مان رخورد رناکرین سیارک ناخته ده مین!

[ad_1]

رارو- رخورد سیارکا مین میشه ر دی وده است و مه دانش اکنون در دیدترین رآوردها اخترشناسان معتقدند رناکترین سیارک ناخته ده رای ر نی QM1 ا د سال دیگر مین خورد نخواهد برد.

ارش رارو، سیارک QM1 اولین ار در وسط وسط رصدخانه Mount Lemmon واقع در مال وسان ریزونا د. در از، رعادی در مورد این ناسایی نشد و مانند دار سیارکی در دل در مسیر مین رار م. اما دنبال رصدایی از سوی دیگر لسکوپ آن انجام د، م اخبار نگران ننده اهر د.

ریچارد موسل، رئیس دفاع سیاره‌ای آژانس فضایی اروپا (ESA) گفت: «این مشاهدات اولیه اطلاعات اولیه در مسیر سیارک به ما داد که از طریق آن می‌توانیم مسیر حرکت سیارک را در آینده را پیش بینی کنیم. ر ر این سی را رصد میردیم، ریسک ر ن ر مید که این دد رسیدیم وی افزود؛ چنین مشاهداتی در ابتدا بر اساس چند شب رصد صورت می‌گیرد و سپس به سرعت در فهرست سیارک‌های پرخطر قرار می‌گیرند، اما در ادامه با انجام رصدهای دقیق و طولانی‌تر از فهرست سیارک‌های پرخطر خارج می‌شوند.

سال ا رخورد رناکرین سیارک ناخته ده مین!

اما این رای QM1 رخ نداد و ا مان، رناک ودن ن از نمایان مید. ا این ال، در ریان رصد، این سیارک در مسیر ورشید رار ر و دین ل ا رو رفتن در نور اینا. اولیویه هاینو، اخترشناس ESO توضیح می دهد که: «ما تلسکوپ بسیار رصدخانه جنوبی اروپا (VLT) را آماده کرد این سیارک را بزرگ کرد، اما بدشناسی ما این بود که QM1 ۲۰۲۱ در حال عبور از منطقه از آسمان بود که کشان شیری در پشت آن بود. رار داشت. ا این ال ما اید رصد و را انجام میدادیم».

سال ا رخورد رناکرین سیارک ناخته ده مین!

VLT ESO وانست سری س از این سیارک رد. اویر در اختیار دیگر دادن رار رفت ا رار نا در نار، مسیر ن را نی نند. ا این مشاهدات دید، مسیر سیارک QM1 اصلاح و رخوردن در سال منتفی د. آنون رناک ودن این سیارک در نده نزدیک از میان رفته و دانش میویند یک سال دیگر نیز ن وردن. نوز سیارک در رست «پرخطر» رای مین رار دارند. اگر د سال اصله درازی اشد نوز رهای احتمالی دیگری وجود داشته باشد ممکن است این مان م رخ دهن باشد. آخر راه واهیم افت ا در رابر این نابودان ننده از ود محافظت نم

منبع: scitechdaily

رجمه: مصطفی رفی-فرارو

[ad_2]

Sadie Kirk

کارشناس فرهنگ پاپ. موسیقی نینجا. عاشق غذا. نویسنده. دوست حیوانات در همه جا. گورو معمولی بیکن.

تماس با ما