موسس الوپارک: رزرو آنلاین پارکینگ به دلیل عدم همکاری شهرداری از اپلیکیشن حذف شد

[ad_1]

موسس آلوپارک از تعلیق بخش رزرو آنلاین پارکینگ سامانه آلوپارک به دلیل عدم همکاری شهرداری و سایر نهادها با این استارت آپ و تغییر کسب و کار استارت آپ آن خبر داد و اعلام کرد که تصمیمی برای توقف این اپلیکیشن وجود ندارد. ایده آل.

برآوردها و بررسی های اولیه سازمان حمل و نقل شهری حاکی از کمبود بین یک میلیون تا 100 هزار پارکینگ در تهران است و این در حالی است که هفته ملی شهر هوشمند بدون توجه به عملکرد استارتاپ های شهری همچنان برگزار می شود. همچنین استارت آپ های این بخش به دلیل اعتراض برخی نهادهای شهری، گاهی مجبور به حذف برخی از خدمات خود می شوند.

مشکل پارکینگ در مترو ادامه دارد؟

علی‌رغم همه حاشیه‌سازی‌های بخش، بخش خصوصی و اکوسیستم استارت‌آپ همچنان در این فرآیند فعال هستند، به شرطی که سنگ تمام گذاشته نشود. سعید امینیان موسس آلوپارک در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه الهام بخش استارت آپ آلوپارک چیست، گفت: متروپلیس با مشکلات زیادی مواجه است که یکی از آنها پارکینگ است. پس از بررسی نمونه های خارجی فعال در این زمینه به نمونه های جذاب و موفقی در دنیا دست یافتیم. در نهایت نظر ما این بود که مشکل پارکینگ به چند شاخص مربوط می شود که باید شناسایی و راهکارهای مناسب ارائه شود.

امینیان گفت: در بیشتر مواقع مردم از پارکینگ مقصد خود اطلاعی ندارند. این یک نقشه واحد از پارکینگ های شهر را در اختیار کاربران خود قرار داد.»

وی به تشریح این موضوع که آیا مکان انتخابی دارای ظرفیت و فضای پارک است یا خیر، به فاز سوم کار الوپارک اشاره کرد و گفت: در فاز بعدی این موضوع را هدف گذاری کردیم که آیا شهروندانی که از آلوپارک استفاده می کنند یا خیر. جای پارک و از این طریق در زمان زیادی صرفه جویی کنید.”

وقتی جایی برای پارک پیدا نمی کنیم

موسس الوپارک با تاکید بر اینکه یافتن پارکینگ در شهری با مشخصات شهر تهران باعث افزایش ترافیک و کمبود سوخت و در نتیجه افزایش آلودگی هوا می شود، گفت: مدیریت الکترونیکی و آنلاین است. این یک پارکینگ بسیار سنتی است و ما باید تمام برنامه ریزی ها را با تیم استارت آپ انجام می دادیم.

امینیون با اشاره به اینکه الوپارک در مراحل اولیه فعالیت خود قرار دارد، به دیجیاتو گفت: فاز سوم فعالیت آلوپارک پس از همکاری با پارکینگ های بزرگتر، همکاری با پارکینگ های هتل ها و سازمان ها بود. مهرآباد. یا پارکینگ دانشگاه. در فاز سوم، پارک خیابانی را در برنامه داشتیم».

اودر در پاسخ به این سوال که چرا فعالیت ها ادامه پیدا نمی کند، به دیجیاتو گفت: در نهایت فاز سوم متوقف شد و روی پارکینگ های عمومی و خصوصی تمرکز کردیم.

آغاز اعتراض ارگان های دولتی

وسط کار مشکل داشتیم، از یک طرف استقبال مردم و از طرف دیگر اعتراض و مخالفت در چارچوب نهادهای دولتی مانند شهرداری وجود داشت. دسترسی به پارکینگ ها رسیدگی به مشکلاتی که کاربران آلوپارک با آن مواجه بودند در ادامه توضیحات خود را بیان کرد.

به گفته وی، شهرداری اعلام کرده بود که همکاری با الوپارک برای ساخت پارکینگ را متوقف کند. این تضاد منافع از سوی یک هیئت حاکمه با بخش خصوصی آغاز مشکلات بود.

امینیان با اشاره به برگزاری جلسات مشترک الوپارک با معاونت حمل و نقل شهرداری گفت: در هیچ یک از این جلسات به نتیجه ای نرسیدیم. آلوپارک تمام مسائل قانونی را داشت و فقط پل ارتباطی پارکینگ و شهرداری بود. در نهایت به دلیل عدم تطابق قیمت های پارکینگ که توسط مالک پارکینگ روی سکو ثبت شده بود، مجبور شدیم با مصوبه شورای شهر این سرویس را متوقف کنیم.»

عدم همکاری شهرداری در سطح متوسط

به گفته وی، بحران شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه و بعضاً فرودگاه نیز دسترسی آلوپارک به رزرو پارکینگ را تحت تأثیر قرار داده و تصمیم به توقف خدمات رزرو پارکینگ را جدی‌تر کرده است.

بنیانگذار آلوپارک در پاسخ به این سوال که چگونه شهرداری نمی تواند با آلوپارک به عنوان خدمتی به شهر هوشمند همکاری کند، گفت: گفتگو در سطوح بالا عالی بود. همکاری قابل توجهی بین شورای شهر و اداره فناوری اطلاعات شهرداری وجود داشت، اما با تغییر کار به سمت سطح متوسط، مشکلات پیچیده تر شد. در همین حال، مه الپارک تلاش کرد تا ارائه این خدمات را به عنوان یک خدمت از سوی شهرداری تعریف کند. اما در نهایت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری همکاری نکرد.»

به دنبال پارکینگ در نقشه

اگر نقشه ای از پارکینگ های شهر داشته باشید، شاید کمبود 550 هزار پارکینگ در تهران، شما را کمتر با چالش مواجه کند. به گزارش امینیون، دایرکتوری پارکینگ در تلاش برای مدیریت و رفع این بحران است. بنابراین اگر نمی توانید به صورت آنلاین پارکینگ رزرو کنید، حداقل با مراجعه به این سرویس از وضعیت پارکینگ در منطقه مطلع خواهید شد.

اما در شرایطی که شهرداری مدعی حرکت تنها به سمت شهر هوشمند است، نمی توان همه شاخص های هوشمندسازی را در لایه های میانی گنجاند و مدیران ارشد همچنان خود را طرفدار هوشمندسازی پایتخت می دانند. ، امینیان در تشریح موضوع شهر هوشمند گفت: یکی از ارکان شهر هوشمند زیرساخت آن است که تقریباً توسعه یافته است، اما در مرحله اجرا آنطور که باید عمل نکردیم.

او گفت: «فرهنگ هوشمندسازی شهر چندان خوب نبوده است. بسیاری از استارت آپ ها وارد این عرصه شدند اما ظرفیت و قانون گذاری مناسبی نداشتند و خیلی زود تعطیل شدند. بنابراین تاکید می کنیم که قانون باید در راستای پیشرفت تکنولوژی تدوین شود.

[ad_2]

Drake Beck

کارشناس سفر. خالق دوستانه نویسنده هیپستر دوست. دانش آموز عمومی.

تماس با ما