آیا جوانی ابدی در انسان ممکن است؟

برایان جانسون، یک کارآفرین نرم افزاری، حدود 2 میلیون دلار برای حفظ بدن 18 ساله 45 ساله خود هزینه می کند. او بیش از 30 پزشک و متخصص را به کار گرفته است تا تمام کارهای بدنش را زیر نظر داشته باشند.

به گفته روزیاتو، جانسون هر روز بیش از 110 ویتامین مصرف می کند و قبل از خوردن هر چیزی از سالم بودن آن مطمئن می شود. تلاش برای جلوگیری از پیری تقریباً به شغل تمام وقت او تبدیل شده است. جانسون دانش ضد پیری خود را به اشتراک می گذارد تا به دیگران کمک کند بدن خود را برای مدت طولانی تری جوان نگه دارند.

جانسون تنها یکی از ثروتمندانی است که میلیاردها دلار برای پیر نشدن خرج می کند. اما در نهایت، در تلاش برای رسیدن به جوانی ابدی، با یک مانع بزرگ روبرو می شوند، قوانین فیزیک.

چندین دلیل احتمالی برای افزایش سن وجود دارد. طبق تکامل، هر نسل از موجودات باید پیر شود و بمیرد تا نسل جدیدی به دنیا بیاید. در این صورت مردن گناه نیست; این یک ویژگی است.

پیتر هافمن، متخصص بیوفیزیک و نانو مکانیک، توضیح داد که «ماشین های مولکولی» مختلفی وجود دارند که تولید مثل سلولی، انتقال مواد مغذی و غیره را انجام می دهند. این ماشین ها توسط هزاران مولکول آب احاطه شده اند و تریلیون ها بار در ثانیه با آنها برخورد می کنند. فیزیکدانان این حرکت را “حرکت گرما” می نامند.

به عبارت دیگر ما پیری را به دلیل زندگی تجربه می کنیم. ما می توانیم این روند را کنترل کنیم، اما هنوز محدودیت هایی وجود دارد. برخی از آسیب هایی که در نتیجه پیری به بدن ما وارد می شود را می توان معکوس کرد. اما با وجود 37 تریلیون سلول از 200 نوع مختلف که همگی با یکدیگر در تعامل هستند، روند پیری بسیار دشوار است.

اما آیا راه های دیگری وجود دارد که افراد می توانند روند پیری را کاهش دهند؟

دمای سرد گاهی کمک می کند. رژیم های کم کالری نیز موثر هستند. تحقیقات روی موش ها نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض میدان های مغناطیسی ساکن متوسط ​​می تواند سرعت پیری را در سراسر بدن کاهش دهد. با این حال، مطالعات دیگر نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی می تواند پیری را تسریع کند. دانشمندان در حال بررسی عوامل موثر بر این نتایج متفاوت هستند.

از سوی دیگر، با توجه به اندازه نوع انسان، طول عمر ما در حال حاضر بسیار فراتر از آن چیزی است که منطقاً باید باشد. حیوانات به ندرت در طبیعت پیر می شوند. زیرا آنها مدتها قبل از اینکه فرصتی برای پیر شدن داشته باشند بر اثر شکار، بیماری یا گرسنگی می میرند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما