داوم واکنشا انتشار ایل وتی رمانده ن سپاه

[ad_1]

در حالی که درست یک هفته از زمان انتشار یا به تعبیر دقیقتر بازنشر مجدد این فایل صوتی میگذرد، این خبر هنوز اگر نگوییم داغترین خبر سیاسی، دستکم باید اعتراف کنیم که ازجمله داغترین هاست. ر در این روز لاوهر واکنشی ازسوی رها وناگون

به گزارش اعتماد، چنانکه در 24 ساعت نخست، در حالی که رسانه های آنسوی مرزها با بررسی کامل، از آن می گفتند و به آن میپرداختند، رسانه های داخلی توجهی به آن ندارند و به مسائل دیگری میپرداختند. اما در ادامه، در نهایت با بیان نظر از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، دو چهره اساسی از رسانه‌های آب شد، واکنش‌ها از نیروهای سیاسی و و می‌تواند در این 7 روز رخ دهد. این فایل صوتی به مفاسد اقتصادی سنگین می‌پرداخت که برخی از آن‌ها به نام برخی از چهره‌های شاخص سیاسی و نظامی گره خورده بود و درنتیجه کمتر کسی با افتخار از آن صحبت می‌کرد، این تغییر فضای تغییر کرد و برخی نیروهای سیاسی و نظامی با این استدلال که آنچه در فایل‌ها وجود داشت. بیان شده، بیشتر درباره بروز و چند فقره آسیب و فساد در سپاه است، اما در عین حال همین سپاه و همین فرماندهان سپاه نیز عامل برخورد و مقابله با فساد هستند. چه دو چهره ای که صدایشان را در فایل صوتی میشنویم، چنانکه اشاره کرد سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل وقت سپاه و سردار صادق ذوالقدرنیا معاون اقتصادی و سازندگی این نهاد نظامی هستند و هردو نیز بر مقابله و مقابله با فساد بیتوجهی به نام افراد تاکید دارند. دارند.

در این میان، اما در شرایطی که پس از چند روز گمانه‌زنی درباره این فایل‌های صوتی و ترسیم ناظران نسبت به فایل‌هایی که در آن مطرح می‌شوند و حتی نسبت به اصالت و صوت این فایل‌ها، در نهایت خبرگزاری فارس با استناد به مواردی که می‌گوید. از چند منبع مورد اعتماد خود در سپاه، از تایید اصالت فایل صوتی خبر داد، در طی این مدت نوع موضعگیری رسانه ها و سیاسی منتسب به جناح راست نیز دستخوش تغییر می شود و روزهای سکوت و بیتوجهی نخست را در کنار گذاشته و با نظر فعال در اين رابطه، سعي در نكردن نظر ود را در اين راستا افكار مومي منتقل مي كند.

دیدگاهی که با اشاره به طرح برگزاری این نشست که ظاهرا گزارشی را ارائه می دهد، ازسوی معاون اقتصادی و سازندگی وقت ارتش به فرماندهکل وقت بوده است، به سایر دستگاه ها و مسئولان نیز توصیه می شود که باید سپاه و فرماندهانش را الگوی خود قرار دهند و در مسیر مبارزه قرار دهند. و مقابله با شکست گام بردارند و همزمان با سایر نیروهای سیاسی و برخی از مقامات دولتی نیز رقبایشان سیاسی را هدف قرار داده و با دادن جریانهای رقیب در کنار برخی جریانهای مخالف نظام، عملا درگیر دعوای جناحی شده اند.

چنانکه سیدمحمد حسینی، فعال سیاسی اصولگرا که البته در حال حاضر در قامت معاون پارلمانی رئیس جمهور ایران فعالیت می کند، به اصلاحطلبان تاخت و آنها را در زمره بیماران غائله درز فایل صوتی فرماندهان پیشین سپاه قرار داد. جالبتر اینکه این عضو دولت سیزدهم در توییتی این ادعا را مطرح می کند که «افراطیون اصلاحات بیپرده با BBC، VOA، رسانه های مشاهدهی، سعودی، منافقین و سلطنتطلبان تقسیم کار کرده اند!» و راتر رفت و ا ر این ادعا «گزارشی را نها میرستند». د از نشر از ارج، مصدا مه میند!» اضافه کرد که «پخش فایل سپاه توسط صدای آمریکا از همین مقوله است» که رسانه ها و خبرگزاری های پرتعداد جناح راست این توییت را به شدت بازنشر کرده و در انتخاب تیتر نیز نوشتند: «پخش فایل سپاه توسط صدای آمریکا، توسط اصلاحات بود!».

اما فارغ از اصولی از این نگرش نگاری و رسانه های منتخب به این جریان و اما از ضعفی است که خبری از تیپ بالا چشم میآید یک روزنامه نگار کهنهکار اصولگرا نیز در یادداشتی مختصر که روی کانال تلگرامی نوعاش قرار داد، در عین حال نگاهی به آن دارد. منطقی و برخی از اصولگرایان، متفاوت از اصولگرایان هستند که به هر حال و بدون اینکه با آن برخورد قضایی صورت گرفته یا نه، باعث بروز این مفاسد اقتصادی شود.

محمد مهاجری که در این یادداشت یا به تعبیر دقیقتر نامه سرگشاده، «سردار عزیز جعفری» را خطاب قرار داده، در 8 بند از آنچه در این رابطه و حواشی و پیرامونش میداند تا گفته شود به آن یک نکته که بر آن ناآگاه تأکید دارد. است و از ن سر درنمیورد.

مهاجری فایل اصلی تاکید می کند که «رادیو فردا از باب دلسوزی برای مردم ایران صوتی را اطلاع رسانی نکرده است»، «این فایل صوتی 2 سال پیش هم انتشار یافته» و «ممکن است در یک جلسه دوستانه یا غیررسمی، اما غیرعلنی، حرفه ای زده شود». اَف و اوی نسبتایی اشد و سقم ن روشن نیست.»

او همچنین نوشته است که اینها را نیز می‌داند که «آنچه در فایل صوتی تصویری دارد، اشرف سردار ذوالقدرنی به اطلاعات دقیق است و قطعاً می‌خواهد بداند که نمی‌شود» و همچنین «بزرگمردانی در سپاه بوده و هستند که در دفاع مقدس و دفاع مقدس هستند». آن از پس جانشان را کف دستشان بردند، … افتخار ملتند»، «عدهای برای عقدهگشایی و تسویهحساب دستاویز پیدااند و شروع کرده اند به مخلوط کردن راست و دروغ »و بهترین« ساده ترین و نتیجه بخش کار، سخن گفتن شخص سردار عزیر. ری است.»

او بر این اساس پیشنهاد کرده است که «کسی از رسانه‌های اهالی که مستقلند و از جمعی دستور نمی‌گیرند و شرف قلمشان را نفروخته‌اند و به ایران و نظام وامدارند، دعوت کنید و آنها را برای شفاف کردن موضوع مطرح کنید. گزینش بین چپ و راست هم نکن »تو در بند هشتم تاکید کرده که میداند« راه جزئی صراحت و شجاعت در گفتگو با مردم وجود ندارد » از فرمانده کل پیشین سپاه که«مقام فلان فرمانده و بهمان شهردار را هم نکند! » و نوشته است:

مهاجری در پایان و به عنوان بند پایانی این یادداشت، به آن نکته ای که نسبت به آن ناآگاه و بیخبرست، پرداخته و نوشته است: «این را، اما نمیدانم این یکی را نمیدانم که از این فرصت به دست آمده است که شاید آزمون الهی باشد استفاده شود. را داریم؟ و ا دبير، ملت و نظام رود؟ ا از م رار است ا وهم وطئه و ناسزاگویی این و ن، راه را ر عیات دی موار نیم؟»

[ad_2]

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما