امضای رگترین اهمنامه سرمایه گذاری ارجی ا ازپروم روسیه

[ad_1]

شرکت ملی نفت ایران امضای تفاهمنامه خارجی امروز با شرکت گازپروم روسیه را بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت ایران دانست و گفت: روس‌ها چند میلیارد دلار در توسعه میادین نفتی و گازی ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش تسنیم، محسن خجسته‌مهر شرکت ملی نفت ایران در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین‌المللی نفت و شرکت گازپروم روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این تفاهمنامه بزرگترین سرمایه‌گذاری تاریخ صنعت نفت ایران خواهد بود که چرا سرمایه‌گذاری چند ده دلاری خواهد داشت. روسها در میادین ن و ازی ایران میود.

وی افزود: توسعه میدان گازی کیش و توسعه گازی پارس شمالی با سرمایه‌گذاری 10 دلاری شرکت گازپروم به امضای رسیده است که با انجام این سرمایه‌گذاری و توسعه این دو میدان گازی بیش از یکصد میلیون مترمکعب در روز به تولید گاز کشور اضافه می‌شود.

خجسته‌مهر ادامه داد: همچنین توسعه ۶ میدان نفتی توسط شرکت گازپروم در تفاهم‌نامه به امضای طرف رسیده است و پروژه دیگری که با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد دلاری شرکت گازپروم روسیه انجام می‌شود، فشارافزایی در گازهای پارس جنوبی انجام می‌شود که در جهت حفظ تولید و افزایش آن است. ولید این میدان مهم ازی اتفاق واهد افتاد.

شرکت شرکت ملی نفت ایران مباحثی، چون سوآپ گاز و فرآورده‌های نفتی و سرمایه‌گذاری برای تکمیل پروژه ایران ال‌ان‌جی را از موارد دیگری در تفاهم‌نامه دو طرف اعلام کرد و گفت: در حال طراحی بسته‌ای هستیم تا بتوانیم در زمینه فناوری و انتقال فناوری با مراکز تحقیقاتی باشیم. رکت ازپروم وارد ماکاری مشترک ویم.

وی اضافه کرد: میادینی از جمله میدان نفتی منصوری، آب‌تیمور، کرنج، آذر و چنگوله از دیگر میادینی‌ها هستند که در تفاهمنامه فیمابین قرار دارند توسط روس‌ها سرمایه‌گذاری و توسعه یابند.

خجسته‌مهر با بیان اینکه «امروز با یکی از بزرگترین غول‌های انرژی دنیا در حال امضای تفاهم‌نامه و همکاری هستیم»، گفت: ایران و روسیه در مجموع بالغ بر ۷۰ تریلیون مترمکعب ذخایر گازی دارند که این مقدار ۳۰ درصد ذخایر گازی جهان را شامل می‌شود. از این رو این دو ور نقش سیار مهمی در مین ایداری انرژی آن ایفا میند.

شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا بابت تحریم‌ها در ایجاد این همکاری مشترک وجود دارد، تصریح کرد: ما پیش از این امضای قرارداد نفتی با دو شرکت روسی و تفاهم نامه با شرکت روسیه را در سال گذشته و در سال گذشته انجام دادیم. در زمانی که تحریم‌ها وجود داشت، تصمیم‌گیری‌ها و مذاکرات گذشته نیز در ادامه روند مذاکرات است و هیچ نگرانی از بابت نقش تحریم‌ها به سرانجام نرسیده به این تفاهم‌ها و قراردادها وجود ندارد.

وی معتقدان: در یک برنامه ۸ ساله، تا افق ۱۴۰۸ با سرمایه‌گذاری یکصد و ۶۰ میلیارد دلاری ظرفیت تولید نفت کشور به ۵.۷ میلیون بشکه و ظرفیت تولید گاز کشور به ۱.۵ میلیارد مترمکعب در روز رسیده و تمام جهت‌گیری‌ها در دولت می‌رسد. سیزدهم به‌منظور توسعه و رشد اقتصادی کشور است و در این زمینه از سرمایه‌گذاری خارجی در سرمایه‌گذاری خارجی در کسب‌وکارهای کسب درآمد ملی استفاده می‌شود و امروز می‌توانیم صاحبان شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی در حال توافق و امضای قرارداد و تفاهم نامه هستند.

خجسته‌مهر با حذف نفت ایران از بازارهای جهانی نمی‌گوید: جهان به نفت ایران نیاز دارد و می‌تواند نفت ایران را از بازار جهانی حذف کند و همین موضوع را نشان می‌دهد که ایران کشوری مطمئن و باثبات برای انرژی جهان است.

به گزارش تسنیم، در حالی که شرکت ملی نفت ایران در جمع خبرنگاران، سرمایه‌گذاری روس‌ها در میادین نفتی و گازی ایران را چند ده میلیارد دلار اعلام کرد، روابط عمومی وزارت نفت، ارزش تفاهم نامه امروز را که بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت قرار گرفت. ازپروم روسیه امضا ده است الغ ر میلیارد دلار اعلام رد.

[ad_2]

Elyse Blake

کاوشگر هیپستر پسند. گورو بیکن دوستانه. زامبی متعصب حرفه ای. نویسنده.

تماس با ما