[ad_1]
رارو- بازار خرید و فروش خودرو در چند روز گذشته متأثر از کاهش قیمت ارز، با افت قیمت روبرو بوده است، اما نکته مهم اینجاست در بازار فروش بسیاری وجود دارد و خبری از خریدار نیست. بهاعتقاد نمایشگاهداران خودرو نوسانات قیمت عاملی شده است تا برخی از کسب و کارها بیشتر بردارند و اقدام به فروش محصولات خود کنند، اما از آن طرف منجر به کاهش قیمت ها به خرید خودرو نمی شود.
به گزارش فرارو، بررسی بازار نشان می دهد قیمت خودروهای داخلی و مونتاژی از 2 تا 12 میلیون تومان کاهش پیدا کرده است. میلیون ومان، ا ندوقدار میلیون ومان و ا مت میلیون ومان روش میرسد. علاوه بر این بر این کوییک آر 196 میلیون تومان، سمند الایکس 249 میلیون تومان، پژوپارس 265 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 250 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 176 میلیون تومان محل قرار می گیرد.
امرالله امینی ارشناس نعت ودرو در و ا رارو با اشاره به کاهش قیمت خودرو در بازار، با توجه به اینکه بازار خودروها را تحت تأثیر قرار میدهد، گفت: سایر بازارها تأثیری قابل توجه بر قیمتهای قیمت دارند، بنابراین با کاهش قیمت دلار در بازار، با کاهش قیمت خودرو روبرو میشوند. اما اید آن نکته وجه رد سه سال مت ودرو
وی افزود: زیرا در چنین شرایطی قدرت خرید مصرف کنندگان واقعی است که نیاز به خودروهای جدید دارند، بسیار کاهش یافته و واقعیت آن است که آنها با این قیمت ها خرید خودرو را نمی کنند، البته باید به این نکته اشاره کرد که اگر برجام احیا شده و تحریم شود. نعت ودرو رداشته ود، میوان انتظار داشت ازار ودرو
امینی با اشاره به اینکه برای کاهش قیمت خودرو باید اصلاحات اساسی در صنعت خودرو انجام شود، اظهار داشت: در اولین قدم در این زمینه باید صنعت خودروسازی از انحصار خارج شود، در حال حاضر با توجه به اینکه 90 درصد بازار در دستان بیش از بیش از بیش از حد مجاز است. خودروساز بزرگ کشور است، اگر همچنان این انحصار پابرجا باشد، ما نمی توانم به آینده امیدوار باشیم، حتی با وجود احیای برجام، نمی توانم امیدوار بود که بازار خودرو سروسامانی را بسازد.
این استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: بنابراین باید در این زمینه صنعت خودرو رقابتی شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار و صنعت خودرو باشیم، در این زمینه و در زمان امضای برجام در سال 2015 شاهد بودیم که با ورود شرک های خودروسازی خارجی، تنوع. و ولیدات افزایش دا رد، اما د از ن ا روج رامپ از رجام
وی ادامه داد: اما اگر همین روند برجام در خودرو ادامه میافتد، قدر مسلم قیمت خودرو نیز میتوانست بشود، اما روند چنین روندی ادامه نیافت و صنعت خودرو به پله اول بازگشت، این درحالحاضر است که طی این سالها سوء مدیریتهای بسیار زیادی در صنعت خودرو وجود دارد. رخ و آثار آن را امروز مشاهده می کنیم، به عنوان مثال در همین مورد کاهش قیمت خودرو، هدفی که برای تحقق این هدف باید صورت گیرد، افزایش تولید خودرو در کشور است، اما نه تنها طی این سالها، افزایش تولید رخ نمی دهد، لکه میزان ولیدات ا اهش سیار ادی روبرو شده است.
امینی خاطر نشان کرد: همچنین در وهله های بعدی باید مانند رفع ممنوعیت های تولید خودرو، کاهش تولید و تولید تمام شده شرکت خودروساز و قطعه ساز و خصوصی سازی واقعی خودروسازان بزرگ انجام شود تا ما شاهد تحول در شرکت های جاده ای باشیم. ندان ر وضعیت در نعت ودروسازی وشبین ود.
این کارشناس صنعت خودرو بیان میکند: ازسویی طی این سالها دولتهای مختلف همواره در امور اجرایی خودروسازان اجرا میکند و به صورت مستقیم هیئت مدیره و مدیران عامل شرکتها را منصوب کرده است، در حالی که دولت تنها باید تصمیم به تصمیمگیری و راهبری صنعت خودروسازی و قطعهسازی کند. ند و از اجرا در امور ودروسازان رهیز ند، اتفاقی امروز در رخ دادن است و نظر می رسد ایند.
[ad_2]