رئیس کمیسیون صنایع مجلس: اگر بازار لوازم خانگی ایران را به کشور دیگری واگذار کنیم چه؟

[ad_1]

رئیس کمیته صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت که کره جنوبی به هر حال پول ایران را مصادره می کند و در خاک آمریکا بازی می کند ؛ وی از عملکرد سیاسی و اقتصادی کره علیه ایران انتقاد کرد و پرسید چرا لوازم خانگی از این کشور وارد نمی کند.

عزت الله اکبری تلارپشتی به روزنامه شارک گفت: “کره جنوبی می خواهد در ازای پول ما به ما رابطه جنسی بدهد.” به بازار ایران علاقه مند است ، از طرف دیگر ، آنها به نفع ایالات متحده کارتینگ می کنند. آنها ما را گرفتار کرده اند! واردات این کالا طبق قانون ممنوع بود. این تنها برای تأکید بر موضع ایران بود. “

وی همچنین در مصاحبه خود تأکید کرد که چه کسی می خواهد این کار را در ایران انجام دهد. او گفت: “به هر حال میل به واردات وجود دارد.” منطق این است که ما باید بازار کشورمان را به فلان کشور بدهیم ، پس چه؟ چه امتیازی به ما داده است؟ آنها فقط علیه منافع ما سر و صدا می کنند ، آنها همچنین با دشمن ما همکاری می کنند. هر دو بخش خصوصی و دولتی باید بدانند که یک توافق وجود دارد: شما چیزی می دهید ، چیزی می گیرید. “امتیاز در مقابل امتیاز”.

رئیس کمیته صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه این نقض اساسی ترین مسائل حقوق بین الملل است ، گفت: “ما دوباره می پرسیم چه کسی اخیراً کالاهای کره ای را بدون ثبت سفارش تحت تعقیب قرار داده است وارد ایران کرده است؟ مهم نیست. نکته مهم این است که ما همه با هم برای جلوگیری از آن کار می کنیم ؛ از ما در پارلمان گرفته تا رسانه ها. “این یک موضوع منافع ملی است.”

وی تاکید کرد: “اشتباهات زیادی در کره وجود دارد.” این یک توهین به من ، یک ایرانی ، یک تصویر ایرانی است. آقا به ما پول نمی دهند. راحت تر از این؟ یک دولت جدید نیز در حال تأسیس است و ما باید حداقل جهت گیری آن را تعیین کنیم و همه ما باید در جهت منافع ملی با هم کار کنیم. “

از آزادسازی واردات گرفته تا ممنوعیت نهایی واردات

در اواخر هفته گذشته ، واردات هرگونه لوازم خانگی کره ای به این کشور در نامه ای از رئیس دفتر ریاست جمهوری در سکوت و به وزرای اقتصاد ممنوع شد. این نامه پس از پذیرش درخواست رهبری از سوی چندین تولیدکننده داخلی مبنی بر توقف واردات لوازم خانگی صادر شد و گمرک نیز دستور اجرای آن را صادر کرد.

در پی انتشار این خبر ، معاون امور گمرکی “مهرداد جمال آروانقی” در نامه ای به اسماعیلی دستور ممنوعیت واردات و ترخیص تجهیزات داخلی خارجی در کلیه گمرکات کشور را صادر کرد که برخی معتقدند این تفسیر نادرستی است. در نامه خود ، وی صراحتا از دو شرکت کره جنوبی نام برد و به طور کلی محدودیتی برای واردات کالا از سایر کشورها اعمال نکرد.

باید بدانید که پیش از این انجمن صنایع لوازم خانگی ایران خواستار ممنوعیت واردات لوازم خانگی به مدت حداقل پنج سال برای حمایت از صنایع داخلی شده بود و اکنون این درخواست به تایید رهبری و کابینه جدید دولت رسیده است. ابلاغ شده است

[ad_2]

Howard Gaines

مزاحم عمومی کافه قهوه. موسیقی نینجا. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما