تامین سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3; برگشت از قبر!

[ad_1]

ارو- طی دو دهه تولید پژو 206 هاچ بک در ایران، 6 نسخه وارد جاده های کشور شد اما اکنون از این شش تیپ تنها تیپ 2 تولید می شود. البته اخیرا تیپ 5 تولید شد که قدیمی بود. اما حالا قرار است از قبر به گروه دیگری از بازماندگان یعنی 206 تیپ 3 برگردد.

به گزارش فرارو، 206 هاچ بک 24 سال پیش توسط پژو فرانسه وارد بازار خودرو شد. پس از حدود چهار سال این خودرو به ایران باز شد. این در حالی است که تیپ 3 در همان سال کار خود را در جاده ها آغاز کرد و سرانجام در اوایل سال 1391 آنجا را ترک کرد. حال شرکت ایران خودرو قصد دارد با افزودن سقف شیشه ای و برخی امکانات این هاچ بک را مجدداً عرضه کند.

مسئولان ایران خودرو در خصوص زمان عرضه و تحویل این هاچ بک فیس لیفت گفته اند که محصول 206 تیپ 3 با سقف شیشه ای آماده تولید و عرضه به بازار است اما با اخذ مجوزهای لازم، این خودرو را برای آنها به ارمغان می آورند. مشتری.

در حال حاضر یقه آبی ها از قیمت نهایی سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3 صحبتی نکرده اند، اما قیمت 233 میلیون تومان، سقف شیشه ای 207 دنده ای در کارخانه و 362 میلیون تومان در بازار، فیس لیفت جدید. احتمالا امکان پذیر است 206 تیپ 3 ایران خودرو در همین بازه قیمتی و شاید اندکی کمتر به دست مشتریان و متقاضیان بازار خواهد رسید. البته سقف شیشه ای 206 تیپ 3 به دلیل تفاوت در فرم و ویژگی های پیشرانه و طراحی، احتمالاً قیمت کمتری نسبت به 207 خواهد داشت.

تامین سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3;  برگشت از قبر!

سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3 چه تفاوتی با نسخه قدیمی دارد؟

به گفته مسئولان ایران خودرو، محصولات جدید این شرکت از نظر فنی و امکانات نسبت به نسخه های قبلی ارتقا یافته است. اما بررسی ها نشان می دهد که نسخه جدید پژو 206 تیپ 3 از نظر طراحی تغییر چندانی نکرده و تنها از نظر امکانات سقف شیشه ای به آن اضافه شده است.

به علاوه برای اینکه این محصول کمی متفاوت از نسخه اصلی باشد، گزینه های متعددی به قسمت ویژگی ها اضافه شده است. این آپشن ها شامل سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه های جانبی برقی و شیشه های برقی شیشه عقب است.

در بخش فنی، چیزی تغییر چندانی نکرده است. در واقع سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3 به همان موتور 1.4 لیتری TU3 مجهز است که در نسخه پایه موجود بود و اکنون تیپ 2 نیز از آن استفاده می کند. این موتور توانایی تولید 75 اسب بخار قدرت با 118 نیوتن متر گشتاور را دارد.

البته نسخه جدید پژو 206 تیپ 3 ویژگی های قدیمی مانند تهویه مطبوع اتوماتیک، 2 ایربگ راننده و سرنشین، سیستم صوتی با پشتیبانی از CD و سیستم ترمز ضد قفل ABS (کاسه ثابت ترمز عقب) را حفظ کرده است.

آیا پژو 206 تیپ 3 واقعاً تکامل یافته است؟

با توجه به ارتقا و توسعه پژو 206 تیپ 3 می توان گفت که بزرگنمایی هایی انجام شده است. در واقع تغییرات این خودرو در مقایسه با مدل 20 سال پیش چندان قابل توجه نیست. مثلا همین سقف شیشه ای 206 تیپ 3 را بردارید، چه اتفاقی می افتد؟ به دو دهه قبل برمی گردیم.

در واقع این نشان می دهد که ایران خودرو مدل های محبوب قدیمی خود را رها نکرده و همچنان بر بازتولید آنها با عناوین مختلف اصرار دارد. در همین حال، این خودروساز فرانسوی بیش از یک دهه است که تولید خود را متوقف کرده و 208 را با 206 جایگزین کرده است.

تامین سقف شیشه ای پژو 206 تیپ 3;  برگشت از قبر!

عکس پژو 208 به جای 206

208 یک خودروی اقتصادی است که همین دو سال پیش در اروپا فروخته شد و حالا این شرکت فرانسوی قصد دارد با ایجاد تغییرات اساسی در فناوری و طراحی، این هاچ بک را کاملاً برقی کند.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما