سلاح دید وتین در ازار ن

[ad_1]

در روزها دادا در روسیه دستور وقف ادرات نفت ام اقستان از ریق ندر در دریای سیاه را ادر. آن اتفاق در را رخ داده استان نجمین بسیاری از مخالفان غربی روسیه و تحلیلگران نفت در این شرایط هشدار داده‌اند که به نظر می‌رسد پوتین از کنترل خود بر بازار قزاقستان به عنوان سلاح‌های جدید در اروپا استفاده می‌کند. کنسرسیوم خط لوله کاسپین (CPC) یکی از بزرگ‌ترین خطوط لوله انتقال نفت در جهان است و بیش از یک درصد از کل عرضه جهانی نفت را به عهده دارد و حکم یک دادگاه محلی برای توقف ۳۰روز عملیات آن باعث حذف ۵/ ۱میلیون بشکه در روز از نفت ام موردنیاز ازار انی میود. کنسرسیوم خط لوله کاسپین مالک خط لوله است که نفت خام قزاقستان از طریق آن، از میدان نفتی تنگیز در این کشور از مسیر خاک روسیه به بزرگ‌ترین بندر روسی دریای سیاه، یعنی بندر نوراسیسک منتقل می‌شود تا آنجا به بازارهای جهانی و بالاخص اروپا منتقل شود. .

به گزارش دنیای اقتصاد به نقل از اوراسیا نت، روز سه شنبه گذشته، دادگاه منطقه‌ای پریمورسکی در شهر نووراسیسک اعلام کرد که متوجه ارتکاب تخلفات زیست‌محیطی توسط کنسرسیوم خط لوله کاسپین شده است. در نتیجه، آزی این دادگاه محلی م وقف روزه انتقال نفت و ملیات لوله اسپین را ادر رد. این حکم تعلیق عملیات به‌عنوان مجازاتی از نقض اسنادی طرح مقابله با نشت نفت این خط لوله را صادر کرد که تا پایان ماه نوامبر به کنسرسیوم فرصت داده شد که آن را اصلاح کرد. این اقدام دادگاه محلی روسی که بسیار آن را نشان می دهد ارعاب مسکو در بازار تعبیر می کنند، درست یک روز پس از آن صورت گرفت که قاسم جومارت توقایف، رئیس جمهور قزاقستان به اتحادیه اروپا متعهد شد که به ایجاد ثبات در بازار جهانی انرژی کمک کند. ا این ال دول روسیه نقش ود در این مراسم را انکار میند اما سیاری از لیلگران و سیاستمداران معتقدند رملین این اقدام رار دارد. در واقع، اکنون توقف ۳۰روزه کنسرسیوم خط لوله کاسپین، ۸۰درصد از کل خطر انرژی قزاقستان را تا حد زیادی از بین میبرد و بنا بر محاسبات برخی از اقتصاددانان، همین نظر ۳۰روزه باعث می شود در حدود ۵۰۰میلیون دلار که ضربه های جدی برای اقتصاد این کشور وارد شود. واهد ود.

م اقستان و نبیهی مسکو

قزاقستانی‌ها با این اقدام روسیه به‌شدت خشمگین‌شده‌اند، اما حتی در این کشور نیز همه می‌دانند که هدف اصلی صدور چنین حکمی نه ضربه‌ای به قزاقستان است که بحران انرژی در اروپا را تشدید می‌کند. طبق بیزینس اینسایدر، گزارش اروپایی روزانه حدود یک‌میلیون بشکه نفت انتقالی از این خط لوله را می‌سازند و با وجود تأسیسات تولیدی در خاک روسیه، حدود ۹۰درصد نفت خام نفتی از خط لوله کاسپین متعلق به قزاقستان است.

در واقع، روسیه با این اقدام هم به بحران انرژی در اروپا و در سطح بازارهای جهانی دامن زده و هم از سوی دیگر، بدون وارد شدن کمترین آسیب به جریان آسیبی طلای سیاه خود، مانع از ارسال نفت قزاقستان به اروپا می شود. ال در این میانات ازه میان مسکو و نورسلطان – دو متحد لیدی ماهیر سابق ورویی در دههای بعدی – اا اختلافاتی که از زمان آغاز جنگ جنگ تشدید شده و به نظر می‌رسد پوتین علاوه بر افزایش فشار بر اروپا، قصد دارد با تنبیه نفتی قزاقستان، دولت توقایف را حفظ کند از سوی آمریکا و ایالات متحده آمریکا.

ارش دویچهوله، درست روز از این اقدام روسا، وقایف منین نشانهای ناسازگاری در مجمع ملی اقتصادی نرزبورگ نیز م مده ود؛ ایی وقایف ورت واضح اعلام رد د ندارد مهوریارد لوهانسک و دونتسک در رق کشور را مراین را مهوران رران اقستان مچنین ارها اکید ردهاند در روابط ود ا مسکو، ریمهای ر را مدنظر دادر واه.

همچنین با توجه به اختلافات چند و حتی حتی برخی از برخی از سیاستمداران برجسته روسی به رهبران قزاقستان در مورد سناریوی قوانینی برای این کشور، نظر می‌رسد که روسیه این کشور را تحت فشار قرار می‌دهد تا امتیازات خود را در زمینه دور تحریم‌ها در نظر بگیرد. وقایف رد. در واکنش به این اقدام دولت قزاقستان اعلام کرد که به دنبال راه‌های جایگزین برای نفت خود گشته و حتی برای مشارکت‌هایی که می‌خواهند از پیمانکاران آمریکایی در این پروژه را صادر کنند. توقایف هر چند که نقش دولت روسیه را در تصمیم دادگاه روسی هیچ اشاره‌ای نکرد، اما گفت که خواهان کمک از سوی ایالات متحده آمریکا به مسیرهای طبیعی خود است و نفت را از طریق دریای خزر به جمهوری آذربایجان و از آنجا به ترکیه، آب‌های آزاد منتقل می‌کند. اروپا را امیدوارکنندهرین ایگزین در رایط لی میداند.

احتمال دید ران انرژی در اروپا

سیاری از لیل معتقدند الی روسیه افزایش ار اتحادیه ر اروپا وده است. مسلماً این قزاقستان پیش از جنگ روسیه و آمریکا، پنجمین تامین کننده بزرگ نفت اروپا بود و سهمی 5/7درصدی از بازار نفت این اتحادیه را به خود اختصاص داده بود. لمان، رگرین اقتصاد اروپا ن از دهه است از اقستان ن ام وارد. در واقع، حجم قابل‌توجهی از نفت قزاقستان، از بندر تریست ایتالیا و از طریق خط لوله به اروپای مرکزی هدایت می‌شود و با تعلیق محموله‌ها، وضعیت بازار نفت خام برای مانند ایتالیا، آلمان و فرانسه در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

بلومبرگ در تحلیلی به قلم جولین، پیشنهادان کرده است که کاسپین را در سال گذشته بدون توقف و تعلیق فعالیت کرده است، اما از زمان آغاز جنگ در لوله‌ها، این سومین بار است که با توقف می‌شود. در ماه مارس، وفان سپس از اواسط ماه وئن، ارگیری از لنگرگاه این رمینال لیلگر و ستون نویس لومبرگ معتقد است ر وقف این ایانه

اکنون نیز اروپا و قزاقستان امیدوارند دادگاه تجدیدنظر در کراسنودار روسیه که قرار است دوشنبه به درخواست فرجام کنسرسیوم نفت کاسپین رسیدگی کند، رای را برگرداند و از جلوگیری از جلوگیری از آن جلوگیری کرد. اما مطمئن ان است احتمال موفقیت این رجامخواهی سیار اند و ازار نفت ا روز دوشنبه در سایه اد د آنچه در این میان واضح است، تلاش روسیه برای ایجاد مشکل بیشتر در عرضه نفت است که هم قیمت‌ها را بالا می‌برد که به درآمدهای مسکو کمک می‌کند و هم تلاش‌های اروپا و آمریکا برای کاهش نقش‌آفرینی روس‌ها در بازار نفت و حل بحران انرژی در بازار سبز است. را اد می دهد. روسیه با این اقدام خام خود هشداری واضح به اروپا ارسال کرده است که می‌تواند خود را به جریان نفت برساند یا حتی همسایگانش را مختل کند و در صورت ادامه فشار و تحریم بر مسکو، طبق آنچه پوتین در هفته گذشته داد، به پیام‌های فاجعه‌باری برای این کار را انجام دهد. اار انرژی انی نتیجه ود و اروپا از روسها از ریم انرژی مسکو سیب واهند دید.

آنون نچه روشن است، موفقیت رملین در مینه ایجاد ار ا ریق ابزارهای مختلف اروپا و رب در رار ا ا. نفت ام سبک و رین اقستان از ریق نسرسیوم لوله اسپین رضه میود، از محبوبرین نه اااار اااپری در واقع، اخص مخلوط سیسی ا وگرد م و سوخت ملونقل ادی از ن ولید میود، سیار نه اد. اما در صورت اجرای عملیات ترمینال، هیچ گزینه مشابهی وجود ندارد که برای پالایشگران اروپایی استفاده از نفت قزاقستان باشد، ممکن است و احتمالاً در صورت تشدید بحران، قیمت بنزین، گازوئیل، سوخت جت و نفت کوره در اروپا بار دیگر به فلک برسد. واهد د و از م ارتای وتین لی موفقیتمیز اروپا را اثیر رار واهد داد.

[ad_2]

Noe Gilbert

علاقه مندان به شبکه های اجتماعی. طرفدار الکل علاقه مند به فرهنگ پاپ مادام العمر. یک آدم فداکار قهوه

تماس با ما