چگونه سندبلاست خود را از Blah به فوق العاده تبدیل کنیم

در حالی که به راحتی میتوانید این کار را با پارتیشنهای شیشه سندبلاست انجام دهید. یکی از مهمترین تفاوت شیشه های سندبلاست با استندگلس قرار گیری تکه های شیشه ی استندگلس در قالب یک سازه فلزی است. در مقدمه همین مطلب عرض کردیم که ساب پاشی یک روش تمیزسازی سطوح بوده و اَنواع مختلف دارد و یکی اَز این روش ها نیز سندبلاست اَست. گارنت نسبت به ماسه قیمت بالاتری دارد و اما کیفیت سطحی که ایجاد می کند بیشتر است و تنفس آن نیز خطری برای افراد ایجاد نمی کند.

ذرات کروی سطحی صاف تر ایجاد می کنند و هر چه ذرات تیز باشند سطح نیز زبرتر و کدتر می شود. سندبلاست به این صورت است که سیلیس دانه بندی و مسباره که در اندازه های مختلف هستند با استفاده از فشار باد کمپرسور شتاب گرفته و بر روی سطح قطعه پاشیده می شوند. فرایندی که در ان ذرات ساینده مانند سیلیس دانه بندی و مسباره تحت فشار هوا روی سطح قطعات فولادی پاشیده می شود تا برای رنگ امیزی اماده شود را ساب پاشی میگویند. سند بلاست روشی ساده و سریع است و که سطح با کیفیت بالا ایجاد می کند. اما از معایب سند بلاست می توان به احتمال ایجاد بیماری های تنفسی، نیاز به تهویه و همچنی احتمال به وجود آمدن آسیب فیزیکی اشاره کرد.

علاوه بر فضای موجود ، مانند نمونه سازه های زاویه دار ، طول نازل بر اساس نوع سطحی که باید تمیز شود تعیین می شود. علاوه بر این ماسه سیلیکا باید حاوی دانه هایی به اندازه یکنواخت باشد و چون اکثر منابع ماسه ای در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد این یکنواخت بودن را ندارد برای ساخت شیشه مورد استفاده قرار نمیگیرد. در این میان شیشه سندبلاست علاوه بر مات بودن از مقاومت بالایی نیز برخوردار است. پیشنهاد میشود همیشه و در همه حال با توجه به اینترنتی بودن فرایند خرید حتما با شماره های شرکت تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید و از قیمتهای روز استعلام لحظه ای دریافت نمائید. این شرکت قادر است بهترین سیلیس را جهت سندبلاست عرضه کند که این سیلیس تولید شرکت در انواع سایز های شکری، ۱/۵ میلیمتر، ۲ میلیمتر، ۳ میلیمتر و… ماسه سیلیکا به ماسه سیلیکاهایی با درصد خلوص بالا اطلاق میشود که در سایزهای نزدیک به هم تولید میشوند. را در بسته بندی های کیسه های جامبو و کیسه های کوچک ۴٠ کیلویی عرضه کند و این سیلیس با سختی بالا و خلوص بالا و با دانه بندی دقیق عرضه می گردد.

باشد و همچنین با در نظر گرفتن دستگاه سندبلاست و قطر نازل می توان از انواع سیلیس دانه بندی ریز متوسط یا درشت استفاده کنید و سیلیس معدن سیلیس همدان دارای خلوص سیلیس بالاتر و سختی بیشتر است که سرعت خاک شدن ان در برخورد به قطعات کمتر است. اینجا بود که جرقه اختراع وسیله ای که با آن بتوان ذرات شن را با سرعت زیاد بر روی سطح قطعات برخورد داد در ذهن این مرد بزرگ و به تعبیر بنده پدر سندبلاست ، ایجاد گردید ، و اولین دستگاه سندبلاست اختراع شد . در صنعت سایش انواع فلزات و سنگ چوب و کاشی و سرامیک هر چه دانه بندی سیلیس بزرگتر باشد ایجاد خش و اصطحکاک بر روی سطح مورد نظر بیشتر است. حذف رنگ با هدف ترمیم و پوشش دهی دوباره انجام می گیرد و سطح را برای این فرآیند آماده می سازد.

