چگونه استفاده از اینترنت را از برنامه های گوشی محدود کنیم؟

اگر بسته اینترنت نامحدود ندارید، استفاده ناخواسته از برنامه های کاربردی در اینترنت می تواند صورت حساب سنگینی را برای شما به همراه داشته باشد که حتی از آن اطلاعی ندارید. یا اگر برنامه نامحدودی دارید، در صورت استفاده بیش از حد ماهانه، ممکن است اینترنت شما کند شود.

به گزارش ایسنا، حذف اپلیکیشن های توهین آمیز یکی از راه حل های ممکن است، اما اگر به طور مرتب از این اپلیکیشن ها استفاده می کنید، این روش کمکی به شما نمی کند. به همین ترتیب، می توانید اینترنت گوشی خود را به طور کامل خاموش کنید تا هیچ داده ای در پس زمینه استفاده نشود، اما پس از آن نمی توانید از برنامه ها یا ویژگی های مهمی مانند پیام رسانی و تماس استفاده کنید. با این حال، همیشه بیش از یک راه برای کاهش استفاده از اینترنت موبایل از طریق اپلیکیشن ها یا محدود کردن دسترسی برخی اپلیکیشن ها به اینترنت موبایل وجود دارد.

تمام استفاده از اینترنت تلفن همراه را در تلفن محدود کنید

ساده ترین راه برای جلوگیری از استفاده تلفن همراه از اینترنت موبایل در پس زمینه، خاموش کردن کامل آن است. اما این بدان معناست که همه اپلیکیشن ها به اینترنت موبایل دسترسی ندارند و در صورت غیرفعال شدن اینترنت موبایل هیچ آپدیتی دریافت نخواهید کرد. اما اگر این مسیری است که می خواهید طی کنید، برای این منظور باید اینترنت موبایل خود را خاموش کنید.

باید به یاد داشته باشید که اگر چند سیم کارت در گوشی خود دارید، حتی اگر اینترنت گوشی را خاموش کنید، سیم کارت دیگری می تواند از آن استفاده کند. همچنین باید به یاد داشته باشید که اگر سیم کارت در گوشی وجود نداشته باشد، نمی توانید اینترنت را فعال کنید.

استفاده از اینترنت تلفن همراه را در پس‌زمینه برای برنامه‌های جداگانه مسدود کنید

اگر اینترنت موبایل را به طور کامل خاموش نمی کنید و می خواهید مثلاً از یک برنامه نقشه استفاده کنید یا ایمیل خود را مرتب چک کنید، می توانید دسترسی سایر برنامه ها به اینترنت گوشی را مسدود کنید.

برای اندروید ۷ و بالاتر، می‌توانید Data Saver را فعال کنید و استفاده از اینترنت آن‌ها را فقط به Wi-Fi محدود کنید.

1- تنظیمات را باز کرده و Network and Internet را انتخاب کنید.

2- روی گزینه Save data کلیک کرده و آن را فعال کنید.

3- پس از انجام این کار Unlimited data را انتخاب کنید و در لیست اپلیکیشن ها این گزینه را برای اپلیکیشن هایی که نمی خواهید از اینترنت گوشی استفاده کنند غیرفعال کنید.

برای نسخه‌های قدیمی‌تر از اندروید ۷، باید مجوزهای برنامه را به‌طور دستی تغییر دهید.

1- به قسمت تنظیمات رفته و اپلیکیشن هایی را که می خواهید دسترسی به اینترنت گوشی را محدود کنید انتخاب کنید.

2- تنظیمات مجوز (مکان، مخاطب، تلفن و غیره) را انتخاب کرده و تنظیمات را به «مجاز نیست» تغییر دهید.

3- یا اگر می خواهید مجوزها را برحسب نوع محدود کنید، قسمت تنظیمات گوشی را باز کنید و به «Security and Privacy» بروید و سپس «Privacy» را انتخاب کنید و روی «Permission Management» (Permissions Manager) کلیک کنید.

4- تنظیمات مجوز (موقعیت، مخاطب، تلفن و …) را انتخاب کرده و تنظیمات را به «مجاز نیست» تغییر دهید.

5- اپلیکیشنی را که می خواهید محدود کنید انتخاب کنید و تنظیمات مجوز را به “Don’t allow” تغییر دهید.

به گفته SlashGear، نقطه ضعف این رویکرد این است که برخی از اپلیکیشن ها همچنان تا حدودی از اینترنت گوشی استفاده می کنند، اما میزان استفاده از اینترنت گوشی کاهش می یابد.

Morgan Bullock

هاردکور الکل ماون. علاقه مند شدید به اینترنت دوست داشتنی توییتر متعصب. دردسر ساز.

تماس با ما