ترفندهای ساده برای کاهش هزینه سفر به مشهد – زومیتا

[ad_1]

مشهد مرکز اصلی گردشگری مذهبی ایران محسوب می شود و از این رو سفر به مشهد و زیارت درگاه امام رضا (ع) آرزوی بسیاری است. اما گاهی اوقات هزینه های سفر به مشهد باعث می شود تا برخی گردشگران و زائران به فکر سفر به این شهر زیارتی بیفتند. در صورتی که با انتخاب راه درست و مدیریت هزینه ها می توانید به راحتی سفری اقتصادی به آن داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با چند روش کم هزینه برای سفر به مشهد آشنا کنیم.

مشهد یاترا

تور مشهد یکی از بهترین گزینه ها برای سفر ارزان به این شهر بزرگ و زیبا می باشد. با خرید تور دیگر نگران اقامت، برگشت و غذای خود نباشید. در کنار زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) می توانید در تور مشهد نیز شرکت کنید.

قیمت تور مشهد بسته به نوع وسیله نقلیه اعم از اتوبوس، قطار و هواپیما متفاوت است. طبیعتا تور زمینی مشهد یکی از ارزان ترین تورهایی است که طرفداران زیادی دارد و هر ساله گردشگران زیادی از این مسیر به مشهد سفر می کنند.

  • سفر به مشهد با قطار: برخی از تورهای مشهد برای جابجایی مسافران خود از قطار استفاده می کنند و در نتیجه هزینه های سفر را به میزان قابل توجهی کاهش داده و سفری امن و راحت را برای گردشگران به ارمغان می آورند. در این نوع سفرها، خبری از خستگی سفر و خطرات احتمالی سفر با اتوبوس نیست; در طول مسیر می توانید از رستوران، سرویس بهداشتی و تلویزیون نیز استفاده کنید.
  • تور هواپیما مشهد: هزینه سفر هوایی عموماً بیشتر از سایر سفرها است و بیشتر مسافران به آن سفر می کنند که می تواند هزینه بیشتری را برای سفر به مشهد داشته باشد.
  • با اتوبوس تور مشهد: این تور به دلیل قیمت مناسب همیشه در بین گردشگران محبوبیت زیادی دارد. به خصوص که در تمام شهرهای ایران قابل برگزاری است. امکانات تور زمینی مشهد نیز دست کمی از سایر تورها ندارد و حتی انتخاب این حالت سفر به شما این امکان را می دهد که بسته به بودجه خود در یک هتل پنج ستاره اقامت کنید. بعلاوه، با یک تور زمینی، می توانید بیشتر از آنچه بیشتر گردشگران برنامه ریزی می کنند، برای خرید سوغات مشهد پول پس انداز کنید.

سفر هوایی یا زمینی به مشهدی

یک دریاچه در پارک سبز وجود دارد

منبع عکس: گوگل مپ (عکاس: ابوصالح)

  • سفر به مشهد با قطار: سفر با قطار یکی از کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای سفر به مشهد است و از آنجایی که این شهر در طول سال به خصوص در تعطیلات نوروز و تابستان و ایام شهادت زائران زیادی دارد، ناوگان ریلی کشور قطارهای مختلفی دارد. اختصاصی مسیرهای مشهد. قطارهایی که در این مسیر تردد می کنند شامل قطارهای درجه یک، دو و سه هستند که قیمت آنها بسته به درجه و سرویس آنها متفاوت است. بنابراین با مقایسه قیمت ها می توانید ارزان ترین بلیط را انتخاب کنید.
  • سفر با هواپیما به مشهد: برخی سفر به مشهد را با هواپیما پرهزینه می دانند و راهی ارزان محسوب نمی شوند. اما با خرید بلیط لحظه آخری می توانید با هزینه بسیار کم خود را به مشهد برسانید. آژانس های مسافرتی برای جلوگیری از ضرر بیشتر، بلیط های خود را نزدیک به زمان پرواز و با کمترین قیمت ارائه می دهند. برای خرید این بلیط ها کافی است به بلیط چارتر لحظه آخری مراجعه کرده و قیمت ها را با هم مقایسه کنید تا ارزان ترین بلیط های مشهد را از آژانس های معتبر خریداری کنید.
  • سفر با اتوبوس به مشهد: با اتوبوس نیز می توانید به مشهد سفر کنید و هزینه این سفر تا حد زیادی کاهش می یابد. این روش اگرچه ارزان در نظر گرفته می شود. این سفر بسیار طولانی و طاقت فرسا است که برای افراد مسن و خانواده های دارای فرزند توصیه نمی شود.

قیمت مواد غذایی در مشهد

غذا یکی دیگر از عواملی است که در هزینه سفر به مشهد نقش موثری دارد. برای کاهش هزینه ها، می توانید وعده های غذایی خود را در رستوران های شیک رزرو کنید و در رستوران های ارزان صرف غذا کنید.

اقامت در مشهدی

در سفر به مشهد می توانید در هتل های لوکس و چند ستاره اقامت کنید. اما این نیاز به پول زیادی دارد. از این رو به جای هتل های مشهد، گزینه های زیادی مانند مسافرخانه ها و هتل آپارتمان ها و هتل های ارزان پیش روی شماست که اقامتی خاطره انگیز را با قیمتی مقرون به صرفه به شما ارائه می دهند. اکثر مسافران مشهد بیشتر در هتل ها و محل های اقامت خود می خوابند، بنابراین انتخاب یک گزینه مقرون به صرفه می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند.

موضوع مهمی که در قیمت مسکن تاثیر بسزایی دارد فاصله آن با درگاه امام رضا (ع) است. هر چه هتل یا مسافرخانه از حرم دورتر باشد، هزینه اقامت کمتر می شود.

همچنین اگر در فصل بهار و تابستان به مشهد سفر می کنید و مسیر زمینی را انتخاب کرده اید، یک چادر مسافرتی همراه داشته باشید و از هوای مطبوع شهر بهره ببرید. به این ترتیب دیگر نیازی به پرداخت هزینه اقامت در هتل ندارید.

زمان سفر به مشهدی

پارک آبی سرپوشیده

منبع عکس: Google Maps (عکاس: Prestigio Ahmed)

با انتخاب بهترین زمان سفر به مشهد، محدودیت هزینه را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. در واقع هزینه اقامت و همچنین بلیط قطار و هواپیما از ماه به ماه متفاوت است و ارتباط مستقیمی با روزهای پیک (غیر پیک) و غیر پیک (خارج از پیک) دارد.

در تعطیلات نوروزی که از روزهای پایانی اسفند ماه تا 10 روز اول فروردین ماه ادامه دارد، خرجی به اوج خود می رسد. جالب اینجاست که وقتی بسیاری از مسافران از 10 تا 20 آوریل به شهرهای خود بازگردند، قیمت ها کاهش قابل توجهی خواهد داشت. همچنین از 30 فروردین تا پایان خرداد ماه، هتل ها و اقامتگاه ها برای جذب مسافران بیشتر تخفیف هایی ارائه می دهند و این مدت بهترین فرصت برای تجربه سفر ارزان تلقی می شود.

با فرا رسیدن تابستان گردشگران زیادی به مشهد سفر می کنند و طبیعتا قیمت ها بالا می رود. با این حال قیمت هتل و بلیط نسبت به نوروز کمی کمتر و ارزانتر است.

از اواسط مهر تا اوایل آذر و همچنین با فعالیت مدارس، تعداد گردشگران دوباره کاهش می‌یابد و قیمت‌ها یک پله کاهش می‌یابد و اوج این موضوع تا پایان آذرماه با بیشترین تخفیف رخ می‌دهد. با شروع دی ماه و سردی هوا می توانید برای سفر به مشهد برنامه ریزی کنید. زیرا از ابتدای دی ماه تا پایان اسفند ماه قیمت ها در پایین ترین سطح ممکن قرار دارند.

در نظر داشته باشید که قیمت بلیط هتل و هواپیما برای مناسبت های خاص مانند عاشورا و تاسوعا، ولادت و شهادت امام رضا (ع) و غیره در طول سال به میزان قابل توجهی افزایش می یابد و اگر نمی خواهید هزینه زیادی در سفر خود داشته باشید. پول، سفر در آن، زنده ماندن روزها.

زمان رسیدن به مقصد را تنظیم کنید

از آنجایی که تحویل اتاق ساعت 14 در محل اقامت انجام می شود و زمان تخلیه ساعت 12 ظهر است. بلیط هواپیما، قطار یا اتوبوس خود را طوری رزرو کنید که با این ساعات مطابقت داشته باشد. اکثر مسافران به زمان رسیدن به مقصد توجهی ندارند و به همین دلیل مجبورند اتاق خود را از چند ساعت قبل رزرو کنند تا در هنگام رسیدن به هتل به راحتی آن را تحویل بگیرند. به این ترتیب، رزرو یک اتاق قبل از رسیدن به هتل ممکن است ساعت‌ها طول بکشد، و این ممکن است حتی پس از بازگشت هم اتفاق بیفتد. در این صورت شما هزینه اتاقی را که عملا زیاد در آن اقامت ندارید پرداخت کرده اید و باید تمام روز را بپردازید. اگر به زمان تحویل اتاق توجه کنید و بلیط خود را بر اساس آن خریداری کنید، اقامت شما به صرفه خواهد بود.

ترجیحا ساعت ورود را بین 9 صبح تا 15 بعدازظهر تنظیم کنید تا در تهیه اتاق دچار مشکل نشوید و روز اضافی برای رزرو اتاق خالی پرداخت نکنید.

خرید در مشهدی

بدون شک بخش مهمی از سفر به مشهد، گشت و گذار در مرکز خرید مشهد است. بسیاری از مسافران و زائران از بازارهای نزدیک معبد برای خرید سوغاتی از مشهد استفاده می کنند. موضوعی که می تواند هزینه بر باشد. از این دست بازارها در هر گوشه و کنار مشهد زیاد است که با خرید ارزان می توانید با آنها آشنا شوید.

[ad_2]

Kendrick Patel

پیشگام مادام العمر الکل. پزشک بیکن. گورو معمولی تلویزیون نرد قهوه. عاشق توییتر. کاوشگر آماتور

تماس با ما