مقصر تلویزیون یا خدادادی کیست؟

[ad_1]

مل تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه موفق به تعیین سهمیه جام جهانی 2022 شد و پخش برنامه تخصصی از شبکه سیما در حاشیه همین بازی به جنجالی تازه تبدیل شد.

به گزارش شرق، ماجرا از این قرار بود که شبکه سه از خداد عزیزی و سیراس دین محمدی، دو بازیکن قدیمی تیم ملی ایران دعوت کرده بود تا در استودیو حاضر شوند و درباره مسائل فنی مسابقه صحبت کنند. اما اظهارات عجیب خداداد عزیزی در مورد کولبران در پخش زنده باعث ناراحتی شدید این گروه و البته نهادها و مسئولان پیگیری مشکلات این افراد شد.

قبل از شروع بازی و در حالی که دو تیم در حال گرم شدن بودند، صحبت از شرایط سخت مهدی طارمی شد که در یخ ترکیه گیر کرده بود و به سختی به ایران رسیده بود. خداداد عزیزی گفت که «کلبران» می توانست مهدی طارمی را به ایران بیاورد در حالی که گفته می شد او نمی توانست مهدی طارمی را زودتر با جت شخصی به ایران بیاورد.

حتی زمانی که مجری برنامه اصرار به استفاده از هواپیما داشت، بار دیگر این نکته را تکرار کرد که در چنین شرایطی فقط کولبران می تواند مهدی طارمی را به ایران بیاورد. علیرغم اینکه بازی با گل مهدی طارمی به سود ایران به پایان رسید و ایران به جام جهانی صعود کرد، سخنان عجیب خداد عزیزی تلخی بسیاری را به همراه داشت. تا فضای مجازی و واقعی علیه این بازیکن سابق تیم ملی ایران بچرخد.

به گفته منتقدان، خداد با اظهارنظرهای نابخردانه خود، کولبران را عصبانی کرد. فضای منفی درباره صحبت های خداداد عزیزی به حدی افزایش یافت که او مجبور به پاسخگویی در گفت وگو با «اخبار ورزشی» شد. با این حال خداد برخی از منتقدان خود را نیز «نادان» خواند تا در واکنش به اظهارات آنها در شبکه سه جنجال به پا کند.

خداد عزیزی در این خصوص گفت: نباید به موضع مغرضانه یا کج فهم این دسته از افراد توجه کرد، همه می دانند که من خودم جزو قشر بسیار ضعیفی هستم و در بسیاری از برنامه ها با افتخار گفته ام که از خانواده های آسیب پذیر هستم. من در آن زندگی کرده ام و بزرگ شده ام، زندگی ام طوری بوده که از 13 سالگی یک گونی 50 کیلویی گچ را روی یقه ام گذاشتم و آن را تا طبقه چهارم بالا بردم، سپس آن را صاف کردم و گچ زدم. این کار تا 17 سالگی ادامه داشت و من به خودم افتخار می کنم که پینه دوز هستم کارگران و زحمتکشان از محترم ترین اقشار جامعه هستند که به اصطلاح از دست خود نان می خورند. او می گفت به دلیل بارش برف، هواپیمای حامل مهدی طارمی نتوانست در استانبول فرود آید و در روستایی فرود آمد و او نمی دانست که چگونه یکی از مهم ترین بازیکنان تیم ملی را به اردو بیاورد و من هم گفتم می توانند از این تیم کمک بگیرند. کولبرها این حرف بد کجا بود حالا عده ای برای اهداف سیاسی یا از روی سوء تفاهم کمپین می کنند. در حال آمدن. وقتی می گویم برای آوردن یک قهرمان ملی به اردوی تیم از یک کولبر کمک بگیرید، منظورم نشان دادن وضعیت گروه و هنر است که باعث می شود کارهای غیرممکن انجام دهند. ببین این مردم چقدر نادان هستند که یادشان رفته است که من خودم همیشه با افتخار گفته ام بچه کارگر و روستایی هستم. “هنوز جا برای قدردانی وجود دارد. یکی از شما دشمنی می کند که اینقدر نادان هستید.”

