یک انسان دیجیتال می تواند سلبریتی مورد علاقه بعدی شما باشد یا مشاور مالی

[ad_1]

انسان دیجیتالی که توسط Baidu AI Cloud ساخته شده است و از چهره مشهور چینی، Simon Gong الگوبرداری شده است.

شیان لی، رئیس تجارت انسان دیجیتال و روباتیک در Baidu که بازیگر مدل دیجیتال، گونگ را ایجاد کرده است، می‌گوید: «افزایش تقاضا باعث رونق انسان‌های دیجیتال می‌شود. تنها در چین، بیش از 400 میلیون طرفدار ACGN (انیمیشن، کمیک، بازی و رمان) و یک بازار سازمانی به ارزش صدها میلیارد دلار با محوریت انسان‌های دیجیتال وجود دارد. و به گفته شرکتی که ثبت‌های تجاری را ردیابی می‌کند، Qichacha، چین اکنون بیش از 280000 شرکت دارد که در فعالیت‌های دیجیتال مرتبط با انسان شرکت می‌کنند.

یک نوع دیجیتال متفاوت

ممکن است در ابتدا اولین شخصیت دیجیتالی بایدو زیاد به نظر نرسد، زیرا مفهوم “بت های مجازی” سالهاست که وجود داشته است. به عنوان مثال، اینفلوئنسر مجازی ایالات متحده، لیل میکولا، از سال 2016 در کنار افراد مشهور انسان واقعی در تبلیغات آنلاین و تبلیغات تلویزیونی ظاهر شده است و بیش از سه میلیون دنبال کننده در اینستاگرام به دست آورده است. با این حال، چیزی متفاوت در مورد ستاره مجازی چینی وجود دارد: یک انسان دیجیتال با توانایی گوش دادن، صحبت کردن و تعامل با انسان های واقعی در سطحی که قبلاً دیده نشده بود. و وظایف دیجیتالی گونگ به خوانندگی محدود نمی شود. در آخرین به‌روزرسانی اپلیکیشن Baidu، برنامه پیشرو در زمینه جستجو و فید در چین، Gong در تلفن‌های کاربران ظاهر می‌شود و با استفاده از صدای واقعی بازیگر مدل به جستجوها و پرسش‌ها کمک می‌کند. از آنجایی که این تجربه جستجوی تعاملی در سال 2021 راه اندازی شد، تعداد جستجوهای صوتی را در برنامه بایدو 18.2٪ افزایش داده است.

Baidu AI Cloud برای اولین بار در سال 2019 با همکاری بانک توسعه پودونگ شانگهای (SPD) شروع به توسعه یک کارمند دیجیتالی کرد. متعاقباً، آنها تلاش خود را بر ایجاد یک مشاور مالی دیجیتال متمرکز کردند تا خدماتی معادل خدمات یک نماینده بانک انسانی در زمانی که کارمندان واقعی در دسترس نبودند، ارائه دهند. امروزه، بانک SPD می گوید بیش از 460000 مشتری هر ماه برای خدمات بانکی و مدیریت پرتفوی به انسان های دیجیتال متکی هستند. یکی از نمایندگان بانک می‌گوید: «دسترسی به انسان‌های دیجیتال خارج از ساعات کاری معمولی به بانک SPD اجازه می‌دهد تا خدمات مشتریان 24 ساعته را با هزینه کم و کارایی بالا ارائه دهد.

اخیراً، یک مجری مجازی ایجاد شده توسط بایدو، تفسیر زنده به زبان اشاره در بازی‌های زمستانی پکن 2022 برای بینندگان کم‌شنوا ارائه کرد. آواتار علاوه بر اینکه شبیه یک شخص واقعی به نظر می‌رسد، از قابلیت‌های تشخیص گفتار و تفسیر زبان اشاره برای اطمینان از ورودی و خروجی سریع و بسیار دقیق برخوردار بود. با توجه به اینکه تقریباً 430 میلیون نفر در سراسر جهان دچار کم شنوایی «ناتوان کننده» هستند، طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، پتانسیل قوی برای استفاده از این فناوری برای افزایش توانایی آنها برای دسترسی به طیف وسیعی از محتوا وجود دارد.

یک مترجم زبان اشاره که توسط Baidu AI Cloud’s XiLing ایجاد شده است.

XiLing: نسل جدیدی بر روی پلتفرم هوش مصنوعی

از سرگرمی گرفته تا خدمات عمومی، قرار است انسان های دیجیتال نقش بیشتری در زندگی روزمره ما ایفا کنند. اما پشت ظاهر طبیعی و بی دردسر آنها، شبکه پیچیده ای از فناوری های جدید و نوظهور است که مرزهای نوآوری هوش مصنوعی را پیش می برد.

لنگرهای دیجیتالی مشهور و زبان اشاره مجازی Baidu AI Cloud از طریق XiLing، یک پلتفرم دیجیتال جدید که در سال 2021 راه اندازی شد، ایجاد شد. در رویداد Baidu World 2022 که در 21 جولای برگزار شد، این شرکت قابلیت جدیدی را در XiLing اعلام کرد که از ایجاد دیجیتال پشتیبانی می کند. انسان‌هایی که می‌توانند میزبان پخش زنده باشند که می‌توانند آواز بخوانند، برقصند و به نظرات در زمان واقعی پاسخ دهند – بدون نیاز به یک استراحت. XiLing در توانایی خود در پشتیبانی از کل فرآیند ایجاد یک انسان دیجیتال از ساختن یک شخصیت واقعی تا اعطای مهارت های مکالمه و تولید محتوا به آن منحصر به فرد است. یکی از بارزترین ویژگی های آن سرعت است. این پلتفرم می تواند یک آواتار سه بعدی بر اساس یک شخص واقعی را در عرض یک تا دو هفته تولید کند، در حالی که یک آواتار دو بعدی را می توان تنها در عرض چند دقیقه ساخت.

علاوه بر این، با استفاده از ابزار گفتگوی هوشمند XiLing، سازندگان می‌توانند به سرعت توانایی مکالمه یک انسان دیجیتال را سفارشی کنند و به او اجازه دهند در طول زمان سازگاری پیدا کند و یاد بگیرد. این قابلیت توسط بایدو PLATO، یک مدل گفتگوی صد میلیارد پارامتری که به انسان‌های دیجیتالی امکان می‌دهد در مکالمات دامنه باز شرکت کنند، یعنی درک هر موضوعی و ارائه پاسخ‌های مرتبط، تقویت می‌شود. تشخیص گفتار بسیار دقیق و همگام‌سازی لب با دقت بالای 98.5 درصد به انسان دیجیتالی اجازه می‌دهد تا تعاملات نرم‌تر و شبیه‌تری داشته باشد. لی می‌گوید: «استفاده از فناوری‌های پیشرفته هوش مصنوعی هزینه ساخت انسان‌های دیجیتال را کاهش می‌دهد و تعامل آن‌ها با انسان‌های واقعی را به میزان قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

همانطور که هر انسان واقعی مجموعه ای از مهارت ها و استعدادهای خود را دارد، نسل جدید انسان های دیجیتال نیز چنین است. به لطف پیشرفت اخیر مدل‌های هوش مصنوعی بزرگ مانند ERNIE Baidu که می‌توانند متون تولید کنند و در صورت درخواست، تصاویر واقعی ایجاد کنند، این توانایی حتی می‌تواند به انسان‌های دیجیتالی نیز بدهد که خودشان خلاق باشند. برای مثال، انسان‌های دیجیتالی که به‌عنوان سخنگوی برند طراحی شده‌اند، می‌توانند به‌طور مستقل در رسانه‌های اجتماعی ایجاد و پست کنند، پوستر طراحی کنند و در ویدیوها اجرا کنند.



[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما