ایالات متحده در مورد تقویت تابستانی برای افراد زیر 50 سال بحث می کند

[ad_1]


افراد زیر 50 سال بسته به تصمیم مقامات بهداشتی فدرال، ممکن است شانس دریافت دومین تزریق در تابستان را داشته باشند. افراد 50 ساله و بالاتر از ماه مارس واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

پل هنسی / تصاویر سوپا / لایت راکت از طریق گتی ایماژ


مخفی کردن عنوان

تغییر عنوان

پل هنسی / تصاویر سوپا / لایت راکت از طریق گتی ایماژ


افراد زیر 50 سال بسته به تصمیم مقامات بهداشتی فدرال، ممکن است شانس دریافت دومین تزریق در تابستان را داشته باشند. افراد 50 ساله و بالاتر از ماه مارس واجد شرایط دریافت واکسن هستند.

پل هنسی / تصاویر سوپا / لایت راکت از طریق گتی ایماژ

دولت بایدن در تلاش است تصمیم بگیرد که آیا دومین تقویت کننده COVID-19 را به طور گسترده در دسترس قرار دهد تا از افراد بیشتری در برابر جدیدترین افزایش عفونت و بستری شدن در بیمارستان در تابستان امسال محافظت کند.

هر فرد 50 ساله و بالاتر – و هر 12 سال و بالاتر با سیستم ایمنی ضعیف – از ماه مارس واجد شرایط برای تقویت کننده دوم است. اما اکثر افراد کمتر از 50 سال نتوانستند آن را دریافت کنند. اکنون می تواند تغییر کند. NPR دریافت که مقامات فدرال در حال حاضر در حال بحث در مورد این حرکت هستند.

طرفداران گسترش واجد شرایط بودن تقویت کننده می گویند که به دلیل تهدیدی که مسری ترین نسخه ویروس کرونا که تاکنون به وجود آمده است، معروف به BA.5، به شدت نیاز دارد تا افراد بیشتری را تقویت کند.

شکاکان شک دارند که یک تقویت کننده دیگر از همان واکسن محافظت بیشتری برای بیشتر افراد ایجاد کند. برخی همچنین نگران هستند که یک ضربه دیگر نتیجه معکوس داشته باشد، با آموزش سیستم ایمنی فقط برای مبارزه با سویه اصلی ویروس. همچنین این نگرانی وجود دارد که دریافت یک تقویت کننده دیگر در حال حاضر ممکن است در تلاش برای عرضه نسل بعدی تقویت کننده هایی که omicron را در پاییز هدف قرار می دهند، تداخل ایجاد کند. برای اکثر افراد کمتر از 50 سال، محافظتی که از سه عکس اول دریافت کردند، از بین رفته است. در واقع، مطالعه جدیدی که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که پاسخ آنتی‌بادی به طور قابل‌توجهی در عرض سه ماه از بین می‌رود. بنابراین با افزایش مجدد عفونت ها در میان شیوع گسترده نوع BA.5، مقامات فدرال در حال بحث هستند که آیا واجد شرایط بودن برای محافظت از افراد بیشتری در طول تابستان هستند یا خیر.

“چکار دیگری می توانیم انجام دهیم تا احتمال ابتلا به بیماری جدی را کاهش دهیم؟” از مایکل اوسترهولم، اپیدمیولوژیست دانشگاه مینه سوتا که از مقامات فدرال خواسته است تا صلاحیت تقویت کننده را کاهش دهند، می پرسد. “من فکر می کنم تقویت کننده ها پاسخ واضح هستند.”

برخی دیگر از متخصصان بیماری های عفونی با این موضوع موافق هستند.

“اکنون تقریباً در هر زمان دیگری کووید در اطراف وجود دارد. مردم دیگر مانند گذشته مراقب نیستند. ما می دانیم که ایمنی با گذشت زمان کاهش می یابد. ما یک گونه داریم که می تواند از سیستم ایمنی بدن فرار کند. ما شواهد خوبی داریم که نشان می دهد. یک تقویت کننده دوم احتمال یک مورد شدید را کاهش می دهد. رابرت واچر در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو. واچر فکر می کند که دولت باید تقویت کننده های دوم را به همه بزرگسالان ارائه دهد. برخی دیگر فکر می‌کنند که تقویت‌کننده‌ها باید فقط به افرادی که در معرض خطر هستند ارائه شوند. دکتر می‌گوید: «فکر نمی‌کنم برای یک فرد ۲۵ ساله کاملاً سالم، لزوماً اکنون تقویت شود.» آنتونی فائوچی، مشاور ارشد پزشکی کاخ سفید. بین یک فرد 25 ساله کاملا سالم و یک فرد 43 ساله مبتلا به بیماری مزمن انسدادی ریه تفاوت وجود دارد.