البته این اظهارات خداداد عزیزی فضا را خدشه دار نکرد. نه تنها نهادهای حامی حقوق کولبران، بلکه یکی دو نماینده مجلس نیز به اظهارات خداد واکنش شدیدی نشان داده و صداوسیما را به دلیل استفاده از این چهره ها در برنامه های خود به شدت مورد انتقاد قرار داده اند.

در همان روز بهزاد رحیمی نماینده مردم سقیز و بانه در مجلس یازدهم در گفت و گو با دیده بان ایران با الفاظ تند خداداد عزیزی را تاسف بار خواند و گفت: بنده وقتی این را دیدم. ویدیو خیلی متاسفم و عصبانی شدم.. خداداد عزیزی آدم بی ریشه ای است دلیلی برای انکار اینرسی نیست چون بازیکن است!سوار!شأن کشیش کولبرن با اظهارات چنین مردی از بین نمی رود.با توهین به کولبران این انسان حیثیت خود را زیر سوال برده است نه حیثیت انسان های جویای روز مشروع با “عزت” من به عنوان نماینده مردم شریف استان کردستان می گویم خدا عزیزی و صداوسیما هم به خاطر توهین به کولبران و هم صداوسیما عذرخواهی کنند. مردم شریف کردستان

کلبری محصول بیکاری و فقر در اقلیم کردستان است. دلیل کشت و زرع مردم کردستان رسیدن افراد نالایق مانند خداد عزیزی به مناصب و مناصب است که امروزه فرصت های شغلی در کردستان از بین رفته و مردم ما مجبور به کشاورزی هستند. به نظر من شأن جوانان کردستان خیلی بالاتر از خداداد عزیزی و امثالهم است. هیچکس نمی تواند با تمسخر این عزت را از بین ببرد. افرادی مثل خداداد عزیزی با پول این افراد به این مرحله رسیدند. خداداد عزیزی بابت این توهین ها به کولبرها میلیاردها دلار دریافت کرده است!

البته واکنش به اظهارات خداداد عزیزی تنها یک طرف ماجراست. در این میان نمی توان از بی احتیاطی تلویزیون و سیاست عجیبی که در چندین برنامه تخصصی صبحگاهی دنبال می شود چشم پوشی کرد. طی 48 ساعت گذشته بسیاری مقصران اصلی شبکه و برنامه فوتبال برتر را مقصر دانستند و کارشناسی را با «طنز» و «مسخره» اشتباه گرفتند. در واقع ظاهراً برای اینکه تلویزیون بتواند در این مواقع بیننده بیشتری به دست بیاورد به آمارهای فراتر از متخصصان شومان مراجعه می کنند و هدف اولشان تخصص نیست، بلکه جلب رضایت مخاطب است.اشاره به اشیاء طنز.

خداداد عزیزی و البته فیروز کریمی دو بازیکن قدیمی فوتبال در برنامه های مختلف تلویزیونی و البته حضور بی رویه اینترنت در برنامه های تلویزیونی برگرفته از همین تفکر غیر مسلط هستند. جالب اینجاست که این اولین بار نیست که خداداد عزیزی با اظهاراتش جنجال به پا می کند. او و دوست دیرینه اش فیروز کریمی پیشتر با تمسخر نویسندگان آنها را مورد تمسخر قرار داده بودند. اما اکنون، نارضایتی کولبرن و افشای افرادی که تلویزیون را برای اهدافی غیر از مسائل حرفه ای دنبال می کنند، سیاست های تلویزیون را زیر ذره بین قرار داده است. سیاست هایی که به نظر می رسد برگرفته از «به هر دری بزن برای جذب مخاطب». البته در مورد برنامه اخیر این سیاست شکست خورده و جواب نداده است.

[ad_2]

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما