اعمال رزوها (لیلةالرغائب)؛ از سل و روزه یک نماز رکتی

[ad_1]

راروـ لیلةالرغائب اولین معه ماه رجب است و در وصفش لطای سیاری را رشمردهاند. ویند در این درای رحمت الهی سوی مینیان وده ده است و رشیان مه مادهاند ا در م دعا رسول دا (ص) در لت و رکت ماه رجب من روایتی رامودهند: [منه‏]فإنها لیلة تسمیها الملائکة لیلة الرغائب و ذلک أنه إذا مضی ثلث اللیل لم یبق ملک فی السماوات و الأرض إلا یجتمعون فی الکعبة و حوالیها و یتلع الله علیهم اطلاعة.

از اولین ماه در ماه رجب افل نشوید؛ را است رشتگان ن را «لیلةالرغائب» مینامند. این نامگذاری است نگامی مقداری از رشته های سمانها و مین نمی ماند، مر آن مر ان. لیله الرغائب اعمال مستحبی مانند روزه، دعا و وندن نماز دارد. مناسبت را به لیله الرغائب اعمالی وصیه ده است نا اشاره مینیم.

سل ردن

مرحوم «سید بن طاووس» میگوید: در کتب «عبادات» روایتی از رسول خدا (ص) یافتم که آن حضرت فرمودند: «هر کس درک کند ماه رجب را و در اول، وسط و آخر آن غسل کند، روزی که از مادر باشد. متولد ده است، از ناهان ارج میرد.»

روزه رفتن

مستحب است این روز را روزه رید. روایات در لیلةالرغائب ملائکه رای روزهداران این ماه لب مرزش می کنند و داوند م می پذیرند. همچنین امام صادق (ع) نیز فرمودند: «به راستی که نوح در روز اول رجب کشتی سوار شد و به همراهان خود گفت که این روز را روزه می‌گیرند و کسی می‌گوید که این روز را روزه می‌برد، جهنم به اندازه مسافت یک سال از او بود. دور می شود و هرکسی که هفت روز از این ماه را روزه بگیرد، درهای هشتگانه بهشت ​​برای او باز می شود و کسانی که پانزده روز از این ماه را روزه می گیرند، حاجتش خواهد داشت و کسانی که بیشتر روزه می گیرند، خدای عزوجل ثواب می کنند. بیشتر به او نایت واهد رد.

نماز رکتی

نماز مغرب و عشاء دوازده رکعت نماز به جا آورید، به این صورت که هر دو رکعت به یک سلام و در هر رکعت از آن یک مرتبه حمد و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده مرتبه «سوره توحید» را بخوانید و از نماز ارغ دید، اد مرتبه وید:
اللَّهَمَّ َلِّ َلَی مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ َلَی لِهِ. [وَ آلِ مُحَمَّدٍ]،
دایا! ر محمّد امبر درس ناخوانده و اندانش درود رست
سپس سجده روید و اد مرتبه وید:
سُبُّوحٌ ُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ.
اک و منزّه است رودگار رشتگان و روح
نگاه سر از سجده ر دارید و مرتبه وید:
رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ َجاوَزْ َمَّا َعْلَمُ نَّکَ َنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ.
رودگارا! مرا امرز و ر من مهرورز و از نچه از من می دانی ر و دای رتر و رگری.
دوباره سجده روید و اد مرتبه وید:
سُبُّوحٌ ُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ.
اک و منزّه است رودگار رشتگان و روح
سپس اجت و رزوی ود را لب نید ا واست و اراده دا ن رسید.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما