تظاهرات معترضان کلگری برای آتش بس غزه یکشنبه & کلگری Globalnews.ca

حدود 300 شهروند کلگاری که از حقوق فلسطینیان در غزه و کرانه باختری حمایت می کنند، روز یکشنبه سخنرانی کردند و از کانادا خواستند موضع محکم تری در برابر اقدامات دولت اسرائیل اتخاذ کند.

وسام خالد، یکی از سازمان دهندگان کمپین عدالت برای فلسطینیان، گفت: “پاسخ کانادا شرم آور بود. پاسخ ترودو شرم آور بود.”

نیروهای اسرائیلی در حال آماده شدن برای نابودی گروه حماس هستند که در پشت حمله بیش از یک هفته پیش در اسرائیل قرار داشت. اسرائیل از روز جمعه به بیش از یک میلیون فلسطینی هشدار داده است که به سمت جنوب حرکت کنند.

سرهنگ جاناتان کانریکوس، سخنگوی نیروهای دفاعی بین‌المللی اسرائیل (IDF) گفت که بسیاری نتوانستند از آن خارج شوند و او نگران غیرنظامیان بی گناه است.

ما در تلاش هستیم تا غیرنظامیان غزه را تخلیه کنیم و حماس در تلاش است از آن جلوگیری کند. کنریکوس روز یکشنبه گفت: “ما امیدواریم که غیرنظامیان غزه متوجه شوند که چه چیزی برای آنها بهتر است و آنها به سمت جنوب نوار غزه حرکت کنند.”

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

سازمان بهداشت جهانی از اسرائیل خواسته است که دستور تخلیه بیمارستان های شمال غزه را که به گفته آن برای بیماران و مجروحان حکم اعدام است، فورا لغو کند.

یونیسف خواستار آتش‌بس فوری است زیرا بیش از یک میلیون نفر که تقریباً نیمی از آنها کودک هستند، هشدار داده‌اند که آن‌ها را ترک کنند.

شارلوت یلوهورن مک‌لئود، که در تجمع در کلگری سخنرانی می‌کرد، گفت: من برای بچه‌ها اینجا هستم.

ما باید به عنوان شهروند بهتر عمل کنیم و کانادا باید از حقوق بشر در سرتاسر جهان حمایت کند و آنها این کار را نمی کنند. این مردم رنج می برند. کودکان رنج می برند. آنها آب تمیز ندارند.”

گروه های معترض فلسطینی و اسرائیلی نشست خود را به پایان رساندند. در این مراسم هیچ حادثه ای رخ نداد که جمعیتی بالغ بر 300 نفر را به خود دید. با تشکر از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان برای اعتراض مسالمت آمیز. https://t.co/CeiHE6O9BL pic.twitter.com/GRV81pAfF4

— پلیس کلگری (@CalgaryPolice) 15 اکتبر 2023

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

برخی از اقوام غزه گفتند که بسیاری از مردم آنجا نمی خواهند خانه های خود را از ترس تکرار “نکبه” ترک کنند، زمانی که بسیاری از فلسطینی ها در جنگ 1948 خانه های خود را ترک کردند.

اخبار مرتبط

  • درگیری اسرائیل و حماس: تعداد کانادایی هایی که می خواهند غزه را ترک کنند دو برابر می شود

  • “دارند خداحافظی می کنند”: زوج کلگری با خانواده در غزه نگران سرنوشت عزیزانشان هستند

میریان مایر با فلسطینیان در اسرائیل کار کرده است و یکی از اعضای حزب یهودی مستقل کانادا است که همچنین خواستار آتش بس و ایجاد کریدور بشردوستانه برای کمک های پزشکی و بشردوستانه و کالاها برای ورود به غزه است.

او تاکنون از واکنش کانادا انتقاد کرده است.

میر گفت: “من واقعا فکر می کنم آنها نمی دانند که وضعیت فلسطین چقدر ناامید کننده است. انتقاد از اسرائیل و سیاست های آن یهودی ستیزانه نیست. این یک فعالیت حقوق بشری است.”

نخست وزیر جاستین ترودو روز شنبه بیانیه زیر را صادر کرد:

کانادا به شدت نگران وضعیت وخیم انسانی در نوار غزه است. ما در حال همکاری نزدیک با متحدان و شرکای خود در منطقه هستیم تا هر کاری که می توانیم برای حمایت از کانادایی های آسیب دیده، از جمله کمک هایی که غزه، کرانه باختری و اسرائیل را ترک می کنند، در سریع ترین زمان و با خیال راحت انجام دهیم.

«دسترسی سریع و بدون مانع به کمک ها از طریق کریدور بشردوستانه برای رفع نیازهای فوری غیرنظامیان در غزه ضروری است. قوانین بین‌المللی، از جمله حقوق بشردوستانه و حقوق بشر، باید مورد احترام قرار گیرند و از شهروندان، روزنامه‌نگاران، کارکنان بشردوستانه و کارکنان بهداشت حمایت شود. از دست دادن زندگی غیرنظامیان عمیقاً نگران کننده است و عمیق ترین همدردی ما با همه کسانی است که خانواده ها و جوامع آنها تحت تأثیر قرار گرفته اند. کانادایی ها و مردم سراسر جهان باید در حمایت ما از حمایت از غیرنظامیان، اعم از اسرائیلی و فلسطینی، ثابت قدم بمانند.”

داستان در زیر آگهی ادامه دارد

روز شنبه، حزب NDP فدرال قطعنامه‌ای اضطراری با هدف قرار دادن جنگ اسرائیل و حماس تصویب کرد و گفت که دموکرات‌های جدید در کنار «همه مردم اسرائیل و فلسطینی هستند که مشتاق صلح، آزادی و امنیت هستند».

© 2023 Global News، بخشی از Corus Entertainment Inc.

Shirley Bond

خواننده Wannabe. ماون غذا. طرفدار فرهنگ پاپ علاقه مندان به تلویزیون درونگرا. تنظیم کننده. پیشگام موسیقی. متفکر معتبر.

تماس با ما