این محصول نسبت به گرانولهای بتن با دقت تولید میشوند.

این نوع شیشه سند بلاست نوعی طراحی روی شیشه است که نقش بندی آن به صورت خطوط منظم عمودی و افقی و یا شطرنجی بر روی شیشه صورت می گیرد. 4-سالن بایستی به نحوی صورت گیرد که رانش هوا از طرف بالا به سمت پائین صورت پذیرد. سایندهها از اجزای اصلی در فرآبند سندبلاست محسوب میشوند. این محصول نسبت به گرانولهای بتن با دقت تولید میشوند. البته پارتیشنها انواع مختلفی دارند و حتی با متریالی مانند چوب و فلز نیز ساخته میشوند. همچنین از شیشه های سندبلاست نیز کاربرد های متفاوتی دارد که می توان از آن ها در شیشه های دوجداره و یا می توان در واحد های مسکونی نیز استفاده شود و قابل استفاده برای حمام، آشپزخانه و دستشویی می باشند که میتوان بر روی آن ها طرح های مختلفی را چاپ کرد. سیلیکا بسیار سخت و از نظر شیمیایی بی اثر است و نقطه ذوب بالایی دارد و به علت پیوند محکم اتم ها یش مصارف مختلفی دارد و این ماسه دارای سختی ۷ در مقیاس موس که واحد سختی سنجش می باشد را دارا می باشد.

در صورتی که واتر سندبلاست چنین آلودگی ای ایجاد نمی کند.

برای سندبلاست کردن چوب و شیشه از سیلیس های سایز ریز و به صورت پودری استفاده می شود به دلیل اینکه سطح شیشه و چوب بسیار ظریف و نازک می باشد باید از سیلیس های قطر کم و نرم استفاده شود و این سیلیس ها را با دستکاه های خاص سندبلاست می کنند و باید افراد خیلی دقت لازم را بکنند.شرکت معدن سیلیس همدان با تولید سیلیس مخصوص سندبلاست چوب و شیشه توانسته سیلیس مشترهای این صنف را با بالاترین کیفیت تولید و عرضه کند. حال با این تکنیک و با استفاده از الگوهایی خاص می توان طرح های متنوع و زیبایی بر روی شیشه ها ایجاد کرد. در صورتی که واتر سندبلاست چنین آلودگی ای ایجاد نمی کند. در اثر این برخورد آلودگی و ضایعاتی که روی سطح وجود دارد از روی آن برداشته می شود و سطحی با پرداخت مورد نظر به دست می آید. ماسه ای که سطح بالایی از سیلیکا را داشته باشد به عنوان ماسه سیلیکا یا ماسه تجاری نامیده میشود.

از ماسه یا ماده ساینده دیگر صورت میگیرد را شنزنی (سندبلاست) میگویند. این ساینده ترکیبی از ماسه های ریز و درشت با مقدار سیلیس کم می باشد. تولید سیلیس دانه بندی در سه سایز : ریز و متوسط و درشت مخصوص سند پلاست که برای از بین بردن زنگ ، رسوبات و آماده سازی سطوح برای رنگ آمیزی است که در صنایع کشتی سازی ، ساخت پل ، رسوب گیری مخازن ، صنعت فولاد سازی و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها ، صنایع دریایی و کشتی سازی ، خطوط لوله و نیرو گاه ها ، صنایع سیمان و قطعه سازی به کار می رود . اما شیشه های سندبلاست در رنگ های متنوع تولید می شوند. ساینده ها به دو دسته ی فلزی و غیر فلزی تقسیم بندی می شوند. 15 – سندبلاست و رنگ آمیزی سالن انبار اختلاط سیمان دهلران – سندبلاست و رنگ آمیزی صنعتی سازه های فلزی -خطوط لوله -مخازن ذخيره -تحت فشاروسقف شناور – سند بلاست نماهای بتونی و روميسندبلاست ورنگ اميزي با رنگ زينك وكلتارجهت دريچه هاي هيدروميكانيكال سدهاطبق استاندارد ای پی اس ایران4-سندبلاست ورنگ اميزي داخل لوله هاي اب شرب با مشخصات فني-farco top 101 ضدخزه وضدمسموميت5- اشنايي كامل با کلیه رنگ های اپوکسی صنعتی شامل: اتیل سیلیکات ، رنگ سالوان فری .

قبل از اینکه بخواهیم در مورد تواناییهای ابزار سندبلاست لوله صحبت کنیم بهتر است در مورد معنای سندبلاست لوله صحبت کنیم. دستگاه سندبلاست که برای سایش سطح داخلی لوله ها به کار می رود از نظر شکل ساختاری مشابه دستگاه های سندبلاست معمولی می باشد؛ این دستگاه از شلنگ اتصال و نازل سندبلاست تشکیل شده است .قسمت نازل سندبلاست از نظر ساختار فیزیکی، تفاوت جزئی با مدل های معمولی دارد. فرایندی است که به کمک ماسه، طی جریانی، مواد ساینده در مقابل یک سطح تحت فشار رو به بالا، به جلو رانده میشود. این روش یک روش سندبلاست مناسب برای پا کسازی سطوح می باشد کاربردهای عملیات سندبلاست در این روش به این صورت است که آب سرد یا گرم با فشار زیاد به سمت سطح پاشیده می شود و تمامی ذرات روغن و چربی از سطح پاک می شود. نازل ساندبلاستر یک سطح را تصحیح می کند و همچنین به عنوان بخشی از عملیات پایانی و پیش از عملیات رنگ برای ساخت قطعات فلزی کمک می کند. در این روش یک ماده فلزی یا غیر فلزی با سرعت بسیار بالا به سطح قطعه برخورد می کند.

سطوح چوبی، یکی از بهترین سطحها برای ساب پاشی هستند.

میزان مصرف ماسه سیلیسی برای پاکسازی و عیب زدایی سطح تارسیدن به درجه تمیزی SA2 1/2 منطبق با استاندارد بین المللی ۰۵۵۹۰۰ – SIS سوئدی برای هر متر مربع ۴۰ کیلوگرم میباشد. بنابراین همیشه این سوال مطرح میشود که زنگ زدگی آهن را چگونه از بین ببریم ؟ یکی دیگر از موادی که در سندبلاست استفاده می شود گارنت است. سطوح چوبی، یکی از بهترین سطحها برای ساب پاشی هستند. سیلیکای ساینده در تمام کاربردهایی که نیازمند کیفیت بالایی از تمیز شدن و پاکیزگی دارند مورد استفاده قرار میگیرد که دارای بهترین کیفیت برای لایه برداری می باشد.که شامل: قالب های ریخته گری، سازه های فلزی، تانکرهای اب، سندبلاست بتن و چوب، اسکله ها، کشتی هایی که زنگ زده اند و… استاندارد ASTM D4258کلیه روش های مفید و مودر استفاده در مورد سندبلاست بتن و آماده سازی سطوح بتنی را بیان می کند.

در صنعت سایش انواع بتن و فلزات هر چه سختی سیلیس بالاتر باشد بهتر است. با توجه به دانستن مزایای این روش، بهتر میتوان کاربردهایش را بررسیکرد. مواد مورد نیاز برای انجام این فرایند شامل ماسه، فلز مس، فولاد ماسه سنگ، مواد ساینده، پودر ساینده، سیلیس و… از سیلیس جهت سند پلاست شیشه ، چوب ، سنگ و رنگ بری و زنگ زدایی از سازه های فلزی آلوده به چربی استفاده می شود. از سیلیس جهت سندبلاست شیشه، چوب، سنگ و رنگ بری و زنگ زدایی از سازه ها ی فلزی الوده به چربی استفاده میشود.

اگر دوست دارید این نوشتار را داشته باشید و مایل به دریافت اطلاعات بسیار بیشتر در مورد سند بلاست لطفا به بازدید از وب سایت ما.

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما