درخواست برخورد با کارخانجات مصرف کننده نفت کوره

[ad_1]

خبرگزاری تسنیم: مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با ابراز تاسف و تاکید بر اینکه «هیچ رغبتی از سوی نیروی انتظامی برای رفع یا کاهش آلودگی هوای تهران وجود ندارد».

وی با اشاره به اینکه تهران راهبردها و قوانینی برای مقابله و کاهش آلودگی هوا دارد اما از سوی دستگاه های متولی اجرا نمی شود، گفت: در آخرین جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، نمایندگان پلیس راهور که در جلسه شورای شهر تهران برگزار شد. واضح است که ایشان حضور نداشتند، نماینده وزارت کشور نیز به خوبی از موضوع جلسه مطلع نبود.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دستور کار جلسه اخیر کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران گفت: در این جلسه موضوع رفع ممنوعیت تردد موتورسیکلت های رسوبی مورد بررسی قرار گرفت.

تجریشی همچنین نسبت آلودگی منابع متحرک مانند موتورسیکلت، خودروهای دیزلی و خودروهای شخصی به صنایع و منابع ثابت مانند نیروگاه ها را حدود 60 تا 40 عنوان کرد و گفت: این در حالی است که نیروگاه ها، کارخانه های بزرگ و صنایع حومه شهر از سوخت گازوئیل استفاده می کنند. محصولات آنها نقش بزرگی در آلودگی هوای شهری، منبع مکرر آلودگی هوا و نسبت آن از 60 به 40 متغیر خواهد بود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برآوردهایی مبنی بر مصرف گازوئیل نیروگاه ها و کارخانه های بزرگ اطراف تهران وجود دارد، گفت: متاسفانه آخرین یافته های صنایع بزرگ اطراف تهران در ابتدای هفته گذشته بر اساس بررسی های انجام شده به ما اطلاع داده شد. ” بسیاری از نیروگاه های تهران از گازوئیل استفاده می کنند.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اقدامات این سازمان برای جلوگیری از سوختن سوخت نیروگاه های تهران گفت: در روزهای اخیر طی نامه ای از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به دادستانی تهران با تهران.

تجریشی یکی از دلایل سوختن نفت کوره در نیروگاه های تهران را کاهش فشار گاز عنوان کرد و تصریح کرد: اغلب با سرد شدن هوا فشار گاز در داخل خانه افزایش می یابد و نیروگاه ها و صنایع بزرگ به سمت سوخت حرکت می کنند. نفت برای کاهش تولید و صرفه جویی جدی در بخش گاز داخلی.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست در خاتمه خاطرنشان کرد: با بررسی هایی که در روزهای اخیر انجام دادیم، بسیاری از واحدهای ریخته گری تهران از سوخت گازوئیل استفاده کرده اند.

**نفت کوره چیست و چه خطراتی برای سلامتی انسان دارد؟

نفت کوره یکی از هیدروکربن های نفتی است که پس از نفتا، بنزین و نفت سفید در مراحل پالایش نفت خام به دست می آید و چون سیاه است به آن نفت سیاه نیز می گویند، بهتر است برای کوره، حمام و تنور استفاده شود، سوخت ارزان است. نانوایی ها و موتورهای دیزلی و برخی نیروگاه ها وجود دارند که خطرات جبران ناپذیری برای قلب و ریه ها و همچنین سرطان دارند.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما