رابرت مالی: مشخص نیست را ایرانیا دوحه مدند

[ad_1]

هیئت رئیسه آمریکا در جلسه برجامی در گفت‌وگویی با اشاره به دوحه مدعی گفت: هیأت‌های (مذاکره‌کننده) ایالات متحده و ایران به توافقی برای بازگرداندن برجام دست یابند.

به گزارش ایسنا، رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، این سخنان را در گفت‌وگو با NPR (رادیو عمومی ملی) آمریکا بیان کردو افزود: اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده در تلاشی دیگر دو طرف را دعوت کرد تا ایرانیان را از خود عزمی برای بازگشت دعوت کند. نشان دهند اما حاضرند وابی ارائه دهنده. این رصتی ود از دست رفت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا طبق گفته امیرعبداللهیان، این حقیقت دارد که آمریکا با مواضع پیشین خود را به مذاکره بازگرداند، گفت: اتحادیه اروپا با جزئیات از آنچه که “یک توافق خوب” قلمداد می‌شود، بر روی میز گذاشتند و ما نیز می‌باشند. ایم ماده رش ن وافق ستیم. ر وا مثبت نداد ایران است این درست نیست ایران میود ما ا مواضع لی ود مذاکره ازگشته ما یک موضع گیری ازگشتیم در این زمینه ازگشت وافق وده است. رفی اید اسخ دهد ایران است و اگر نا ماده نین اری خاص نیست را دوحه مدند!

مالی در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهادی برای برداشتن تحریم‌ها و اعمال مربوط به غنی‌سازی ایران بر روی میز است و ایالات متحده آمریکا به آن پاسخ مثبت می‌دهد بیان کرد: کلیت این مسئله درست است. مه ور د درصد نهایی نشده است. مریکا ایدهای ری دارد ا وافق نهاییر ود اما این درست است وییم ما ماده امضای نچه ر رو ما منتظریم ا نیم ایران میوانند از ایان ود ند ا نه.

نماینده آمریکا در امور ایران در پاسخ به این سوال آیا ایران درخواست‌های مطرح شده بود، مدعی شد: آن‌ها در دوحه‌هایی که هیچ ارتباطی به توافق نداشتند. نا از اایی هستند ما و اتحادیه اروپا میم از وافق نیست. الان میان ما و ایران نیست. رچند ما اضریم این وگو را داشته اشیم. اصلی میان ایران و ودش است. نا ستند این نتیجه رسند یک ماده ازگشت وافق استند ا نه. ما ایم ماده ازگشت وافق ستیم.

وی افزود: من در خصوص انگیزه های ایران اما ارزیابی ما آن است نها اید دیر ا ود میمشان را رند.

رابرت مالی همچنین عنوان کرد که چهار آمریکایی در ایران زندانی هستند و گفت که واشنگتن در کنار توافق هسته‌ای، با ایران گفت‌وگو در خصوص حل‌وفصل درباره این موضوع ادامه می‌دهد.

وی اظهار امیدواری در ورت دمول وافق در وین، بحث در خصوص ندانیان مریکایی در ایران وان

وی در رابطه این ایرانیان در ازای ادی نها میواهند، : نا واهان ار ستند. درست است که ارند نها روند را دامشان مرتکب اشتباهی نشده است. ناه ستند و از نا نوان روگان استفاده میود. ما دنبال امهایی استیم ازگشت رچه سریعیعر نها را سهیل نیم.

این ادعاها در حالی مطرح است که علی باقری، نماینده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات احیای برجام و لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، عصر یکشنبه ۱۲ تیرماه در جمع خبرنگاران در حاشیه «چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از منظر رهبر معظم انقلاب». اسلامی»، پاسخ به سوالی در ارتباط با روند مذاکرات از جمله تصمیمات اخیری که در دوحه بین ایران و آمریکا به غیرمستقیم و با حمایت گری اتحادیه اروپا برگزار شد، اظهار کرد: مذاکره در قطر در تصمیمی که قبلا مشخص شده بود شکل گرفت. و ادامه وگوها راساس وفقی است ن ما و رف مقابل ورت مخصوص انریکه مورا در الرایزنل اگی آنل.

مان و مکان این وگو ا نیز در ادلی ما و ای مورا در ر

گزارش این گزارش هفته گذشته در روزهای سه شنبه و چهارشنبه پس از وقفه‌ای بیش از سه ماه، ادامه تحریم‌ها برای لغو تحریم‌ها و احیای برجام با حضور هیئت ایران، آمریکا و اتحادیه اروپا در دوحه برگزار شد.

در این دور از رقابت‌ها به مانند مذاکرات و گفتگوها، ایران و آمریکا به صورت بین‌مستقیم و غیرمستقیم گفت‌وگو کردند.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما