بازرس صندوق پژوهش و فناوری کشور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات – زومیت

[ad_1]

این صندوق‌ها می‌توانند به‌عنوان ضامن معتبری برای تسهیل عرضه و تقاضای فناوری عمل کنند و علاوه بر تضمین جبران زیان‌های احتمالی، نگرانی‌های فروشنده و خریدار محصول از طریق ضمانت‌های ارائه شده توسط آنها برطرف شود.

در صورت تامین مالی به صورت علمی از طریق سرمایه گذاری خطرپذیر می تواند به فرصتی سودآور برای دو طرف تبدیل شود و سایر استان ها و مراکز علمی نیز می توانند از تجربیات صندوق های پژوهشی و فناوری در این زمینه به عنوان پشتوانه برای برداشتن گام های موثر استفاده کنند. صاحبان ایده می گیرند. بنابراین مایلیم با صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه که بزرگترین صندوق پژوهش و فناوری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات است بیشتر آشنا شویم.

صندوق تحقیقات و فناوری نوآورانه با مجوز کارگروه صندوق پژوهش و فناوری، از اواسط سال 1395، کارآفرینان استارتاپی با سرمایه 1000 میلیارد ریالی در برنامه یلدا به صورت رسمی رونمایی و به مردم اکوسیستم نوآوری ایران معرفی شدند. فعالیت خود را آغاز کرد. دکتر کمیل شری، رئیس هیئت مدیره صندوق پژوهش و فناوری نوآوران از سهامداران صندوق تحقیقات و فناوری غیردولتی نوآوران می گوید: سرمایه گذاری ویستا (از زیرمجموعه های ایرانسل) و توسعه کارآفرینی بهمن. تصمیم سهامداران، صندوق تحقیقات و فناوری نوآوری در این زمینه سرمایه گذاری جسورانه آثار.”

سرمایه‌گذاری جسورانه (VC) نوعی روش سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری است که در آن سرمایه‌گذاران منابع را در کسب‌وکارهای نوپا و کوچکی که تصور می‌شود پتانسیل رشد بلندمدت دارند، سرمایه‌گذاری می‌کنند، اگرچه این منابع همیشه پولی و خاص نیستند. یا مدیریتی هم باید ارائه شود.

صندوق پژوهش و فناوری نوآوران به عنوان کارگزار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند در حوزه مدیریت صندوق نیز فعالیت کند. حوزه های مورد علاقه صندوق تحقیقات و فناوری نوآورانه شامل اینترنت اشیا، گردشگری، فین تک، سلامت دیجیتال، بازی، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی، آموزش، تدارکات، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و غیره است.

صندوق پژوهش و فناوری نوآوران تا پایان آبان ماه 1400 به طور رسمی 189 طرح را دریافت کرده است که از این تعداد 126 طرح توانسته اند به مرحله غربالگری راه یابند و 58 طرح نیز این مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشته اند و پس از ارزیابی کمیته سرمایه گذاری به 36 طرح رسیده است. مرحله فنی و ارزیابی ها به خوبی تثبیت شده اند. در مرحله نهایی و در معرفی هیئت، 10 پروژه توانسته اند به مرحله عقد قرارداد و سرمایه گذاری برسند. این زمانی اتفاق می افتد که همه این فرآیندها به طور یکسان برای همه تیم های درخواست کننده اعمال شود.

این 10 طرح امروزه با حروف زیر شناخته می شوند:

نیرورین

بانوبانو یک فروشگاه هوشمند است. در این فروشگاه با کارت مخصوص باز می شود و تمامی مراحل خرید و حسابداری به صورت خودکار انجام می شود. Banno محدودیت های سایر دستگاه های فروش خودکار را ندارد و یک تجربه خرید منحصر به فرد را به مشتریان شرکتی خود ارائه می دهد.

از کتابکتاب یک پلتفرم جامع برای جستجو، انتخاب، مبادله و خرید کتاب است. در واقع، مجموعه ای از ابزارهای آنلاین نوآورانه برای ارائه اطلاعات معتبر کتاب به مخاطبان، خوانندگان، ناشران و همه ذینفعان اکوسیستم کتاب است.

سیکلوپCyclops با طراحی محصولات جدید با استفاده از فناوری واقعیت مجازی، هوش مصنوعی و روش های بازی درمانی، درمان تنبلی چشم را آسان تر و جذاب تر کرده است. این روش ها به دلیل اتکا به بازی ها و انیمیشن ها، اشتیاق بیشتری را در بین کودکان برای تکمیل درمان ایجاد کرده است. Cyclops به شما این امکان را می دهد که گزارش دوره ای از پیشرفت بیماری کودک را در اختیار پزشک معالج و خانواده قرار دهید، این راه حل همچنین زمان معاینه را کاهش داده و روند بهبودی بیمار را برای پزشک تسهیل می کند.

فرادید: این استارتاپ با بهره گیری از سیاست های پیشگیرانه در تلاش است تا با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی از بروز حوادث در صنعت نفت و گاز جلوگیری کند.

من استارت آپاین یک برنامه در حال انجام سرمایه گذاری و شتاب غیرمتمرکز است که هر سال تا 20 میلیارد روی 100 استارت آپ در مرحله اولیه سرمایه گذاری می کند. با همکاری رهبران اکوسیستم کارآفرینی آشنا، شتابدهنده های شریک و شبکه ای از نهادهای خصوصی و دولتی، به دنبال پیگیری و تسهیل روند شتاب دهی این استارت آپ ها است. 100 استارت آپ جدا از کمک به تازگی و پویایی اکوسیستم کارآفرینی نوآورانه، به دنبال ارائه فرصت های بهتر برای استارتاپ ها با راه حل های فناوری و محصول محور است.

امداد کشاورز: می توان گفت یکی از پرسودترین پروژه هایی است که توسط صندوق تحقیقات و فناوری نوآورانه حمایت می شود. کیسان راحت با کمک فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی، خدمات مشاوره ای، آموزش آنلاین و فروش آنلاین به توسعه کشاورزی دانش بنیان و ارائه خدمات مناسب به مخاطبان خود می کوشد.

دکتر: دانش بنیان بازی گستران دریک (مدریک) در حال حاضر با بیش از 15 بازی ساخته شده و 50 بازی منتشر شده در تاریخ خود، یکی از بزرگترین ناشران و توسعه دهندگان در صنعت بازی سازی ایران است. از بازی های شناخته شده این کمپانی می توان به بازی خروس جنگی منهای صد، شهرزاد، گلمراد، شهر بختخا و فوتکاردیا اشاره کرد.

پین: سنجک کار خود را در آخرین روزهای بهار 1396 با تلاش برای ایجاد بازار آنلاین خدمات و با تاکید بر دانش فنی و بهینه سازی فرآیند انتخاب متخصصین مختلف خدمات آغاز کرد. هدف پین قبل از هر چیز ایجاد بستری مناسب برای ارائه قیمت های رقابتی، ایجاد محیطی مناسب برای مقایسه و انتخاب آگاهانه و همچنین ایجاد دو ارزش ایمنی و اعتماد بیشتر برای مشتریان است.

ملاقات: بازدید از سیستم مدیریت مشتری (CRM) به کسب و کارهای کوچک و متوسط ​​کمک می کند تا با بهبود کیفیت، پیگیری و روابط با مشتری، علاوه بر افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان واقعی، فروش مجدد و رضایت مشتری را بهبود بخشند. بهبود گزارش های بازدید، بهبود هزینه های تبلیغات و بهبود کارایی کارمندان و محصولات آنها. بازدید عموماً ابزاری برای جذب و برقراری ارتباط با مشتری است.

مکانیک موبایل: شرکت همارا مکانیک به عنوان بنیانگذار روشی نوین در خرید و فروش خودرو از سال 1392 با شعار «ایمن بخر، آسان بفروش» فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه با ارائه خدماتی مانند خرید خودروی انحصاری، فروش خودروی سفارشی، تخصص خودرو در محل و قیمت گذاری دقیق خودرو، تلاش می کند تا فضایی امن و بدون نگرانی را برای معاملات خودرو ایجاد کند. ابزار قیمت خودرو با مکانیک مرجعی برای تعیین قیمت خودروی کارکرده در تمامی مدل های موجود در ایران شده است. بعلاوه، نمایشگاه خودرو با مکانیک اولین نمایشگاه آنلاین خودرو است که تمام خودروهای خود را به صورت انحصاری به نمایش می گذارد.

نیرورین

دکتر شعری درباره استارت آپ ها می گوید: استارت آپ ها به طور متوسط ​​حداقل سرمایه درخواستی 9 ماه و حداکثر 18 ماه دارند. طبق آمار بیش از 80 درصد متقاضیان بیش از 10 میلیارد ریال سرمایه نقدی از نوفرین دریافت کرده اند. خواستار شد.”

اما فرآیند ارزیابی یک استارتاپ بسیار چالش برانگیز و پیچیده است. استارت آپ ها از یک طرف دید مثبتی نسبت به کسب و کار خود دارند و شانس موفقیت آن ها افزایش می یابد، از سوی دیگر سرمایه گذاران از دیدگاه واقع بینانه به موضوع نگاه می کنند و تمام ریسک های مالی را در نظر می گیرند. اما صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه با تجربه خود در این زمینه توانسته استارتاپ ها را به درستی ارزیابی کند.

به گفته دکتر شری، فعالیت صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه به گواه فعالان بوم شناسی کارآفرین کشور در کوتاه مدت بسیار موثر بوده است، اما تا رسیدن به اهداف اولیه راه درازی در پیش است. سهامداران که نیاز به حمایت مستمر دارد. اینها مؤسساتی خواهند بود. نوآفرین در نظر دارد در 3 بخش به فعالیت خود ادامه دهد:

  • سرمایه گذاری مستقیم و سرمایه گذاری مشترک با سایر بازیگران اکوسیستم
  • ارائه خدمات مشاوره مالی و ارزیابی به مشاغل
  • در راه اندازی صندوق سرمایه گذاری سهام شجاعانه شرکت کنید

صندوق پژوهش و فناوری نوآورانه با برقراری ارتباط بیشتر و بهتر با کادر اکوسیستم کارآفرینی کشور و با تکیه بر تجربه، دانش و سهامداران خود تلاش می کند تا نقش بیشتری در حمایت از سرمایه گذاری های جسورانه و کسب و کارهای نوپا ایفا کند. ،

[ad_2]

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما