۶ نکته که باید هنگام نصب پمپ آب با مخزن به آن توجه کنید! همشهری آنلاین

با توجه به همه توضیحاتی که در بالا مطرح شد ممکن است انتخاب و محاسبه پمپ آب خانگی برای شما سخت و وقت گیر باشد. گروه بازرگانی صنعت کار تمامی این محاسبات را آماده کرده و به سرعت می تواند محصولی مناسب را برای شما انتخاب و ارایه نماید. در ادامه این مطلب شما را با انواع پمپ های آب که در این مجموعه ارایه می شود را آشنا خواهیم کرد.

پمپ آب

در بیشتر موارد پمپ‌ ها سر و صدای زیادی تولید می‌ کنند که باعث آزار دیدن افراد ساکن در یک ساختمان خواهد شد. به همین دلیل در زمان خرید باید این نکته را مورد بررسی قرار دهید.

به عنوان مثال اگر یک ساختمان دو طبقه با 8 نفر ساکن و دو حمام و سرویس بهداشتی دارید، بهترین پمپ برای نصب در منزل شما، پمپی با دبی 4000 گالن در ساعت مناسب خواهد بود.

برای این منظور باید حجم آب مورد نیاز، فشار مورد نیاز و مصرف انرژی مجاز را تعیین کنید. به این معنی که برای انتقال هر حجم آب بیشتر، پمپ باید کار بیشتری انجام دهد و این باعث افزایش مصرف انرژی می‌شود. در بسیاری از مناطق، پمپ آب کوچک خانگی برای داشتن جریان ثابت آب برای مصارف خانگی ضروری است.

بعنوان مثال ویژگی تقویت فشار آب برای پمپ های آتش نشانی مهم است. ممکن است یک پمپ از بهترین کشور اروپایی و یا یک برند شناخته شده باشد که طبیعتا” به همین دلیل و به دلیل نرخ بالای ارز، هزینه گمرک و … دارای قیمت بسیار بالا باشد. این در حالی است که فرد کارشناس ممکن است حتی محصولی با کیفیت بهتر را که تولید داخل یا کمپانی دیگری می باشد به شما با قیمتی به مراتب پایین تر معرفی کند. همچنین در نظر داشته باشید محصولات تولید داخل اکثراً دارای گارانتی و خدمات پس از فروش از قبیل تامین قطعه بوده که شما را پس از خرید نیز پشتیبانی می کند.

سیستم کنترلی برای این پمپ ها می تواند از نوع پرشر سوئیچ (on/off) یا اینورتر (دور متغیر) باشد. پس از تعیین میزان فشار و دبی مورد نیاز ساختمان، با مراجعه به جداول و منحنی های مشخصه در كاتالوگ های پمپ آب خانگی، پمپ مناسب انتخاب می شود.

چگونه پمپ آب را هواگیری کنیم

این پمپ از جنس های مختلفی مثل آلومینیومی، استیل چدن و … در بازار عرضه می شود. برای خرید پمپ آب می ­توانید، با مراجعه به سایت سولار مکانیکال خرید خود را ثبت کنید. اگر درباره کارکرد و مشخصات پمپ مورد نظر خود سوال داشتید، می­توانید از پشتیبان آنلاین کمک بگیرید. افزایش فشار آب باعث کاهش ظرفیت (حجم آبی که پمپ می‌تواند به واحد زمان بفرستد) پمپ می‌شود.

پمپ مناسب برای شما باید بتواند ۵۰ درصد از دبی کل خود را به بالاترین قسمت ساختمان برساند.

و برای استفاده در مصارف خانگی به منطور افزایش فشار آب در مجتمع و ساختمان های مسکونی، یا در ابعاد کوچک برای آبیاری و باغبانی به کار می رود.

سپس به معرفی انواع پمپ آب برای حل مشکل فشار آب پرداخته و ویژگی‌های هر یک را به اختصار بیان می‌کنیم. اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که نیاز به انتخاب و استفاده از پمپ آب برای منزل یا محیط کار خود دارید، تا پایان با ما همراه باشید. راندمان پمپ‌ها با پیشرفت تکنولوژی و بهینه‌سازی‌های انجام شده بر روی آن‌ها روز به روز افزایش یافته و در مورد پمپ‌های با پره جریان مخلوط (سرعت مخصوص بین ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰) می‌تواند به بیش از نود درصد برسد.

بنابراین سرعت این نوع پمپ پایین بوده و در صورت نیاز می توانید از پمپ های با اینج بیشتر استفاده کنید. اما ناگفته نماند که این پمپ هزینه بیشتری را روی دست مصرف کننده خواهد گذاشت.

در زمان انتخاب پمپ آب باید به عوامل بسیاری توجه کنید، ولی برخی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند که عدم در نظر گرفتن آنها در زمان خرید پمپ آب میتواند به شما خسارتهای مالی زیادی وارد کند.

رایج ترین نوع پمپ برای تامین آب طبقات ساختمان و آب کشاورزی، نوع الکتریکی پمپ آب یا الکتروپمپ می باشد که می تواند الکتروپمپ از نوع جت نیز باشد.

برای خرید پمپ آب خانگی ارزان می‌توانید به سایت سولار مکانیکال مراجعه کنید و محصول موردنظر خود را با بهترین قیمت فروش پمپ آب مشاهده کنید. همانطور که از نام الکتروپمپ پیداست قطعا نیاز به دسترسی به برق دارد و اغلب بصورت ثابت نصب میشود.

برای اطلاع از چگونگی مطمئن شدن از فشار آب ورودی به ساختمان قسمت بعد را بخوانید. با این حال از آنجایی که روشن نشدن پمپ می تواند دلایل متنوعی داشته باشد، پیدا کردن علت اصلی آن کمی پیچیده است. اگر پمپ آب شما نیز روشن نمی شود، مراحل زیر را دنبال کنید تا دلیل اصلی مشکل را به آسانی پیدا کنید. شرکت صنایع پمپ ابارا در سال 1373 با هدف عرضه محصولات متنوع و ارائه راه حل های نوین در صنایع مرتبط با سیالات تاسیس شد.

پمپ جت از نوع پمپ های سانتریفیوژی میباشد که به روش خودمکش کار میکند و تنوع کاربری فراوانی دارند. از مزایای پمپ آب جتی می توان به هزینه پایین تعمیرات، صدای کم و و قدرت مناسب جهت تقویت فشار آب اشاره کرد. این پمپ ها از نوع خودمکش یا Self Priming بوده که به دلیل نوع ساختار خود باعث ترکیب شدن هوا با آب شده و به همین جهت پمپاژ آن امکان پذیر می شود. این نوع پمپ ها نیاز به هواگیری بسیار کمتری نسبت به سایر انواع پمپ داشته و به همین جهت از پرطرفدارترین پمپ آب خانگی به شمار می روند.

  • انواعی از پمپ های کفکش، لجنکش، طبقاتی و شناور که برای جابجایی سیالات خورنده استفاده می شوند، از جنس استیل ساخته شده و در اصطلاح پمپ استیل نامیده می شوند.
  • با این‌حال پمپ‌های خانگی، معمولاً به دودسته اصلی بشقابی و جتی تقسیم‌بندی می‌شوند.در ادامه به انواع پمپ آب خانگی و کاربرد آن‌ها می‌پردازیم.
  • می‌توان برای کم شدن صدای پمپ از پوشش‌هایی استفاده کرد البته باید در تهیه هوای اطراف پمپ و الکتروموتور اختلال ایجاد نکنید.
  • در نهایت شما می توانید برای خرید از فروش های های کالای الکترونیک و یا فروشگاه های اینترنتی معتبر اقدام نمایید.
  • به هر مقدار که دور الکتروموتور بیشتر بشود مقدار فشار و صدای تولید شده نیز بیشتر خواهد شد.

بسیاری از پمپ های حال حاضر در بازار دارای صدا هستند و این اصطلاح مرسوم در بازار کاملا اشتباه می باشد، و فقط تعداد اندکی از پمپ های آب بی صدا (با صدای بسیار کم) می باشند. جهت مجتمع های مسکونی با تعداد واحد بیش از 20 واحد از انواع بوستر پمپ ها استفاده می گردد این بوستر پمپ ها بسته به میزان مصرف آب در انواع بوستر پمپ های دو و چند پمپه قرار می گیرد.

حتی ممکن است به دلیل انتخاب نامناسب پمپ یا نصب غیر اصولی آن صدای پمپ افزایش پیدا کند.

هرکدام از پمپ‌های عنوان شده برای مشخصات خاصی از انواع سازه‌ها مناسب هستند، در نظر داشته باشید مقدار قدرت و توان پمپ‌ های آب خانگی باتوجه‌به اسب‌های بخار آن‌ها در نظر گرفته می‌شوند. به‌عنوان‌مثال پمپ آب خانگی نیم اسب بخار، قدرت زیادی ندارد و بیشتر برای متراژهای تا 150 متر و ساختمان‌های یک طبقه مناسب است. هر چه تعداد اسب‌های بخار یک پمپ آب خانگی بیشتر باشد، قدرت افزایش فشار بالاتری دارد.

برای ۵ واحد تا ۹ واحد بهترین گزینه پمپ آب ۱/۵ اسب دوپروانه می باشد. همچنین برندهای ایرانی مانند پمپیران و برندهای چینی مانند پمپ استریم و Leo نیز در بازار پمپ آب حضور دارند و برخی از مصرف کنندگان از کیفیت خوبی برخوردارند. اومیدواریم مقاله پمپ آب برایتان مفید باشد و به اندازه کافی با این محصولات آشنا شده باشید .

مثلا پمپ های آتش نشانی و پمپ های انتقال آب از آلومینیوم با کیفیت بالا ساخته می شوند یا بهتر است پمپ های لجن کش از جنس چدن باشند و پمپ های شیمیایی نیز از فولاد ضد زنگ.

این امر ممکن است برای استفاده‌هایی که نیاز به حجم بالای آب دارند، ناخواسته باشد.

پمپ آب خانگی، تجهیزی است که با استفاده از نیروی الکتریسیته و تبدیل آن به نیروی مکانیکی به‌منظور افزایش و تقویت فشار آب در منازل، ساختمان‌های مسکونی، شرکت‌ها، ساختمان‌های اداری و از این ‌قبیل نصب می‌شود. مشخصات فنی این نوع پمپ، با توجه به کاربری ساختمان، میزان تقاضا، تعداد طبقات، حجم مصرفی و جمعیت ساکنین مشخص می‌شود. مجریان گروه تاسیسات 24 ساعته سال ها تجربه در نصب و راه اندازی انواع پمپ دارند و می توانند با توجه به تجربه عملی خود مشاوران خوبی برای انتخاب و خرید بهترین پمپ آب بی صدا باشند. برای گرفتن پاسخ این سوال می‌بایست مواردی همچون تعداد واحدهای هر طبقه و متراژ هر واحد نیز مشخص باشد.

پمپ آب 1 اسب محیطی تسلا tesla مدل QB80

اساس کار پمپ خانگی، افزایش جریان انرژی جنبشی در پمپ از طریق چرخش پروانه موجود در پمپ می باشد .

به همین خاطر برای مکش آب از عمق چاه از پمپ آب جتی استفاده می‌شود. البته این پمپ مصارف خانگی ویژه‌ای دارد که روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد. برای ساختمان‌های یک تا 4 طبقه می‌توان از پمپ آب جتی تک اسب استفاده کرد. توضیحات کامل درباره نحوه انتخاب پمپ آب مناسب برای ساختمان را در بخش مقالات البرزمخزن مطالعه کنید.

اگر قصد خرید پمپ آب خانگی را دارید، قیمت، یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی است که لازم است به آن توجه کنید. در سولار مکانیکال می‌توانید ضمن مشاهده قیمت محصولات و پمپ آب خانگی، پمپی با کیفیت و با طول عمر بالا، همراه ویژگی‌های خاصی چون خرید اینترنتی، ارسال فوری و تخفیفات ویژه را خریداری نمایید.

پروانه های برنزی و تولید در دو مدل تک فاز و سه فاز از ویژگی های اصلی این پمپ ها می باشد. از طرف دیگر این پمپ ها در مخزن آب غرق می شوند و این فرایند استهلاک آنها را کاهش می دهد و علاوه بر آن توانایی پمپاژ آب با ذرات جامد را نیز دارد. اهمیت پمپ آب خانگی چیست؟  اگر فشار آب در خانه شما کم است، پس معنای اعصاب‌ خوردی واقعی را می‌دانید! دوش صبحگاه فاقد هرگونه فشار است، شستن ظرف‌ها ممکن است ‌ساعت‌ها طول بکشد و پر کردن وان حمام، تقریباً غیرممکن است، زیرا با فشار کم تا وان پر آب شود، گرمای آب از دست خواهد رفت.

این نوع از پمپ های آب به دلیل قیمت پایین تر نسبت به پمپ های ساختمانی دیگر دستگاه هایی بسیار محبوب هستند. پمپ های نیم اسب بخار در مصارف خانگی کاربرد دارند، اما مناسب استفاده طولانی مدت نیستند. این نوع از پمپ های آب خانگی جزو پمپ های سانتریفیوژ کوچک به حساب می آیند که توان آنها نیم اسب بخار است و استفاده از آنها برای ساختمان های یک طبقه با مساحتی در حدود صد و پنجاه متر مناسب است.

موارد استفاده پمپ آب

این مورد از مورد اعتماد ترین پمپ هایی است که در شرایط تحریم مشتریان را ترغیب به خرید محصول می کند. در این حالت محصول تحت لیسانس و استاندارد های برند طرف قرار داد ( اروپایی، ژاپنی و… ) در ایران تولید شده و بسته به نوع قرارداد بخشی از سود آن به طرف خارجی پرداخت می شود. کیفیت محصولات به این شکل بالا بوده و از نظر قیمت نیز مقرون به صرفه تر از مدل تماماً خارجی خواهد بود.

شما نیاز دارید تا تمامی زمین زراعی خود را به طور یکسان آب دهید؛ در غیر این صورت، محصولات شما خراب شده و ضرر مالی می بینید. ژنراتورها موتورهای احتراق داخلی هستند که سوخت‌هایی مانند گازوئیل، بنزین، گاز طبیعی و… را برای تولید برق می‌سوزانند. ژنراتورها می‌توانند منبع تغذیه برق قابل اعتمادی برای پمپ‌های آب در مناطقی که به منبع تغذیه پایدار دسترسی ندارند، ارائه دهند.

همچنین بهتر است قبل از نصب، محل مورد نظر را بتن‌ریزی و به طور کامل صاف کنید به طوری که شن‌های ریز و ‌اشیای تیز از بین بروند.

یکی از رایج‌ترین روش‌های دسته‌بندی برای پمپ‌ آب، روش انتقال انرژی به سیال است که به دو روش دینامیکی و جابه‌جایی مثبت است.

مخزن‌های آب در ظرفیت‌های متفاوت با شکل‌هایی متنوعی تولید می‌شوند.

پمپ صنعتی را می‌توان از پیشرفته‌ترین انواع پمپ آب محسوب کرد که کار انتقال سیالات در غلظت و حجم بسیار بالا را برعهده دارد. مراکز تجاری و صنعتی با توجه به نیازهای منحصر به فرد خود از مهمترین کاربران پمپ‌های صنعتی به‌شمار می‌آیند و صنعت ساختمان نیز همواره از مزیت‌های اصلی بکارگیری این نوع پمپ آب، بهره می‌گیرد. همین الان 167 تا پمپ آب خانگی با قیمت‌های مختلف فقط با یه کلیک در دسترس شماست! غرفه‌دارهای باسلام از شمال تا جنوب اینجا هستن تا بهترین تجربه خرید پمپ آب خانگی رو برای شما فراهم کنن.

البته دیگر اجزاء سیستم پمپاژ پمپ نیز شامل کنترل کننده ها، سنسور ها، تجهیزات نصب و راه اندازی، آداپتور ها، پروب و حسگر ها و سوپاپ ها می باشند. یکی از متداول ترین نوع کاویتاسیون، در اینجا بیشتر بخوانید کاویتاسیون تبخیری می باشد که 70% کاویتاسیون ها را دربرمی گیرد. همچنین وقتی (NPSHA) از (NPSHR) کمتر باشد این پدیده رخ می دهد به آن نارسایی NPSH نیز می گویند.

معمولا اولین قطعه ای که در پمپ های خانگی خراب می شود، همین قطعه است. توصیه فروشگاه توان موتور استفاده از متخصصین برای نصب و راه اندازی پمپ خانگی خواهد بود . پمپ خانگی دارای انواع و اقسامی می باشد که بنا بر نیاز و کارایی مورد استفاده قرار می گیرند . با شروع حرکت پروانه انرژی جنبشی سیال مایعات درون محفظه پمپ افزایش یافته و آب با فشاری تا ۵ یا ۶ بار به سمت خروجی هدایت خواهد شد .

پمپ آب

توان الکتروموتور، قدرت دور موتور، شکل و نوع پروانه و همچنین قطر لوله خروجی پمپ آب در میزان هد و دبی موثرند. بدیهی است که هر چه توان موتور بالاتر باشد دبی آب خروجی از پمپ بیشتر می باشد. برای مشاهده انواع مدل ها و قیمت پمپ آب خانگی با مشخصات فنی هر کدام، می توانید به وبسایت دماپویا مراجعه نمایید.

مصارف و کاربردهای اصلی پمپ آب در صنایع مختلف شامل موارد زیر می باشد. پمپ بشقابی یک اسب برامکس برندی استثنایی با قیمتی بسیار مناسب و کیفیت بالا می باشد..

چون در هر دور، باز و بسته شدن شیر کلید اتوماتیک با استارت زدن موجب شروع به کار کردن پمپ می کند. میزان مصرف انرژی در این مدل بالا است و در صورت استفاده زیاد از آن، برای کاهش مصرف، باید به فکر مدل دیگری باشید.

پمپ آب

پروانه ای پلی اتیلن و شافتی استیل دارد که در بدنه ای چدنی قرار گرفته اند. برای تامین آب در چندین طبقه در ساختمان های مسکوی عموما از این سری پمپ داب استفاده می شود.

این محصول قدرت بیشتری نسبت به نمونه نیم اسب دارد و توان انتقال در لحظه و نرخ دبی آن نیز افزایش‌یافته است. علاوه‌برآن، نوع کارکرد آن در مدل‌های پمپ آب نیم اسب و یک اسب تقریباً یکسان است. این دستگاه در مدل‌های جتی و بشقابی ساخته می‌شود که می‌توان گفت از نظر طراحی با هم فرق‌های زیادی دارند.

در واقع ست کنترل جعبه یا بسته اتوماتیک است که وقتی شیر آب باز می شود دستور فعال شدن را به پمپ داده و وقتی شیر بسته می شود به طور خودکار پمپ خاموش می شود. ست کنترل را بیشتر برای تنظیم فشار آب در ساختمان ها به کار میبرند. برای اینکه لیست قیمت تمامی برندهای چینی و سری های مختلف آن را ببینید.

همان‌طور که از جدول قبل مشخص شد، پمپ‌های آب خانگی دارای انواع قوی نیز هستند که می‌توانند برای یک ساختمان پنج طبقه نیز به کار گرفته شوند. بعضی از افراد به‌اشتباه به این پمپ‌ها، پمپ فشارقوی می‌گویند؛ درحالی‌که این پمپ با فشارقوی متفاوت است. قیمت پمپ آب برای ساختمان 4 طبقه یا قیمت پمپ آب برای ساختمان 5 طبقه به تعداد پمپ الکترو موتور بوستر بستگی دارد، همچنین این پمپ¬ها برای ساختمان¬های طبقاتی با تعداد طبقات و واحدهای بالا استفاده می¬شود.

مدل خانگی جتی یک اسب یکی از پرکاربردترین تجهیزات آبرسانی برای مصارف خانگی محسوب می شود. اگر لوله کشی بازسازی نشده باشد، روشن است سال ساخت بنا رابطه مستقیمی با نوع و عمر لوله‌کشی داخلی ساختمان دارد.

موتور پمپ‌ها برای مناطقی که برق وجود ندارد یا دسترسی به برق سخت است بهترین گزینه می‌باشند زیرا که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند.

این الکتروپمپ ها برای ساختمان هایی با تعداد واحد محدود بصورت تک پروانه عرضه می گردد. د‌ر صورت زیاد بودن تعداد واحدها و مرتفع بودن ساختمان می توان از پمپ های طبقاتی استفاده نمود این پمپ ها می تواند از نوع چدنی و دارای دوپروانه باشد و یا بیش از دو پروانه داشته و از جنس استیل ضدزنگ باشند.

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما
اطلاعات و محتوای این سایت با کمک هوش مصنوعی و از روی داده‌های اینترنتی تهیه شده‌اند و مسئولیتی در قبال صحت آنها نخواهیم داشت و از استفاده از آن تشویق نمی‌کنیم.