اما سایر متخصصان بیماری‌های عفونی استدلال می‌کنند که واقعاً شواهد خوبی وجود ندارد که نشان دهد تقویت‌کننده دوم می‌تواند محافظت را برای بیشتر افراد سالم افزایش دهد. و آن‌ها استدلال می‌کنند که سه شلیک هنوز هم از بیشتر مردم در برابر بیماری شدید و مرگ محافظت می‌کند.

“هدف این واکسن محافظت در برابر بیماری‌های جدی است. اگر بخواهیم سال‌ها دوباره از بیماری خفیف محافظت کنیم، چند بار در سال این واکسن را تقویت خواهیم کرد و این از نظر مردم منطقی نیست. دکتر می گوید از دیدگاه سلامتی. پل آفیت، رئیس مرکز آموزش واکسن در بیمارستان کودکان فیلادلفیا.

و این نگرانی وجود دارد که اگر افراد بارها و بارها یک واکسن مشابه را دریافت کنند، می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد – با نوعی آموزش سیستم ایمنی بدنشان که به جای محافظت در برابر انواع جدید، فقط سعی در مبارزه با سویه اصلی داشته باشند. اگرچه این یک خطر نظری باقی می ماند، برخی می گویند شواهدی مبنی بر واقعی بودن آن در حال افزایش است.

پدیده ای وجود دارد که به عنوان گناه آنتی ژنی اصلی نیز شناخته می شود، در صورتی که به تزریق دوزهای مشابه واکسن ادامه دهید، به نوعی می توانید سیستم ایمنی بدن را که می خواهد به ویروس اصلی واکنش نشان دهد و به خوبی با انواع آینده سازگار نشود، به دام بیندازید. می گوید دکتر سلین گاندر، متخصص بیماری‌های عفونی و همکار در کایزر سلامت نیوز.

آخرین نگرانی مربوط به پیام های عمومی است: دادن یک تقویت کننده دیگر به مردم در حال حاضر ممکن است در پاییز زمانی که دولت قصد دارد نسل بعدی واکسن ها را عرضه کند، همه چیز را گیج کند. این واکسن‌ها احتمالاً واکسن‌های دو ظرفیتی خواهند بود، به این معنی که برای هدف قرار دادن omicron همراه با سویه اصلی ویروس به‌روزرسانی شده‌اند. ایده این است که سعی کنیم از مردم در برابر آنچه که می تواند یکی دیگر از موج های بد زمستانی باشد محافظت کنیم.

و اگر مردم اکنون، در اواسط تابستان، تقویت شوند، ممکن است زمان کافی بین تزریق‌ها وجود نداشته باشد – زیرا ممکن است افراد مجبور باشند ماه‌ها بین تزریق‌ها منتظر بمانند تا عمل کنند. (در این مورد اختلاف نظر وجود دارد و هیچ شواهد خوبی برای فاصله بهینه وجود ندارد.) جان مور، ایمونولوژیست در پزشکی ویل کورنل می گوید: “فاصله بین تقویت کننده ها مهم است.” یک دلیل این است که وقتی سطح آنتی بادی در خون خیلی بالا باشد، پاسخ به دوز واکسن مختل می شود.

برخی همچنین استدلال می‌کنند که کشور باید بر تلاش‌های گسترش واکسیناسیون تمرکز کند تا افراد بیشتری اولین واکسن‌ها و اولین تقویت‌کننده‌های خود را دریافت کنند. یک سوم بزرگسالان هنوز واکسینه نشده اند و تنها نیمی از کسانی که واکسینه شده اند اولین واکسن را دریافت کرده اند.

[ad_2]

Adrienne Daniel

قهوه‌کار بسیار جذاب. دانشجو. محقق سفر. بت نوجوان آینده.

تماس با ما