کانسپت کوهنوردی نیسان با قابلیت مانور بالا رونمایی شد

[ad_1]

نیسان روز شلوغی را با رونمایی از کانسپت های مختلف سپری می کند. آخرین مفهوم این شرکت یک فضاپیما است که با همکاری آژانس اکتشاف فضایی ژاپن (JAXA) توسعه یافته است. این کانسپت بدون سرنشین است و ساختار بسیار ساده تری نسبت به کانسپت فضانورد تویوتا دارد.

کانسپت کوهنوردی نیسان در اصل توسط JAXA طراحی شده و از فناوری های نوآورانه نیسان استفاده می کند. فناوری E-4ORCE یکی از آنهاست. این فناوری که در نسخه پرچمدار کراس اوور برقی آریا استفاده شده است، نیروی محرکه را به هر چهار چرخ منتقل می کند.

نیسان می گوید که با تکیه بر این فناوری و کنترل مستقل چرخ ها، کانسپت کوهنوردی می تواند به راحتی بر سطوح بسیار نرم و پودری مانند سنگ ها و سربالایی ها غلبه کند.

طبق گزارش ها، نیسان و آژانس اکتشاف فضایی ژاپن از سال گذشته روی این مفهوم و نحوه کنترل آن کار می کنند. این همکاری برای نیسان بسیار سودمند است، زیرا عملکرد فناوری e-4ORCE را بیشتر می‌کند. واضح است که این موضوع باعث بهبود عملکرد محصولات نیسان در کره زمین خواهد شد!

طبیعتاً در ماه عاملی به نام آیرودینامیک اهمیتی ندارد. از این رو کانسپت نیسان Sailor مانند یک جعبه چهار چرخ طراحی شده است.

اطلاعات زیادی در خصوص مشخصات فنی این مفهوم در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است. اما با کمی دقت در تصاویر می توان جزئیاتی مانند سیستم تعلیق مستقل، قابلیت کنترل تکی هر چرخ و استفاده از سنسورهای پیشرفته را مشاهده کرد.

ویژگی هندلینگ مستقل چرخ ها این امکان را فراهم می کند که این مفهوم در محل دور زده شود.

IQoh Funaki، مدیر نوآوری در JAXA، گفت که تجربه به دست آمده از کار با نیسان در پروژه های فضایی آینده مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

قابل ذکر است که این آژانس به غیر از نیسان، پروژه های مشترکی با دیگر خودروسازان، دانشگاه ها و موسسات تحقیقاتی نیز دارد.

[ad_2]

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما