جوانان محافظه کار از عملکرد پدرخوانده ناامید شدند؟

[ad_1]

هفته گذشته برخی از تندروها در شبکه های اجتماعی، برخلاف آنچه قبلا دیده بودیم، نوشتند که «گفتگوی مستقیم با آمریکا» ممکن است به نفع مردم ایران باشد. همان راهبردی که تا شش ماه قبل از سوی اصلاح طلبان به ویژه دولت روحانی و با مخالفت رادیکال ها و طیف رادیکال تر این جریان سیاسی در کنار ادبیات رادیکال اتخاذ شده بود، به این انتخاب منجر شده است: قاتل حاج قاسم”. معامله” گفت. و اصلا قبول نکرد

به گزارش اعتماد، در این شرایط حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و برخی از چهره‌های تاثیرگذار تندروهای حاضر در مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای شبکه‌های اجتماعی درباره ضرورت و فواید مذاکره با آمریکا از جمله علی مطهری معاون سابق گفت‌وگو کردند. . رئیس مجلس در توییتر خود نوشت: اتفاق مبارکی است که مسئولان کشور بالاخره به ضرورت گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا رسیده‌اند و سیگنال انقلابی را در اولویت منافع مردم قرار داده‌اند. مسئول خسارات مالی و جانی ناشی از این تاخیر به ملت است؟”

دغدغه دیپلماسی حکومت انقلابی

اما همزمان با این انتقادات، گروهی از تندروها به شدت از حامیان مذاکرات انتقاد کردند و حتی خواستار معامله مجلس انقلاب با مدیران وزارت خارجه شدند که روزنامه کاهان در سرمقاله خود این موضوع را منتشر کرد. اعتراضات از جناب امیر عبداللهیان و شمخانی چرا و با چه تحلیل منطقی و قابل قبولی از احتمال گفت و گوی مستقیم با آمریکا صحبت می کنید؟! و چه قسمتی از موضوع مبهم مانده است که روشن شدن آن مستلزم گفت و گو یعنی مذاکره مستقیم با آمریکاست؟! برجامی و سایر محدودیت ها مانند آیسا، سیسادا، ویزا، کاتسا و… شناخته شده است; پس گفتگوی زنده چیست و چه چیزی لازم است؟!

می توان گفت نظر آمریکا را هم باید در نظر گرفت، اگر نگوییم آقای امیر عبداللهیان می گوید «طرف آمریکایی قبلاً پیشنهادات خود را در زمینه مسائل فنی به صورت غیر کاغذی به ایران ارائه کرده است». قبلا اتفاق افتاده؟” بنابراین شما فکر می کنید آمریکا; “چت زنده برای چیست؟”

اما اصولگرایان در شبکه های اجتماعی، مدارس و مساجد اظهار نظر می کنند، به عبارت دیگر، وقتی نیمه پایین جامعه رادیکال را در نظر بگیریم، درمی یابیم که نارضایتی از این دیدگاه دیپلماتیک و محاوره ای بسیار بیشتر است. یکی از این جوان رادیکال در صفحه اینستاگرام خود نوشت که در تمام سال‌هایی که دولت روحانی بر سر کار بود، به این باور رسیده‌ایم که گفت‌وگوها خیانت به کشور است و اکنون دولتی روی کار آمده است که همان مسیر را طی می‌کند. و ایده آل

همچنین یکی از این کاربران با بازنشر برخی از سخنان رهبر معظم انقلاب در توییتر خود نوشت که «تلخ ماجرا» بخشی از آن است که «عدم عبرت و مخالفت با رهبری اصلاح طلبانه نیست». از مردم انقلابی این روزها تکرار می شود؛ نتیجه ای که رهبری فرمودند این بود که ضرر خالص اکنون وسیله ای برای مذاکره مجدد با آمریکا و بیان ایده توافق جدید شده است!

این کاربر که منتسب به طیف به اصطلاح قیمتی است، از آب شدن یخ های مسئولان و مسئولان نیز نوشت و ادامه داد: دیگر زمزمه مذاکره با اروپا به گوش نمی رسد که این بار با خود آمریکا. آمده است؛ یک روز این زمزمه از دهان ظریف بیرون آمد و امروز…؟!» این کاربر همچنین نوشت: «واکنش انقلابیون به ظریف این بود که مذاکره با قاتل حاج قاسم و علیه رهبری اشتباه است، اما حالا که جناح به اصطلاح خودی همان حرف ها را تکرار می کند، مردسالاری با متحدین است. دولت‌ها و ممنوعیت رهبری فراموش و دفاع می‌شود «دولت انقلابی کیان خطوط قرمز رهبری را در اولویت قرار داده است و سازمان‌ها به جای انتقاد، ماجرا را توجیه می‌کنند».

کاربر دیگری نیز نوشت: «ما به رئیس‌جمهوری رای ندادیم که اشتباهات دوران روحانیت را با برچسب «انقلابی» تکرار کند! گفت‌وگوی مستقیم با آمریکا در شرایط تحریم، منع صریح ائمه انقلاب – تحمیل آن به رهبری؛ یعنی تکرار حماقت دولت قبل!

زنان در ورزشگاه؛ بدن متعصبان ناراضی!

تقسیم بندی جناح راست که در آن اعتراضات و شکایات، همانطور که قبلاً اشاره شد، محدود به مذاکره با آمریکا نبوده و بسیاری از رادیکال ها نیز در روزهای اخیر با حضور زنان در ورزشگاه ها مخالفت کرده و مخالف بودند. مخالفت او بین دولت انقلابی و مجلس و عملکرد برخی از شاهزاده ها.

ولی الله لونی در نامه ای به ابراهیم رییسی رئیس مجمع عمومی کانون صنفی معلمان نوشت: با توجه به صبری که از حضرتعالی در دفاع از ارزش ها داریم، انتظار می رود از اجرای این تصمیم جلوگیری شود. ، نقاط مختلف کشور با هرگونه اقدام دولت بر خلاف اولویت های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور به حاشیه رانده می شوند، حرام می باشید.

جالب اینجاست که چندین کاربر پرایس که معمولاً در امواج فضای مجازی با هم کار می‌کنند، آنقدر از این نامه انتقاد کردند که یکی از کاربران شاخص قیمت در چندین طوفان توییتر هدایت Cyber ​​Squad را بر عهده گرفت و نوشت: نامه به بورس؟ برای فرهنگ؟ برای اقتصاد!

به عقب برگرد و دوباره

عقب نشینی دولت رئیسی از مواضعی که پیش از این در مخالفت با حضور زنان در ورزشگاه ها و مذاکره با آمریکا یادآور شدیم، همزمان با رسیدگی به پرونده های فسادی که برخی اصولگرایان معتقدند ابراهیم رئیسی اندکی سرعت آن را کاهش داده است. و در برخی موارد حتی عقب نشینی کرد. ،

همانطور که بدنه اصلاح طلب جامعه از دولت حسن روحانی به دلیل عمل نکردن به وعده هایی مانند رفع حصر، بهبود وضعیت زنان و رفع تحریم ها بیش از پیش ناامید شده است، جامعه متشکل اصولگرا همچنان به همین مسیر ادامه می دهد و هنوز شش ماه به پایان آن باقی مانده است. این دولت موضع انتقادی نداشته است زیرا این رئیس جمهور از برخی تصمیمات و مواضع دولت ناراضی است. نقدهایی که در لایه های سیاسی تر زمان حال به چشم می خورد.

بنابراین، اگر شرکت کنندگان در فراکسیون اصلاحات – جوانان سازمان و … به عنوان احزاب رادیکال تر، به دلیل اعتقاد به آرمان های جدی اصلاح طلبانه از برخی احزاب فاصله بگیرند و نه حتی انتخابات و لیست های انتخاباتی این احزاب را ببینیم، برخی گروه های جوان رادیکال از جمله طیف عدالت خواه. آنها هم به نوعی همین مسیر را طی می کنند و شاید ایراد آنها به برکناری صدر الساداتی در همین چارچوب قابل بررسی باشد.

یکی از این جوانان با مقایسه رفتار پناهیان و صدرالساداتی می نویسد: «صدر الساداتی منتقد شرایط کنونی و اغلب منتقد تندرو بود، او به ساختار وابسته نیست و نقاط قوت و ضعفش ساختارمند است. “شامل نشده است.”

کاربر دیگری در دفاع از صدر الساداتی در موضعی نسبتاً مشابه می نویسد: او با عدالت خواهان ارتباط داشت. و کفشهای خود را پوشید و در شهر رفت. ما می خواهیم مشکلات مردم را حل کرده و در رسانه ها منعکس کنیم.»

حکومت انقلابی؛ 6 ماه پس از تشکیل!

دولت ابراهیم رییسی تا چند روز دیگر 6 ماهه می شود و این دومین سالگرد انتخابات است، یک هفته پس از پایان 6 ماهه دولت انقلابی که راه را برای تشکیل آن هموار کرد. مجلس انقلاب. با این حال به نظر می رسد در شرایطی که دولت یکدست و مسئولان به همین جریان سیاسی تعلق دارند، حامیان خیابانی این جریان سیاسی و حامیان این جریان سیاسی بیش از هر زمان دیگری از بی کفایتی خود ناراضی هستند و به کمرشان دست می زنند. بزرگان نظری هستند.

این در حالی است که برخی تحلیلگران معتقدند توافق با کشورهای جهان و کاهش قیمت دلار و تورم، گروه های دیگری را نیز به دولت و حامیان رئیس جمهور اضافه می کند. اما از دست دادن بدن که همیشه با تندروها همراه بود که در پایه ها و مدارس حضور پررنگی داشتند، بنیان جریان رادیکال را به شدت به خطر انداخته است.

[ad_2]

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما