ماجرای مالیات لایندگی ودرو ست؟

رارو- بر اساس قانون جدید مالیات ارزش افزوده، مالیات و عوارض شماره گذاری خودروها رتبه بندی انرژی که به سازمان ملی استاندارد ایران مشمول مالیات و عوارض سبز شده است. در این مینه ارشناسان معتقدند، این ودروسازا ستند

نوشته دیگر: نماینده کارگری: دو برابر شدن دستمزدها راه حل نیست

ارش رارو، این نر از مالیات راس رتبه آنر محصولات از ر ا نج درصد رای مالای سوارو مینین، ر اساس ماده انون دید مالیات ر ارزش افزوده، انتقال ودرو از ارخانه ولیدکند الرچند این مالی وسط ودروساز وصول میاد، مبالغ دریافتی

در انواع مالیات‌های مختلف از دیوایس‌های برون‌تقال، مالیات بر شماره، میزان مصرف سوخت و مالیات بر خودروی لوکس و … بر خودروها و وسایل نقلیه‌ای که همه مصرف‌کننده‌ها پرداخت می‌کنند، می‌شود.

اما هدف از وصول برخی از این مالیات ها از آن است که درآمدهای مالیاتی دولت را افزایش می دهد، تنظیم رفتار مصرف کنندگان و فعالان اقتصادی است، به گونه ای که در توسعه ابزارهای مالیاتی به منظور کاهش مصرف، استفاده از وسایل نقلیه عمومی، خرید خودروهای مصرفی. ممصرف و ا م موتور آیین و … استفاده می کنند.

از سویی رقابتی بودن نعت ودرو در سیار از ورها ازار ودرو ر است و مصرف کننده دارت ادرت. از این رو مصرف‌کننده می‌تواند بین خودروهای مختلف انتخاب‌شده و خودرویی با کمتر و در نتیجه میزان کمتری انتخاب شود که در نتیجه آن، با تغییر در طرف بازار، بخشی از مالیات‌های هر تعداد به تولیدکنندگان منتقل می‌شود.

البته در بازار انحصاری خودرو در ایران، عمل بار مالیات و عوارض شماره گذاری موضوع ماده 28 قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده صرفاً به مصرف کننده منتقل می شود و هیچ گونه اثر تنظیمی بر رفتار تولید کننده یا مصرف کننده ندارد، زیرا مصرف کننده حق انتخاب ندارد.

ارمالا مضاعف ریداران ودرو؛  ریمه لایندگی ودروهای داخلی را مردم اید ردازند!مردم نباید مالیات لایندگی ودرو را رزدند
ربد اوه ارشناس نعت ودرو در و ا رارو با اشاره به اینکه پول از آلایندگی خودرو در بسیاری از جهان گرفته می شود، اظهار داشت: اما اینکه چنین مالیاتی در ایران گرفته شده است، خود را تعجب می کند، زیرا در همه اروپا و شما به عنوان مشتری دارای حق انتخاب خودروی پرمصرف هستند. سوار وید و مالیات لایندگی ن را ردازید ا ودرویی ا سوخت اک و ا مصرف سوار وید و مالیات می دهد.

وی افزود: اما در کشور ما به دلیل وضعیتی که در خودرو وجود دارد، یعنی از یک طرف خودروهای داخلی پر مصرف هستند و آلایندگی بالاتری نسبت به تولیدات دیگر دارند و از طرف دیگر چند سالی است که خودرو به تولید خودروهای مختلف ممنوع است. ، مالیات آلایندگی میخواهد گرفته شود، در صورتی که این موضوع محلی از اعراب ندارد، زیرا زمانی که دولت می تواند این مالیات را بپذیرد که مشتریان خودرو حق انتخاب داشته باشند و از مدل های مختلف خودرویی که در بازار صنعت تولید محصول مورد نظر خود را دارند، انتخاب کنند. رگزیده و الا ا وجه نوع و مدل ودرو، مالیات لایندگی ن را نیز می دهند.

زاوه گفت: بنابراین در وهله اول این مالیات به هیچ عنوان با توجه به سازوکاری در مورد دیگر برای آن وجود دارد، در ایران قابل اجرا نیست و بازار خودرو به دلیل نداشتن حق انتخاب می شود، اما در وهله دوم فارغ التحصیل می شود. با توجه به اینکه این بدهی ها رفته ود ا نه، محل نههرد از اهمیت سزایی رخوردار است.

این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: در حالی که قاعدتاً این نوع مالیات را صرف اصلاح سبد سوختی خودرو یا به عبارت دیگر هزینه تحقیق و پژوهش در صنعت خودرو می کنند و یا در توسعه حمل و نقل عمومی و استفاده از انرژی های نو، پاک می کند. و تغییرپذیر استفاده می‌شود، در کشورمان بعید است که در چنین موضوعاتی این مالیات خرج می‌شود، بلکه باید به نوعی برای جبران کسری بودجه‌ها را به خود اختصاص دهد و اقسام مالیات‌ها را افزایش دهد تا بودجه کسری را جبران کند.

وی اضافه کرد: دولت به دلیل عملکرد ضعیف، باعث خلق تورم و نقدینگی بسیار زیادی در سالهای گذشته شده است که این موضوع هزینه های زیادی را بر مردم تحمیل کرده است، این در حالی است که در سال آینده دولت درآمدهای مالی را با افزایش می دهد. درصدی روبرو ساختن در این مینه نعت و ازار ودرو ن

زاوه همجنین در مورد مالیات خودروهای لوکس نیز مشخص کرد: این نوع مالیات نیز به دلیل ناکارآمدی دولت در مدیریت اقتصادی کشور است، در حالی که خودروهایی مانند سانتافه یا راو فور در دنیا لوکس می‌شوند، در ایران به دلیل افزایش تورم و کاهش ارزش پول. ملی ایران، بهای این خودروها در حال حاضر به بالای یک میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است، بنابراین این ناکارآمدی را نباید بپردازند، اما دولت به دلیل جبران کسری بودجه می‌خواهد این موضوع را از جیب مردم پرداخت کند.

آرمین فرخی
Admin، می‌تونید یه ویدیو درباره این موضوع بسازید؟
مدیر وبسایت poshit.ir
پیشنهاد جذابی بود، رفیق گرامی! به تیم منتقل می‌کنیم.
نوید قره‌داغی
ماجرای مالیات لایندگی ودرو ست؟ مثل یه ماجرای عاشقانه بود، نوید قره‌داغی می‌گه هنوز تو فکرشم 😘 🦥
مدیر وبسایت poshit.ir
چقدر قشنگ، نوید قره‌داغی هم‌راه! ماجرای مالیات لایندگی ودرو ست؟ حسابی گرفتت، دمت صمimi ❤️ 🦥
کورش صفری
poshit.ir همیشه موضوعات ترند داره، کورش صفری می‌گه فوق‌العاده‌ست!
مدیر وبسایت poshit.ir
خوشحالیم که فکر می‌کنی به‌روزه، کورش صفری عزیز جان!
بهرامک خاتمی
می‌شه یه بخش برای دانلود منابع اضافه کنید؟
مدیر وبسایت poshit.ir
پیشنهاد جالبیه، حتماً بررسی می‌کنیم!
طاها فراهانی‌پور
یه ریز chaotic بود، طاها فراهانی‌پور می‌گه کاش structuredتر باشه!
مدیر وبسایت poshit.ir
متشکریم از نظرت، طاها فراهانی‌پور رفیق! سعی می‌کنیم مرتب‌تر بنویسیم.
کیوان قنبری
چرا اینقدر مطالب رو با تبلیغات آزاردهنده پر می‌کنید؟ 🎤
مدیر وبسایت poshit.ir
متأسفیم، سعی می‌کنیم تبلیغات رو کم کنیم! 🎤
صادق شریعتمداری
چرا poshit.ir اینقدر ناچیز محتوا داره؟ خیلی طرفدارشم!
مدیر وبسایت poshit.ir
قول می‌دیم بیشتر محتوا بذاریم، دوست من!
حسن‌علی حیدری
poshit.ir کاش نظرسنجی بذاره، حسن‌علی حیدری می‌گه دوست داره نظر بقیه رو بدونه!
مدیر وبسایت poshit.ir
ایده‌ی جالبیه، حسن‌علی حیدری دوست من! حتماً بررسی می‌کنیم.
سیاوش مراد
سیاوش مراد می‌گه انگار تو جنگل گم شدم، واضح‌تر نمی‌شه؟ 😣
مدیر وبسایت poshit.ir
اوه، معذرت، سیاوش مراد عزیز جان! راه رو روشن‌تر می‌کنیم، دمت محبت‌آمیز 🗺️
آرمان شاکری‌نژاد
Admin، آرمان شاکری‌نژاد می‌گه خیلی هیجان‌انگیز بود، کی بعدی میاد؟ 🦝
مدیر وبسایت poshit.ir
خوشحالیم که خوشت اومد، آرمان شاکری‌نژاد رفیق! به‌زودی مطالب جدید میاد. 🦝

Markus Bennett

مشکل ساز هیپستر پسند. متعصب غذا موزیکال. علاقه مندان به سفر. طرفدار زامبی برنده جایزه

تماس با ما