اینتل از نسل دوم تراشه های نورومورفیک Lohi با مدل سازی مغز رونمایی کرد

[ad_1]

حدود چهار سال پیش ، اینتل شروع به توسعه تراشه های نورومورفیک با قابلیت های پیشرفته و الگوبرداری از مغز انسان کرد. این شرکت در حال حاضر از نسل دوم تراشه های خود به نام Lohi 2 رونمایی کرده است که پیشرفت قابل توجهی نسبت به نسل قبلی دارد.

تراشه های نورومورفیک یا معماری مبتنی بر مغز انسان به گونه ای طراحی شده اند که تا آنجا که ممکن است بسیاری از کارهای شبیه به هوش مصنوعی را با قابلیت های مبتنی بر هوش انسانی ارائه دهند.

اینتل ادعا می کند که تراشه Lohi 2 حدود 10 برابر سریعتر از نسخه قبلی است و این بهبود سرعت نتیجه افزایش هشت برابری تعداد نورون های دیجیتالی است که از آن استفاده می کند. توسعه این تراشه سعی کرده تا آنجا که ممکن است از شیوه پردازش اطلاعات توسط مغز تقلید کند. اینتل همچنین می گوید که تراشه می تواند عملکرد بهتری نسبت به نسل قبلی در محاسبات داشته باشد.

اینتل از فرآیند تولید 4 ، یک روش بهبود یافته ، برای تولید نسخه اولیه این تراشه استفاده کرد. این شرکت قصد دارد تراشه های اصلی خود را به شیوه مشابه از سال 2023 تولید کند.

در فرآیند اینتل 4 ، قطعات الکترونیکی متراکم تری بر روی تراشه قرار می گیرند ، که می تواند با تقلید از مغز با میلیون ها نورون دیجیتالی به توسعه تراشه کمک کند.

مایک دیویس ، مدیر آزمایشگاه های اینتل که در توسعه تراشه Lohi نسل بعدی نقش داشت ، می گوید تراشه های Lohi در تشخیص سریع ورودی های حسی مانند حرکات ، صداها و حتی بوها عالی هستند. چندین آزمایش در حال حاضر با تراشه های آهن روی پوست مصنوعی انجام شده است و حس لمس بهتری را به روبات ها می دهد.

تراشه های نورومورفیک با تراشه های مبتنی بر هوش مصنوعی متفاوت هستند. Neuromorphic یک فناوری انقلابی است که بر نحوه یادگیری و واکنش مغز به شیوه مشابه متکی است و بیشتر بر خواص فیزیکی ماده خاکستری مغز تمرکز می کند.

ظاهراً تراشه Lohi 2 در تلفن های هوشمند و لپ تاپ استفاده نمی شود. اما به نظر می رسد این تراشه در تحقیق و توسعه ، آزمایشگاه های فناوری و دانشگاه ها استفاده می شود.

[ad_2]

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما