دیقی: اهش اصله اتی مهم در ومت لوی است

[ad_1]

امام معه موقت ران ا ان چه دیر نقشه راه امعه اسلامی است، : رت لی (ع) منادی دالت در ستره .

به گزارش ایسنا، کاظم صدیقی یکشنبه ۲۶ تیرماه در همایش یین‌ملی عدالت از منظر امیرالمومنین در اراک از عید غدیر به عنوان عید الهی و بزرگترین حادثه خلقت یاد کرد و افزود: واقعه غدیر خم روز بیعت امت با امامت و روز مشخص شدن حاکمان عرش الهی. ر رشیان و لی دل، معنویت و مه ارزشهاست.

وی در ادامه مفهوم عدل پرداخت و بیان کرد: قرار گرفتن هر فرد در مسندی که شایسته او مصداق عادل است و اگر کار به دست نااهلان داده شود مصداق ظلم سیاسی و خلاف عادل است.

وی با تأکید بر اینکه آسمان‌ها و زمین بر عدل استوار است، گفت: هر موجودی حرکت جوهری داشته و از درون خود جوشش دارد و عدالت فقهی است که انسان از گناهان کبیره خود را صیانت کند و در انجام واجبات اهتمام داشته باشد.

امام معه موقت ران ا اکید ر وسعت دالت در رابر لم : دل ننده احسان معنای ایش است اید در نار دل رار رد و مردم اید ا دو ال دل و احسان رکت ند.

وی بیان خودسازی بالاترین معیار کرد: برای تحقق عدالت اجتماعی است، یعنی هر کسی که شعار عدالت سر می‌دهد، اول باید از این ویژگی برخوردار باشد و در زندگی روزمره خود در جامعه باشد. دمت ادقانه مردم، جلوگیری از معده، سوءاستفاده نکردن و دنبال کردن

صدیقی در ادامه با اشاره به اینکه حضرت علی (ع) پرچم عدالت اجتماعی را به اهتزار درآورده است، افزود: در واقع غدیر مردمی که تشنه عدل بودند در عمل به فرمان خدا با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

وی در وص دالت سیاسی ا استناد رت لی (ع) ن : نقش مردم در نه مانا ماهوریت ومت اسلامی است، اصل است و مردم اجرای دالت واهد د.

وی افزود: وقتی مردم در کنار حکومت قرار دارند و ظلم‌زدایی و آسیب‌زدایی را به عنوان یک مطالب از سوی دیگر مطرح می‌کنند حجت بر کارگزاران تمام است و باید بر حفظ مطالبات عدالت مردم را ارزیابی کنند. ایجاد اصل اتی و لم ناعدالتی در امعه است.

صدیقی به نقش مردم در اجرای عدالت اجتماعی و سیاسی اشاره کرد و افزود: کاهش فاصله طبقاتی و تامین حداقل‌ها مهم ترین هدف در حکومت علوی تا هیچ کس گرسنه نیست.

وی در خصوص قضاوت قضاوت با تاکید بر اینکه قضاوت یک هنر است، گفت: حضرت علی (ع) تجلی قضاوت اسلامی است و هر وقت علما نمی‌ستند قضاوت درستی انجام دهند به امام علی (ع) پناه می‌آورند. نر اوت این است اضی ا روشای روانشناس را متوجه ود و دالت می دهد.

[ad_2]

Roy Christensen

متخصص اینترنت دانشجو. نینجا فرهنگ پاپ. علاقه مندان پرشور توییتر.

تماس با ما