واکنش تند استقلال به محرومیت ساپینتو؛ اخراج سرمربی ما خنده‌دار بود در نهادهای خارجی و داخلی پیگیری می‌کنیم

اخبار استقلال

از انحلال تاج جلوگیری و در تاریخ بیستم فروردین 1358 نام استقلال برای این باشگاه برگزیده شد. آنها به معناى واقعى باشگاه بودند و در چندين رشته ورزشى فعاليت مى كردند. اما اولين حضور رسمى آنها در سال 1325 و با كسب دو عنوان نايب قهرمانى در جام باشگاههاى تهران و جام حذفى تهران همراه بود. رقيبان اصلى اين باشگاه در فوتبال تهران، دارايى، سرباز و شاهين بودند كه پيش از تأسيس دوچرخه سواران فوتبال باشگاهى در انحصار آنها بود.

اخبار استقلال

اعضاى هيئت مديره وقت( خسروانى، عمواوغلى، جانانپور، حسينى، خاكزار و…)  اين باشگاه كم كم فعاليت در ساير رشته ها را نيز آغاز كردند و اولين تيم فوتبال اين باشگاه را تأسيس كردند. آنها رنگ آبى آسمانى را به عنوان رنگ پيراهن خود برگزيدند و در تمام طول تاريخ رنگ آبى از كمرنگ تا پررنگ، رنگ پيراهن اصلى اين باشگاه شد. مریض نیمه جان که با معجزه به زندگی بازگشته بود این بار حقیقتا از دست رفت. یکی از مهمترین صحنه‌های دربی ۱۰۱، سرنگون شدن عیسی در لحظات پایانی بود که می‌توانست موجب شود بازی در همان وقت‌های قانونی به پایان برسد. پیراهن بزرگ استقلال(تاج) به سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود و در صندلی‌های بالای این پیراهن به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) نام امام هشتم درج شده بود. برخی از محتوای فوتبالی با همکاری ترنسیس ترجمه و تهیه می‌گردد.

مقصد بعدی کاپیتان استقلال کجاست؟

با آمدن زدراکو رایکوف یوگوسلاو و پایان بیش از دو دهه حضور دانایی فر، فصل تازه ای در باشگاه تاج رقم خورد. رایکوف پس از ناکامی با تیم ملی جوانان در بانکوک، توسط تیمسار خسروانی روانه تاج شد و جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داد تا در بهار 1349، آبی ها با یک تیم جوان قدم به مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا بگذارند. دروازه بانی که با نمایش در بازی با تراکتور نشان داد، می شود روی او به عنوان دروازه بانی فراتر از دروازه بان سوم حساب کرد. حتی دروازه بان اصلی و در بازی های بزرگ مثل تراکتور او را به میدان فرستاد. بهترین تفکر برای سینا سعیدی فر و البته همه بازیکنان استقلال فراموشی پایان فصلی که گذشت و یک شروع تازه است.

هدفی که حتی همه تلاش برای رسیدن به آن کافی نیست و باید به مبارزه ادامه داد و حتی در تمرین هم با همه وجود و به دفعات به کیسه بوکش مشت زد و به او نگاه حریف داشت. در روزهای عدم برگزاری لیگ سراسری، در نیمه نخست دهه شصت، استقلال دو بار در سال‌های 1362 و 1364 جام باشگاه‌های تهران را فتح کرد که قهرمانی این تیم در فصل 62 نخستین قهرمانی‌اش با نام نوین استقلال بود. در آن دوره از مسابقات که استقلال با هدایت منصور پورحیدری عنوان قهرمانی را تصاحب کرد، مرفاوی با شش گل زده آقای گل مسابقات شد. نامجو مطلق تکنیکی‌ترین بازیکن جام لقب گرفت، عباس سرخاب به عنوان مرد سال آسیا شناخته شد و عابدزاده جایزه بهترین دروازه‌بان جام را کسب کرد.

عکس حمله افراد ناشناس به منزل داور دربی/ شیشه خانه زاهدی‌فر را شکستند!

قلعه نویی پس از دو قهرمانی در سپاهان و یک نایب قهرمانی در تراکتور، راهی استقلال شد و باز هم توانست با این تیم قهرمانی لیگ دوازدهم را کسب کند. ماجرا در سال های بعد به خوبی فصل اول پیش نرفت و یک مقام پنجم و یک مقام ششم ماحصل حضور سه ساله قلعه نویی در استقلال بود. بدین ترتیب پرافتخار ترین سرمربی لیگ برتر پس از دو فصل کابوس وار از استقلال جدا شد و تا به امروز تنها مربی است که به استقلال لیگ را هبه کرده است. سال بعد استقلال یک بار دیگر حضور در فینال جام باشگاه‌های آسیا را تجربه کرد که در گام آخر در ضربات پنالتی مغلوب تیم الهلال عربستان سعودی شد و از دست‌یابی به سومین قهرمانی قاره‌ای بازماند. این تیم پس از قهرمانی آسیا روند رو به سقوط را آغاز کرد و با قانون فدراسیون فوتبال در دوران ناصر نوآموز، به دسته سوم سقوط کرد.

اخبار استقلال

تا سرانجام یک ضربه ایستگاهی نصیب استقلال شود و طلسم را با یک کار تمرین شده شکستند. گلی که در صورت پیروزی آبی‌ها، شاید به عنوان یکی از شیرین‌ترین و جذاب‌ترین گل‌های تاریخ این باشگاه در قلب هواداران قاب می‌شد. بهزاد نوشادی که زمان حضور فرهاد مجیدی در استقلال مربی بدنساز آبی ها بود، از دلایل ناکامی تیم ساپینتو می گوید. بالاترین میانگین امتیاز مربی‌های تاریخ باشگاه استقلال بدون ذره‌ای حق انتخاب بازیکن، حداقل عملکرد ساپینتو است. پس از انقلاب و با همت بازیکنانی از جمله منصور پور حیدری، عباس کردنوری، حسن روشن، ناصر حجازی، عنايت الله آتشی از تیم بسکتبال تاج و…

طنزترین قاب از قهرمانی پرهیاهوی پرسپولیس در جام حذفی (عکس)

در 17 شهريور 1324 و درست سه روز بعد از پايان جنگ جهانى دوم، كلوپى در میدان فردوسی تهران با نام دوچرخه سواران تأسيس شد كه مركز تجمع ورزشكاران به خصوص دوچرخه سواران بود. یک پاس ساده به سمت چپ می‌فرستا‌د قائدی بود و بیرو و دروازه. اگرچه مطهری عالی ضربه زد، اما بیرو نشان داد چرا بهترین گلر ایران است. هافبک جوان و استقلالی تیم امید به دنبال جلب رضایت عنایتی برای ادامه کارش در تیم امید است. نمایش امیر علی صادقی در تمرینات تیم ملی پیش از آغاز جام جهانی 2022 مورد توجه کارلوس کی روش قرار گرفت و شاید اگر این مربی در سمت خود ابقاء می‌شد، باز هم به اردوی تیم ملی دعوت می‌شد.

  • پیراهن بزرگ استقلال(تاج) به سکوهای ورزشگاه آزادی نصب شده بود و در صندلی‌های بالای این پیراهن به مناسبت فرا رسیدن میلاد امام رضا (ع) نام امام هشتم درج شده بود.
  • کمیته انضباطی پیش از صدور رای علیه ریکاردو ساپینتو به این مربی و باشگاه استقلال 48 ساعت فرصت داد که از اتفاقات رخ داده در دربی دفاع کنند.
  • رایکوف پس از ناکامی با تیم ملی جوانان در بانکوک، توسط تیمسار خسروانی روانه تاج شد و جوانگرایی را در دستور کار خود قرار داد تا در بهار 1349، آبی ها با یک تیم جوان قدم به مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا بگذارند.
  • در فرصت 48 ساعته ای که کمیته انضباطی تعیین کرده بود، هیچ دفاعیه ای از سوی ریکاردو ساپینتو و باشگاه استقلال به دست کمیته انضباطی نرسید!
  • سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال از اعتراض این باشگاه در خصوص رای محرومیت ریکاردو ساپینتو خبر داد و اعلام کرد این موضوع را در هر نهاد داخلی و خارجی که لازم باشد، پیگیری خواهد کرد.

در فرصت 48 ساعته ای که کمیته انضباطی تعیین کرده بود، هیچ دفاعیه ای از سوی ریکاردو ساپینتو و باشگاه استقلال به دست کمیته انضباطی نرسید! و در نهایت کمیته انضباطی بر استناد گزارش آنلاین تیم داوری اقدام به صدور رای کرد. استقلال البته دیروز بعد از صدور رای از سوی کمیته انضباطی به شدت به رای صادره اعتراض و اعلام کرد، ضمن اعتراض به کمیته استیناف اگر لازم باشد، پرونده را به دادگاه های ورزشی بین المللی خواهد برد. باشگاه استقلال بر این عقیده است اخراج ریکاردو ساپینتو با تحریک از سوی یحیی گل محمدی و افشین پیروانی صورت گرفته است. باشگاه استقلال در بیانیه دیروز صحبت های خداداد افشاریان که گفته بود اگر بگویم برخورد توپ به دست گولیسانی پنالتی بوده طرفداران پرسپولیس ناراحت می شوند و حضور ظهیری یکی از داوران دربی در جشن قهرمانی تیم پرسپولیس را مورد نقد قرار داده بود. محمد عطایی داور ذخیره مدعی شده که ریکاردو ساپینتو به سوی او آب دهان پرتاب کرده و کمیته انضباطی می توانست دال بر صحت این ادعا سرمربی تیم استقلال را 12 ماه از حضور در مسابقات رسمی محروم کند اما ترجیحش 4 ماه محرومیت و 10 درصد جریمه نقدی بود.

  • در تمرین ریکاوری کلنجار رفتن سینا سعیدی فر با کیس بوکس هم در نوع خوب جالب بود.
  • روند پیروزی‌های او در مقابل پرسپولیس سرانجام با شکست 2_3 در مقابل تیم پرسپولیس در بهمن 1390 متوقف شد.
  • استقلال با کسب 36 عنوان قهرمانی رسمی در جام‌های استانی، کشوری و قاره‌ای یکی از پرافتخارترین تیم های ایران است.
  • باشگاه استقلال در بیانیه دیروز صحبت های خداداد افشاریان که گفته بود اگر بگویم برخورد توپ به دست گولیسانی پنالتی بوده طرفداران پرسپولیس ناراحت می شوند و حضور ظهیری یکی از داوران دربی در جشن قهرمانی تیم پرسپولیس را مورد نقد قرار داده بود.
  • دلیلم هم این بود ؛ استقلال پر از شور و‌ اشتیاق  اما در مسیر دوری از تعقل است.
  • روز گذشته کمیته انضباطی به خاطر تخلفات رخ داده در دربی، ریکاردو ساپینتو سرمربی تیم استقلال را 4 ماه محروم و 10 درصد از مبلغ قرارداد را جریمه نقدی کرد.

در نيمه دوم دهه بيست شمسى تيم فوتبال دوچرخه سواران موجوديت خود را رسما اعلام كرد تا در فوتبال تهران فعاليتش را زير نظر على دانايى فر– مربی، بازیکن تیم تور – آغاز کرد. سید حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال از اعتراض این باشگاه در خصوص رای محرومیت ریکاردو ساپینتو خبر داد و اعلام کرد این موضوع را در هر نهاد داخلی و خارجی که لازم باشد، پیگیری خواهد کرد. بی‌شک عدم واکنش باشگاه استقلال به حضور داور عامل اخراج ساپینتو در جشن قهرمانی قرمزها نشان از رضایت مدیران باشگاه از این ماجرا دارد. اولین واکنش باشگاه استقلال(تاج) به شکست در فینال جام حذفی صدور اطلاعیه ای چهار بندی بود. سرمربی پرتغالی تیم فوتبال استقلال(تاج) در نامه‌ای به هواداران درباره شایعات مطرح شده پیرامون خودش واکنش نشان داد.

در نیمه دوم این دهه و بازگشت علی دانایی فر، تاج در سال 1335 و 1337 توانست هر دو جام باشگاه ها و جام حذفی را به دست آورد. دانایی‌فر این بار به مدت سیزده سال بی‌وقفه مربی‌گری تاج را بر عهده داشت تا صاحب رکورد طولانی‌ترین دوران مربی‌گری در پیشینه این تیم شود. از کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال برای صدور این حکم ناعادلانه مدارک مستند و توضیح محکمه‌پسند می‌خواهیم.

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما