راز وچ ن ازار ایران

[ad_1]

رای ایران رای نا اب است؟ این سوال را مرکز وهش ایاق ازرگانی ایران اسخ داده و در الب

به گزارش دنیای اقتصاد، این گزارش بیان می کند، چین در حفظ امنیت انرژی خود بهعنوان یکی از اهداف کلان توسعه اقتصادی در افق 2049 به ایران که منابع عظیم انرژی و صاحب موقعیت ژئوپلیتیکی ویژه است، نگاه ویژه دارد. من از مصرف مصرفی ایران از سوی رکتای نی منبع مناسبی رای سب درآمد است. از آنجا که چین در استراتژی جدید خود با عنوان «چرخه دوگانه» در پی تغییر مسیر اقتصاد و کاهش وابستگی به مناطقی مانند آمریکایشمالی و اروپاست، ایران می تواند در این زمینه یک شریک مهم برای چین باشد.

ارش اکید دارد، دلیل ریل ن و وسعه مکاری در این فضا برای استفاده از چین از بازارهای جهانی و فرصت های اقتصاد آزاد در گذشته مهیا نیست، جذبمحوری و جذب سرمایه خارجی برای همیشه نمی تواند پیشران اقتصاد چین باشد.

در مین راستا رنامه مونیست این است ا از این، مزیت ن در نیروی انسانی ارزان ود لق ایده ایی مانند ا اینحال نیار رسما اعلام رده اند این هدف از منطقه تامین مالی، انرژی و غذا با تهدیدهای جدی روبه‌روست که ایران بهعنوان بازیگر مستقل در محیط بین الملل، همکاری با چین در رفع نگرانی امنیت انرژی را دارد. ااق ازرگانی اران در ارش ود اکید دارد رط رفع ریم

دیماه امسال، وزیر امورخارجه در سفر به اجرا در رارد ساله ن و ایران سخن موضوعی نظر می رسد از ملیات نقشران ایران در ای رسیم شده از سوی ن است. سهمدهی به ایران در حالی که روی ریل افتاده است که چین در قالب سه برنامه مختلف در نظر دارد رویای چینی را بهعنوان هدف مدنظر شیجین پینگ، رئیسجمهور این کشور پیش ببرد. این رنامه سه مهم دارد و ایده مجموع این سیاستا نیز لاش ن رای دیلشدن وری وسعهافته را ر الش مختلف ود ائق مده آن وفیق ایران در سب ره ر از ای دیدی ن رسیم رده، الزاماتی دارد اید نها وجه ود. مهمترین موضوع در این مسیر، احیای رجام است.

اتاق ارش ارگانی ایران اکید دارد سترش ادی ملی ملی ایران رط لازم در شرایطی که توافقی وجود دارد و گزینه های دیپلماسی اقتصادی کشور افزایش می یابد، ایران می تواند فضای مانور قابل توسعه در اقتصاد سیاسی جدید بین المللی پیدا کند و از شکاف رو به گسترش میان دو قدرت بزرگ، بیشترین بهره را از نصیب خود بسازد.

رخه دوگانه نی

رخه دوگانه، رنامهای دید رای ول اقتصاد ن است. این رنامه مسیری متفاوت از مسیر نونی دولت ن را در نظیم و سیاست گذاری اقتصاد دنبال می کند. در رنامه لی لاش نی ا این ود رای رشد اقتصادی، ور ود را ارخانه رگ نعتی دیل نند. ارخانهای از ریق مونتاژ و ادرات محصولات، درآمد ادی اید ن میرد. با این حال تغییر محیط باز بین الملل و فشار رقبایی مانند آمریکا و کشورهای اروپایی را بر شرکت های بزرگ و صادرکننده چین تنگ کرده و این کشور را به صرافت متنوع سازی مسیرهای کشفی انداخته است. وسعه روا ا اقتصادها نوظهور و افزودن ایران و روسیه در ن ال رگ و مده اقتصاد باعث ایجاد ده است این ور رافت راحی مسیر دیگری رای وسعه اقتصادی . چالش های مورد اشاره چینی ها که مانع توسعه اقتصادی این کشور می شوند، به ترتیب شامل توسعه ناموزون، نیاز به ظرفیت نوآوری پایین، به اصلاحات بهبودتر، بیثباتی در تولید کشاورزی، روستایی، توسعه شهری و روستایی، شک در توزیع درآمد، محیط زیست آلوده، کیفیت پایین است. دمات مومی و مرانی اجتماعی ستند.

در این رنامه رای مدیریت این الشا و لبه ر نها اهداف راحی ده است. اول دف، وسعه اقتصاد دانش است ا ن در لقاء الاتر نجیره انی ارزش رار رد. دف دوم ویت اضای داخلی در خارج از ر دوگانه است. دف سوم معطوف احیای روستاهاست؛ به این معنا که به توسعه روستایی و به عنوان دو پروسه جدا از شهری نه، بلکه به عنوان دو پروسه مکمل نگریسته شود اقتصاد شهر و روستا به گونه‌ای از مجموعه‌ها و توامان و توسعه همافزا باشد. دف ارم افزایش سطح رفاه مومی مردم، ویژه اهش اف دید اتی است. دف نجم وجهات الزامات ستمحیطی رای رد وسعه اقتصادی در این رنامه وجه ویژه ده است. دف م وجه ویژه امنیت ملی و اهش وابستگی نجیره ای ارزش است. از رهبر رهبران ن وبستگی دید این ور در این دف، امنیت ایی، امنیت انرژی و امنیت منابع مالی ا وزه امین منابع مالی نوان سه وزه لید موضوعی در ا و ارشد مونیست ن و معاون رئیس مهور این ور لوه ارزی دارد. لیوه، معاون رئیسجمهور چین و نماینده اصلی این کشور در سازمان تجارت جهانی در تجارت با ایالات متحده آمریکا است که نقش مهمی در تدوین و اجرای سیاستهای اقتصادی این کشور ایفا می کند، در مقاله مقاله ای در روزنامه ارگان حزب کمونیست، 6 مولفه را برای چرخه دوگانه. برشمرد . این مولفه ها شامل توسعه توان تکنولوژیک چین در حوزه فناوری های بسیار پیشرفته، ارتقاء سمت پیشنهاد در بازار داخلی، بهبود خدمات مالی، افزایش شهرنشینی هوشمند، گسترش و درآمد و نهایتا تداوم سیاست درهای باز به روی خارج هستند. مطالعه این مقاله و ررسی مختلف رنامه ن نشان می دهد را ن ر مسیر می دهد. رسشی در این ن مطرح میود این است رنامه وان داخلی، اهت رنامه داخلی نیست. اما واقعاً یک رنامه اقتصادی ایده ایگزینی و مایت از ولید داخلی است؟

در دوگانه در ست؟

این رنامه، ویژگی‌های مدل ودکفایی معمولی را دارد و موارد متعارف را مطرح می‌کند. مثلا وجه از ارت اد راری نیست و اتفاقا در ویت ارت ارجی است و از رای ارجی و سرا مابز. در این رنامه اکید ده سیاست درهای از ن ماکان اید ادامه دا ند. با اینحال این برنامه طبق گفته مقامات این کشور در پی ارائه مدلی جدید برای آشتی بازار داخلی و اقتصاد سیاسی بین المللی است که در نتیجه تنش میان چین و ایالات متحده آمریکا شکل گرفته و در پی قدرت اژدهای سرخ است. مولات داخلی مایت و لیه واردات اقدام ند. در رئوس رنامه رخه دوگانه، میوان ردپای مایت از نایع را دید. چینیها در تلاش هستند در هشتحلقه مهم ارزشافزوده جهانی و 10 صنعت گوناگون، سیاستهایی را برای حمایت از بازیگران داخلی و خارجی بهمنظور توسعه فناوری صنایع این کشور به اجرا بگذارند. مدد این رنامه رار است اقتصاد ن سال

نا رای مایت نعت مختلف را اعلام کردند. در این راستا کمیسیون توسعه و اصلاحات چین حوزه های اولویت دار برای کسب حمایت دولتی در سال های پیشرو در قالب این برنامه شامل نسل فناوری اطلاعات، بیوتکنولوژی، تولیدات صنعتی بسیار پیشرفته، مواد جدید، انرژی های جدید، خودروهای الکتریکی، فناوری های سازگار با محیط زیست و خلاقیت است. دیجیتال رشمرده است.

سیاست دیگر در ویت نایع داخلی از سوی دولت در درفته ده و در رف اجراست، ویت مصرف در این راستا، وزارت بازرگانی چین بهعنوان نهاد مهم در تنظیم روابط تجاری چین در داخل و خارج، در برنامه پنجساله خود چرخه دوگانه را در توجه به خود قرار داده و در این قالب حمایت از مصرف داخلی و متنوع سازی تجارت را به عنوان اولویت مطرح کرده است. . در حوزه عملیاتی از ابتدای سال 2021 بازرگانی چین نهتنها محدودیتها بر خرید خودرو را در برخی استانهای این کشور لغو کرده است، بلکه مشوقهایی برای خرید خودروها از سوی شهروندان در نظر گرفته شده است; اقدامی آرا در جهت ویق مصرف و ریک سمت آضا انجام مود. یکی دیگر از این وزارتخانه ها، ارائه مشوق های جدید سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در شرکت های فعال چینی در حلقه های بالای ارزش است تا این شرکت ها توانمندی خود را در تولید محصولات پیشرفته را ارتقا دهند. افزونه بر این بزرگی از وزارتخانه های چین اخیرا مشهایی برای شرکت های پیشرفته و متوسط ​​این کشور که در حوزه های صنایع و اولویت دار در برنامه چهاردهم توسعه فعالیت می کنند، ارائه شده است.

ایران در نقشه دید

اتاق ارش ارگانی ایران از نظر مسائل مربوط به دن ایران ن دار داده است؛ رچند وصیه رده ایران از رست نش میان دو درت آن داکثر ره را رد. احیای رجام و نار رفتن ریما در این مسیر ام اتی رای ارج دن از ر ار مریکاست. ن اما ون آن امکان را ندارد، لاجرم در ویت روابط ا ورهای نوظهور و متوسط ​​است. رامبنای ارش ازوی وهشی اتاق ازرگانی ایران، دسته نخست محدودکردن دریجی دسترسی در ازارهای ربی و ویژه این رهیافت در دور ایدن ای متفاوتی ادامه افته است. دسته دوم م روی امنیتسازی رکتا رگ نی و رون راندن دریجی نان از مدار رقابت ا رکتای ا متم. این رهیافت در رایط نونی ر رای ناور الاعات نریخت

در سالهای اخیر رکت وآوی مهمترین رکت در این وزه می شود در فضای لازم است اولا برای تولید محصولات چینی صنعتی خود دامنه متنوعی از در حال حاضر توسعه و بازارهای نوظهور را پیدا می کند که ایران یکی از بازارهای متوسط ​​و مهم برای شرکت های این کشور است. از سوی دیگر، نفت و امنیت انرژی و نوان اولویت اتی، از ریق ایران ابل امین است.

در نهایت چه نش میان دو لوک درت و روت در اقتصاد سیاسی ملی افزایش ابد این وزه وزه. در نین را ورها میانپایهای مانند ایران رای دیگر سخنان رارگرفتن در مدار ن مریکا و دل دن

ریم مهم امل محدود کنده ادی ململی ور در دهه اخیر وده است. در رایطی ایران ریم اقی ماند و وصی و دولتی

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما