ریاضیدانی سی از مریم میرزاخانی دومین ن رنده مدال لدز د

[ad_1]

ار ریاضیدان امل ن و سه مرد روز سههنبه وئیه (۱۴ ر) ایزه معتبر

ارش ورونیوز، مدال لدز الیرین نشان رای دیر دانش وزه ریاضی در آن است که در آن آن ن باشد. این ایزه ر ار سال ار ار دانشمند وزه ریاضی متر از سال داشته اشند اهدا مود.

مارینا ویازوفسکا او دومین نفر نیست از مریم میرزاخانی وگو دومینیل اوپن از رانسه، ون و از مریکا و مزمینارد ریتانیا دیگر رندگان امسال این ایزه ودن.

انم ویازوفسکا سال در اتحادیه در ن مان از اتحاد ماهیر وروی مار میرفت دنیا مد. او از سال استاد دانشگاه لینیک لوزان در سوئیس است.

داوران اعلام رده است وی دلیل ل موضوع ندسی این روش اثبات ابداعی مارینا وازوفسکا وانسته است موضوع اپرکنی ا ُره (sphere packings) را ل ند.

من ریاضی معمول نوان «مسئله روشنده رتقال»

مریم میرزاخانی ریاضیدان ایرانی در سال اولین نی ود رنده مدال لدز د. وی سه سال از دریافت این ایزه ر اثر ماری سرطان درگذشت.

هوگو دومین کوپن، ریاضیدان ۳۶ ساله فرانسوی و استاد دانشگاه ژنو، از دیگر برندگان جایزه فیلدز ۲۰۲۲ به شماره می‌رود که برای تحقیقات پیشگامانه‌اش در زمینه ریاضیات فاز این جایزه را به خود اختصاص داده است.

جون ها، ریاضیدان 39 ساله و استاد دانشگاه پرینستون، یکی دیگر از برندگان فیلدز امسال برای پژوهش‌هایش در زمینه هندسه جبری جایزه را دریافت کرد و جیمز مینارد، ریاضیدان 34 ساله و استاد دانشگاه آکسفورد، نشان فیلدز را به خاطر شخصیت‌هایش در زمینه نظریه اعداد به. ود اختصاص داد.

در مر اهدای لدز لاوه ر آنم میرزاخانی در سال وچر رکار از ایران نیز در.

نان نمادین لدز روی ن ویر نیمرخی از ارشمیدس ده است مراه مبلغ ار دلار انادا

اهدای ویز امسال در ریان نگره ملی ریاضیدانان ورت رفت. این مراسم ابتدا رار ود، اما دلیل اکرم روسیه از لسینکی د ما

[ad_2]

Braylon Mccoy

محقق حرفه ای وب. پیشگام الکل متعصب تلویزیون دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما