مایکروسافت از ویندوز 11 SE برای رقابت با سیستم عامل کروم رونمایی کرد

[ad_1]

مایکروسافت امروز در رویدادی از نسخه جدید ویندوز 11 برای دانش آموزان و مدارس رونمایی کرد. این سیستم عامل که Windows 11 SE نام دارد، منحصراً برای لپ تاپ های ارزان قیمت استفاده می شود و تلاش دیگری از Redmondian برای رقابت با سیستم عامل کروم است.

در سال های اخیر، سیستم عامل کروم و کروم بوک در بازار، به ویژه در زمینه آموزش، بسیار محبوب شده اند. بازاری که مایکروسافت نتوانسته در آن عملکرد خوبی داشته باشد. در گذشته ردموندی ها به دنبال ورود به بازار با S Mode یا S Mode ویندوز 10 بودند که موفقیت چندانی کسب نکردند.

اکنون این شرکت رویکرد متفاوتی را با ویندوز 11 SE در پیش گرفته است و تقریباً در همان مسیری است که با ویندوز 10 ایکس انجام داد. سیستم عامل جدید مایکروسافت فقط برای دستگاه های جدید و ارزان قیمت در دسترس است و برنامه های کاربردی این شرکت مانند مرورگر اج، آفیس و سرویس های مایکروسافت برای آنها بهینه شده است، اما کاربران به اپلیکیشن های مایکروسافت محدود نخواهند شد.

ویندوز 11 SE

مدیر بازاریابی آموزش مایکروسافت پیج جانسون از پشتیبانی سیستم عامل جدید Redmondians برای برنامه های شخص ثالث خبر داد:

Windows 11 SE همچنین از برنامه‌های شخص ثالث مانند زوم و کروم پشتیبانی می‌کند، زیرا ما می‌خواهیم به مدارس این امکان را بدهیم که ابزاری را انتخاب کنند که برای آنها بهتر است.»

اکثر تغییرات در ویندوز 11 SE نسبت به نسخه استاندارد قابل توجه نیستند. ردموندیان به مدت 18 ماه با معلمان و دانش آموزان کار کرده است تا بازخورد سیستم عامل را دریافت کند تا آنها بتوانند یک لپ تاپ ویندوزی ارزان قیمت را سفارشی کنند. این اجازه می دهد تا برنامه همکاری همیشه در حالت تمام صفحه اجرا شود و مایکروسافت Snap Layers را از این نسخه حذف می کند.

ویندوز 11 SE

بخش ابزارک‌های ویندوز 11 نیز در نسخه SE گنجانده نشده است، زیرا مایکروسافت می‌گوید در محیط‌های آموزشی باعث حواس‌پرتی می‌شود. مایکروسافت اج از افزونه های کروم در این سیستم عامل پشتیبانی می کند، این ویژگی به طور پیش فرض در ویندوز 11 غیرفعال است. Windows 11 SE همچنین به طور پیش فرض از اسناد در OneDrive نسخه پشتیبان تهیه می کند و البته از حالت آفلاین نیز پشتیبانی می کند.

ویندوز 11 SE
سرفیس لپ تاپ SE

Windows 11 SE فقط بر روی لپ‌تاپ‌های ارزان قیمتی که به مدارس فروخته می‌شوند نصب می‌شود و شرکت‌هایی از Acer و Dell گرفته تا Dell و HP لپ‌تاپ‌های مجهز به این سیستم‌عامل را ارائه خواهند کرد. مایکروسافت لپ تاپ Surface SE را نیز با قیمت 249 دلار معرفی کرده است. مدل پایه این لپ تاپ دارای 4 گیگابایت رم، 64 گیگابایت فضای ذخیره سازی eMMC و صفحه نمایش 11.6 اینچی است.

مایکروسافت برنامه هایی مانند تیمز، آفیس، وان نوت و ماین کرافت برای آموزش را در سیستم عامل جدید خود قرار داده است. طبق گفته ردموندیان، لپ‌تاپ‌های دارای ویندوز 11 SE از طریق کانال‌های آموزشی اواخر امسال و در سال 2022 در دسترس خواهند بود.

[ad_2]

Mara Gomez

کارشناس توییتر متعصب موسیقی. جنرال الکل ماون. علاقه مندان به تلویزیون

تماس با ما