آیا مصرف زیاد شکر سرعت ما را کند می کند؟

[ad_1]

شکر در بیشتر سبدهای غذایی ما وجود دارد. صبحانه خود را با چای یا قهوه شیرین شروع می کنیم و در طول روز غذای شیرین می خوریم.

مغز انرژی بیشتری نسبت به سایر قسمت های بدن مصرف می کند. رایج ترین سوخت در مغز گلوکز (قند) است. این امر باعث می‌شود وقتی گرسنه هستیم یا قند خون پایینی داریم تمرکز و فکر کنیم. به نوعی مغز ما انرژی لازم برای کار کردن را ندارد. به همین دلیل است که ما هوس شیرینی می کنیم. در حالی که شیرینی ها که یکی از محصولات جانبی قند هستند برای مغز نیز مضر هستند.

حتی گاهی طعمی را تجربه می کنیم که اصلا شیرین نیست. اما بدن ما به آن نیاز دارد. اگر کمی دقت کنیم متوجه می شویم که قند پنهانی در غذا وجود دارد. یعنی قندی که طعم شیرینی روی زبان ندارد، اما قندی را در بدن حمل می کند، مانند قند شیر (لاکتوز). در ادامه اثرات منفی مصرف زیاد شکر را با شما در میان می گذاریم.

1. اعتیاد به قند

زیاده روی در مصرف هر چیزی اعتیاد نامیده می شود. اعتیاد در هر بعد روانی یا جسمی به ما آسیب می زند. اعتیاد به قند نیز از این مزیت و آسیب مستقیم آن به مغز مستثنی نیست. این آسیب در کاهش عملکرد مغز خود را نشان می دهد. به نوعی باعث به خواب رفتن سلول های مغزی و در مواردی از کار انداختن آنها می شود. در برخی از مقالات، مصرف بیش از حد شکر با آلزایمر مرتبط است. شکر سطح هوشیاری و بازیابی اطلاعات را در مغز کاهش می دهد.

جالب است بدانید که نمک و چربی بیش از حد در رژیم غذایی ما اثرات منفی مشابهی روی مغز ما دارد. بهتر است از غذاهای کم ارزش (غذاهایی که اغلب با شکر، نمک و چربی تهیه می شوند به دلیل طعمشان) پرهیز کنید.

، تاثیر بر خلق و خو

شکر بر خلق و خوی تأثیر می گذارد و توانایی نوجوانان در پردازش احساسات را مختل می کند. افرادی که در زندگی روزانه خود قند بیشتری مصرف می کنند بیشتر در معرض ابتلا به دیابت هستند که می تواند منجر به افسردگی و اضطراب شود.

3. تأثیر بر حالات فیزیکی

قند موجود در غذاها نه تنها ذهن ما را خسته و افسرده می کند. بلکه سطح یادگیری، سرعت واکنش و ذخیره سازی را تا حد زیادی کاهش می دهد. در واقع به دلیل افزایش قند، ظرفیت مغز تمام می شود.

[ad_2]

Aron Trujillo

نرد اینترنتی. ارتباط دوستانه مبشر قهوه. متخصص موسیقی بسیار متواضعانه. مدافع تلویزیون آماتور

تماس با ما