تنها دو روز بعد از این خبر، دکتر «هاشم داداش‌پور» معاون وزیر علوم و سازمان‌های امور دانشجویان که دانشجویان خارجی نیز در حوزه اوست، در مصاحبه‌ای اعلام کردند ۳۳ دانشگاه ایران در ارزشیابی جدید عراق برای تحصیل دانشجویان عراقی مورد تائید قرار دارند.

به گفته او، وزارت آموزش عالی عراق در سال ۲۰۲۲ دانشگاه‌های جهان را نظام نظام رتبه‌بندی QS، شانگ‌ها و تایمز ارزشیابی کرده است که در آن ۳۳ دانشگاه ایران برای دانشجویان عراقی شناخته شده‌اند.

داداش ور اذعان رده: «متاسفانه رخی از دانشگاهای معتبر [ایران]از نظام ارزشیابی این ور (عراق) ارج دهاند.»

ورسیه ا ریهردازی راقیا در دانشگاه ایران

طبق اظهارات رئیس سازمان امور دانشجویان ایران، عراق برای سال جاری دانشگاه‌های ما را به دو دسته تقسیم می‌کند: را برای دانشجویان بورسیه خود در نظر گرفته و هم دانشگاه‌های شهریه‌ای که مدرک آن‌ها را قبول دارند، می‌گیرند.

دسته اول دانشگاه های ایرانی ستند در دانشگاه اول نظام رتبه ام انگهای، ۱۴ دانشگاه ایرانی جزوه دانشگاه‌های مورد نظر قرار می‌گیرند و عبارتند از: تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی امیرکبیر، شیراز، علم و صنعت، تبریز، فردوسی مشهد و صنعتی انوشیروانی بابل.

علاوه بر این در ۱۴ دانشگاه قبلی، ۱۹ دانشگاه ایرانی، دیگر مجوز پذیرش دانشجوی شهریه‌پرداز را دارند که عبارت‌اند از دانشگاه‌های کاشان، کردستان، محقق اردبیلی، صنعتی سه، صنعتی اصفهان، دانشگاه آزاد نجف‌آباد، شهید مدنی آذربایجان، مراغه، شهید بهشتی و دانشگاه یاسوج. در نار دانشگاها لوم امل لوم ایران، د ران، مازندران و ردستان.

راستیمایی

رست دانشگاه مورد رش ورسیه راق در اینجا ابول دستیابی است:

دولhttps://img .irna.ir/d/r /۲۰۲۲/۰۷/۱۰/۰/۱۶۹۷۹۲۸۵۷.pdf?ts=۱۶۵۷۴۰۹۰۱۶۲۳۷

رست مجموع دانشگاهی مدرک نها مورد رش وزارت لوم راق است، در اینجا ابول دستیابی است:

https://img .irna.ir/d/r /۲۰۲۲/۰۷/۱۰/۰/۱۶۹۷۹۲۸۵۹.pdf?ts=۱۶۵۷۴۰۹۱۴۰۵۴۷

دول

بررسی فهرست دانشگاه‌های ایرانی وزارت تائید عراق، نشان می‌دهد این فهرست ۳۳تایی در سال ۲۰۲۲، سال گذشته (۲۰۲۱) شامل نام ۵۳ دانشگاه است که امسال (حدود ۲۷ مورد) از آن‌ها بر اساس معیارهای جدید عراقی‌ها از فهرست حذف و علوم انسانی (حدود ۲۷ درصد) بوده است. مورد) رست دانشگاهای مورد رش اضافه ده اند.

مایسه رست این دو سال نشان می دهد که دانشگاهای مانند دانشگاه م، رمانشاه، اراک، رازی، دامعة المصطفی د م د. ا این سا میوان عید رد وزارت لوم راق، امسال از دانشگا ایران را از رست دانشگاه د.

ا ر آرزو دانشگاهای ایران وسط راق است؟

به گفته معاون وزیر علوم، وزارت آموزش عالی عراق مانند هر کشور دیگری هر ساله به ارزشیابی کشور های دنیا اقدام می کند و در آن برخی دانشگاه ها از نظام ارزشیابی حذف و برخی دیگر اضافه می کنند. مانند دانش آموز در سال در نظام ارزشیابی راق رار نداشت، اما

وی اضافه کرده، نظام رتبه بندی کشور عراق نظام نظام رتبه بندی جهانی بوده و بخشی از دانشگاه های کشور های دنیا در این نظام ارزشیابی حذف یا اضافه شدن و حذف و اضافه شدن دانشگاه ها غیر معمولی در دنیا نمی شود، بلکه تغییر تغییر در ارزشیابی دانشگاه ها توسط دولت عراق است. ر از این رات را موجب ده است.

ا را دانشگاهای ایران رخ داده؟

«غلامرضا اباذری» لکه رای سیاری از ورها در راق اجرا ده است. خیلی از کشور‌ها (۱۳ کشور) در دانشگاه‌های عراق، اما اکنون بر اساس ضابطه‌های جدید وزارت آموزش عالی عراق، دانشگاه‌های خود را از دست داده‌اند و حتی یک دانشگاه هم ندارند که عراق آن را شناخته‌اند.

او، نزدیک دانشگاه از سراسر کشور در مورد وزارت موزش الی راق ود ن دود دانا دنا در راق اد اعتبار دند و از ورها

داد دانشجوی راقی در ایران مشغول لستند؟

درحال حاضر بیش از 56 هزار دانشجوی عراقی در دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند که تعداد دانشگاه‌های آزاد و دانشگاه‌های غیرانتفاعی از این میزان، بیش از 74 درصد و 26 درصد از دانشجویان عراقی در دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم و وزارت بهداشت تحصیل می‌کنند.

ا دانشگاهای ایران، سیاسی وده؟

به نظر می‌رسد اخبار منفی این روز‌ها در کنار نوع نگاه به فاصله علمی ایران و عراق، باعث می‌شود مخاطبان ایرانی به حذف ۲۷ دانشگاه تحقیقاتی منجر شوند. ا اين ال كيفيت ابت راق راي ورهاي مختلف، سياسي ودن موضوع در ايران را رد ميند.

الربه راق از آئین ل رخی دانش موختگان راقی لرده در رخی ورهای منطقه، در این مینه استاثیر نبود. از مله سال دور ار مدرک لی در لبنان رای رای دردسرساز د.

داداشپور معاون وزیر علوم هم در این زمینه خارجی تاکید کرده است: دانشگاه‌های ما در پذیرش و جذب دانشجویان نباید از کیفیت آموزش غافل شوند، زیرا هر چه قدر بین الملل از آموزش کیفیت و پژوهش در دانشگاه‌های کشور راضی باشند در کشور‌های خود مبلغ دانشگاه‌ها خواهند بود. . منین در دانشجویان ارجی نباید نگرش مادی و اقتصادی اکم اشد.

رد ادعا می کند راستیمایی
? دانشگاه رست دانشگاه مورد عید راق درست است
? ر آرزو دانشگاه ایران وسط راق است نادرست
? معتبر، رای دانشگاهی ایران رخ داده است نادرست
? دانشگاهای ایران، سیاسی وده نادرست

[ad_2]

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما