[ad_1]
رارو- حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمای کشوری درباره نرخ ارزی بلیط بلیط هواپیما برای اتباع و خارجی خارجی اظهار کرد: تصمیمی که در مورد محاسبه نرخ بلیط هواپیما برای اتباع و کشورهای خارجی به نرخ ارزی تصمیم گرفته شده ایران بوده و سازمان هواپیمایی کشوری به صورت مستقیم بوده است. در متاریا نمیند را وجه رنامه نجم وسعه سازمان رنامهای رای ن م اد.
به فرارو، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمای کشوری نیاز به اضافه کردن دارد: اگر شرکتهای هواپیمایی در گذر زمان افزایش قیمت داشته باشند، باید مجوز لازم برای درخواست خود را به شورای عالی اعلام کنند و پس از بررسی و ارزیابی در شورا. درباره درخواست ایرلاینها میمگیری ده و نتیجه نهایتا اعلام میود.
رمان اِارشناس نعت مل و نقل وایی در و ا رارو با اشاره به اخذ بلیط هواپیما از خارجی به صورت دلاری کار درستی است، گفت: در حالت کلی این موضوع باید انجام شود، زیرا ما در حمل و نقل هوایی دو نوع یارانه میدهیم، یارانه سوخت و یارانه خدمات بخش فرودگاهی و وانوردی، نین ا ر اساس ند ماده رنامه نجم وسعه، اید رای اتباع ارجی میشد.
وی افزود: در بند ب ماده 53 برنامه ششم نیز بر این موضوع گذاشته شده است، بنابراین این تخفیفی است که در زمینه یارانه بخش فرودگاهی و هوانوردی به خارجی ها داده می شود، دلیل می شود و باید حذف شود، که این کار نیز در حال انجام است. اما اینکه ارانه سوخت را داخلی نار ا ود، این موضوع رای
بیات گفت: هر چند در کلیت دلاری کردن قیمتهای پرواز برای خارجیها کار درست انجام میشود، زیرا لازم نیست که به آنها از یارانه مردم چیزی داده شود، اما نحوه محاسبه قیمت بلیط برای پروازهای خارجی که در پروازهای زیر یک ساعت ۱۰۰ دلار و در پروازهای بالای آن انجام میشود. ساعت دلار ن د نظر می رسد این مسئله ر ارشناسی وده و ای اینچنینی سیار اد است.
این کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی اضافه کرد: اگر این تخفیفات را حذف کنیم، بر اساس محاسبات کارشناسی مبلغ بلیط باید ۳۰ دلار تعیین شود، نه ۱۰۰ و ۱۵۰ دلار، بنابراین برای هر هواپیمای مسافری بیشتر از ۳۰ دلار تعیین میشود. اد دید ر منا مسئول نین
وی ادامه داد: چنین نرخهایی برای پروازهای خارجی داخلی در نظر گرفته میشود، به تبع قیمت بلیط افزایش میکند، از سویی در اینباره باید یک مکانیزمی برای احراز هویتهای خارجی در نظر گرفته شود تا مشخص شود که میزان توانایی پرواز به آنها چقدر است. اختصاص داده است، را مشاهده میود، انشا و سایتهای روش
بیات خاظرنشان کرد: در چنین وضعیتی که یک فرد نیز عجله دارد برای خرید بلیط، میها با قیمت دلاری پرواز را بخرند، اگر ایرانی است، چنین تخلفاتی وجود دارد که باید سازوکار رفع آن نیز اندیشیده شود، مینه دچار رر و آن نشوند، این نشوند
این کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی نشان داد: در حال حاضر ایران به نظام مالی بینالمللی وصل نبوده و در نتیجه پرداختهای صورتهای ارزی ممکن نیست، بنابراین اتباع خارجی باید نسبت به خرید بلیط اقدام کنند و وجه را به صورت دستی پرداخت کنند. این موضوع مشکلات را در پی دارد، برای حل این مشکل ممکن است امکان پرداخت ریالی بهای بلیط برای اتباع خارجی وجود داشته باشد، که این موضوع توسط یک سازمان دولتی کشور در حال حل شدن است.
وی بیان کرد: این سیاست که در حال حاضر اجرا می شود، نباید به ابزاری در جهت سوء استفاده برای افزایش قیمت باشد، در این زمینه تنها شورای عالی اتحادیه اروپا می تواند در جهت نرخ گذاری بلیط هواپیما اقدام کند و هیچ شرکت و آژانسی نمی تواند به صورت خودسرانه باشد. متا را الا رد، از سویی در این راستا سازمان نظارت بر سازمان واپیمان وری نیز رای لوگیری از افزایش اایش .
بیات عنوان کرد: در مجموع اصل نیز میتوانم بگویم، اجرای این سیاست درست است، اما این موضوع با ابهاماتی همراه است که آنها باید رفع شوند، در وهله اول، باید مکانیزم احراز هویت خارجی مشخص شود تا شرکتها و آژانسها نمیتوانند این کار را انجام دهند. که بلیط با محدودیت روبروست، نمیتواند از ظرفیت اتباع بلیط خارجی با قیمت دلاری تهیه کند، در وله دوم نیز مکانیزم فروش بلیطها به اتباع خارجی باید هم به صورت دلاری باشد و هم به صورت ریالی در این زمینه مشکل پیش بیاید. نیاید.
وی افزود: در وهله سوم نیز باید قیمتی که برای بلیط تعیین می شود، یعنی 100 و 150 دلار اصلاح شود، زیرا چنین موضوعی به صورت صنعت مستقیم صنعت را با چالش مواجه می کند و باعث کاهش گردشگران ورودی به ایران می شود، بنابراین باید همان نرخ را کاهش دهد. 30 دلاری که کارشناسی شده است، ملاک عمل قرار می گیرد، همچنین به صورت غیرمستقیم از نظر اقتصادی تجارو فعال اقتصادی خارجی نیز که برای مراودات اقتصادی به ایران میآیند، با این نرخ گذاری ممکن است هزینههاشان بسیار زیاد شود و از حضور در این منصرف استفاده شود. وند، نابراین اید در این مینه ورت
[ad_2]