هکر 19 ساله اینستاگرام با کلاهبرداری 4.5 میلیارد دلاری دستگیر شد

[ad_1]

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری جوان 19 ساله ای که برای کلاهبرداری 4.5 میلیارد تومانی از شهروندان مازندرانی وارد حساب کاربری خود در اینستاگرام شده بود، خبر داد.

به گزارش فارس، سامح خورشید در تشریح این خبر گفت: در پی شکایت چند تن از شهروندان مازندرانی مبنی بر هک شدن صفحه اینستاگرام وی و کلاهبرداری از فالوورهای وی تحت عنوان نیاز مالی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و هماهنگی با مرجع قضایی در دستور کار قرار گرفت. دستور کار کارشناسان پلیس

وی در ادامه افزود: با ارائه مدارک مشکوک، مشخص می شود که متهم با سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی حساب شاکی، دسترسی به حساب کاربری و ارسال پیام جعلی، سایر کاربران را فریب داده است.

رئیس پلیس فتا استان مازندران گفت: با اقدامات ویژه تیم کارشناسان این پلیس مشخص شد متهم ساکن یکی از شهرهای پایتخت بوده و با هماهنگی مقام قضایی و دستگیر شدند.

خورشاد انگیزه این متهم سایبری را کسب منفعت مالی عنوان کرد و افزود: متهم در تحقیقات ویژه ابتدا منکر موضوع پرونده شد اما پس از مواجهه با مدارک دیجیتالی جمع آوری شده مجبور به اعتراف شد. گزینه دیگر و شهروندان مازندرانی به کلاهبرداری اینترنتی 45 میلیارد ریالی اعتراف کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران به کاربران توصیه کرد: کاربران فضای مجازی در صورت استفاده از پیام رسان، تنظیمات امنیتی را انجام دهند و به هیچ وجه از برنامه های ناشناس استفاده نکنند و اجازه دهند برنامه ها را از منابع معتبر دانلود و برنامه نصب کنند، کسانی که تحت عنوان افزایش فالوور خودداری کنند و غیره. .، که دسترسی غیرمجاز و غیر متعارفی به اطلاعات کاربر دارند.

خورشاد در پایان توضیح داد: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش های مردمی است و همچنین کاربران می توانند آخرین اخبار حوادث و حوادث سایبری را از این سایت دریافت کرده و شهروندان پاسخگو باشند.آماده می توانند با شماره 096380 تماس بگیرند. سوالات شبانه روزی یک استان است.

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما