(عکس) دوچرخه برقی بدون باتری، اختراع جدید فرانسوی ها

دوچرخه برقی Pi Pop ساخته جدیدی از یک استارت آپ فرانسوی است که به جای باتری لیتیومی معمولی، با یک ابرخازن کار می کند.

یک شرکت فرانسوی به تازگی انقلابی را در تولید دوچرخه های برقی رقم زده است. دوچرخه برقی STEE که Pi Pop نام دارد به جای باتری از یک ابرخازن تغذیه می کند. خازن ها اجزایی هستند که انرژی الکتریکی را ذخیره می کنند و معمولاً در مدارهای الکتریکی استفاده می شوند. با این حال، سازنده فرانسوی تصمیم گرفته است به جای باتری در دوچرخه از خازن استفاده کند. اما فایده جایگزینی خازن با باتری چیست؟

بزرگترین مزیت استفاده از ابرخازن به جای باتری در دوچرخه برقی، قابلیت شارژ و تخلیه سریع آنها است. به عبارت دیگر خازن انرژی الکتریکی را با سرعت زیاد جذب می کند و به آن شارژ می گویند. از سوی دیگر، فرآیند شارژ باتری های لیتیومی کند است. بنابراین فرانسوی ها در اولین قدم مشکل بزرگ خودروهای برقی را حل کردند.

دومین مزیت جایگزینی ابرخازن با باتری لیتیومی، صرفه جویی در مصرف مواد اولیه است. تولید خازن به مواد اولیه و کمیاب کمتری نیاز دارد و در نتیجه آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. از طرفی لیتیوم فلزی است که از زمین استخراج می شود و منابع محدودی دارد. ابرخازن ها از کربن، پلیمر رسانا، فویل آلومینیوم و خمیر کاغذ ساخته می شوند و تولید آنها به مواد کمیاب نیاز ندارد.

مزایای دیگر استفاده از ابرخازن در دوچرخه برقی

به گفته سازنده، ابرخازن های مورد استفاده در ساخت دوچرخه برقی P-Pop بین 10 تا 15 سال طول عمر خواهند داشت. این عدد در مقایسه با عمر 5-6 سال باتری های لیتیومی قابل توجه است. همچنین قابلیت تخلیه سریع ابرخازن ها به دوچرخه سوار در هنگام سرازیری کمک می کند. سازنده ادعا می کند که دوچرخه P-Pop می تواند از شیب 50٪ عبور کند. بنابراین این دوچرخه در 80 درصد شهرهای اتحادیه اروپا قابل استفاده است. در حال حاضر تولید این دوچرخه برقی در اورلئان آغاز شده و از سال 2025 در اختیار مشتریان و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

منبع: دیجیاتو

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما