برخورد تجملات قدرت؛ Lucid Air Grand Turing vs Mercedes-Benz EQS

در اکتبر 2016، Atieva نام خود را به Lucid Motors تغییر داد و خود را به عنوان یک استارت آپ خودروهای الکتریکی معرفی کرد. این استارت آپ همچنین از ایجاد یک سایت تولید ۷۰۰ میلیون دلاری در آریزونا آمریکا خبر داد. محصول پرچمدار فعلی این شرکت Lucid Air نام دارد.

نوشته دیگر: یکی از اعضای کمیته ملی واکسن کرونا وعده داد: امکان بازگشت به زندگی عادی با قرنطینه هوشمند

در سال 2016 مرسدس بنز مفهومی از شاسی بلند خود را در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی کرد و طیف جدیدی از محصولات تمام الکتریکی را با نام EQ معرفی کرد. محصولی که بر اساس این مفهوم ساخته شده و مرسدس ادعا می کند که در رده خودروهای برقی قرار دارد، با نام EQS شناخته می شود.

برند Lucid کاملاً با کاغذ سفید شروع می شود و نیروی محرکه خودروی پرچمدار آن، برای مثال Lucid Air، کاملاً با سایر خودروهای الکتریکی موجود در بازار متفاوت است. پیشرانه ای که سال هاست تسلا وعده آن را داده است و حتی دیگر خودروسازان بزرگ نیز قصد دارند از فناوری مشابه در محصولات خود استفاده کنند.

به نظر می رسد لوسید یک مهندس سابق تسلا و طراح سابق مزدا را در آمریکای شمالی استخدام کرده است تا محصول الکتریکی کاملاً جدید و متفاوتی را توسعه دهد که به دنبال رقابت با رهبران بازار است.

با ما همراه باشید تا خودروی الکتریکی پیشرو Lucid، Lucier Air، و EQS Mercedes-Benz، یکی از غول‌های خودرو را با هم مقایسه کنیم.

مرسدس بنز EQS:

مرسدس بنز EQS

EQS شبیه به آینده خودروهای بدون راننده است و وقتی در ماشین را باز می کنید و فرمان و پدال ها را می بینید، از حضور آنها کاملا شگفت زده خواهید شد.

مدرنیته و تجمل در حال حاضر با استفاده از صفحه نمایش های لمسی عالی شده است و مرسدس با “Hyperscreen” خود از همه رقبا در این زمینه برتری دارد.

کل پانل داشبورد توسط یک صفحه نمایش جداگانه در یک قاب پوشانده شده است. یک جفت صفحه نمایش 12.3 اینچی در جلوی راننده و سرنشین جلو قرار دارد. همچنین یک صفحه نمایش لمسی 17.7 اینچی در وسط داشبورد قرار گرفته است.

با توجه به بسته باتری روی زمین، فضای پای سرنشینان عقب کاملاً شبیه مرسدس بنز کلاس S معروف نیست و زانوهای شما در ارتفاع بیشتری قرار دارند.

در نتیجه راحتی صندلی های عقب را نمی توان با کلاس S مقایسه کرد.

به طور کلی به دلیل استفاده گسترده از پلاستیک در اتاق، این امر در کلاس S مرسدس بنز دیده نمی شود.

باید اعتراف کرد که ما یکی از زیباترین مرسدس بنزهای رده بالای عصر کنونی را از نظر طراحی و کیفیت مواد به کار رفته ترجیح می دهیم.

لوسید ایر رئیس لوسید موتورز است:

Lucid Air در عین حال طراحی پیچیده ای به نظر می رسد.

جانی لیبرمن، نویسنده مشهور مجله موتور ترند، طراحی Lucid را به شرح زیر توصیف کرد:

یک سیتروئن DS که برای فیلم Blender Runner دوباره طراحی شده است.

رنگ های مختلف سقف و بدنه حس لوکس بودن را القا می کند و نوع طراحی ستون ها و استفاده از شیشه حسی فوق مدرن به آن بخشیده است.

در داخل اتاق نیز از صفحه نمایش استفاده می شود و این برخلاف مرسدس بنز در اوج سادگی انجام می شود.

مجموعه پنجره های جلو، عقب و سقف یک تکه به نظر می رسد و فضای داخل اتاق را بسیار باز و بزرگ می کند. در اینجا فضای زیادی برای پاها و شانه ها وجود دارد.

تفاوت فنی:

تفاوت های آشکار به بخش فنی داستان نیز کشیده می شود. مرسدس EQS580 4Matic دارای دو موتور الکتریکی است که هر کدام در محورهای جلو و عقب قرار دارند.

بسته باتری 107.8 کیلووات ساعت و کل قدرت و گشتاور به ترتیب 516 اسب بخار و 855 نیوتن متر است. هر دوی این موتورها باید 2630 کیلوگرم وزن مرسدس بنز داشته باشند، اما از نظر شتاب کم نیست.

مرسدس در عرض 3.7 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر در ساعت می رسد. همچنین مسافت 407 متری را در 12.2 ثانیه طی می کند.

Lucid از پیشرانه مشابهی استفاده می کند، اما حداکثر قدرت آن 800 اسب بخار و حداکثر گشتاور 1200 نیوتن متر است.

ظرفیت بسته باتری آن نیز 113 کیلووات ساعت است. در نتیجه رسیدن به سرعت 96 کیلومتر در ساعت تنها در 3 ثانیه به قدرت بیشتری نیاز دارد و مسیر درگ نیز 10.8 ثانیه طول می کشد.

در ایده آل ترین شرایط رانندگی، مرسدس با یک بار شارژ 547 کیلومتر را طی می کند. Lucid همچنین مسافت 653 کیلومتری را با یک بار شارژ طی می کند.

مرسدس به لطف چرخش چرخ های عقب و فرمان پرسرعت، دایره گردش خوبی دارد و سواری آن شگفت انگیز است. اگرچه به نرمی رولزرویس و بنتلی نیست، اما نرم ترین سواری را در کلاس خود دارد.

به دلیل وزن بیش از حد مرسدس بنز، ترمزها عملکرد مورد انتظار را ارائه نمی دهند. ترمزهای EQS از دو روش متداول بازیابی انرژی جنبشی استفاده می کنند.

در رانندگی معمولی، مقاومت دریچه گاز کاهش می یابد و به راننده اجازه می دهد تا از پدال ترمز نیز استفاده کند.

هنگام رانندگی با پدال، ترمز مکانیکی وجود ندارد و تنها سیستم بازیابی انرژی نیروی ترمز ایجاد می کند.

لوسید با وزن 2388 کیلوگرم و تایرهای نسبتاً باریک، مانند یک سدان اسپرت به نظر می رسد. اگرچه هرگز رقیب BMW M5 نخواهد بود، اما می توان آن را مدل برقی BMW M550i در نظر گرفت.

هوای شفاف

تنظیمات Lucid سخت تر از مرسدس است، اما می توان به تجربه سواری نرم و راحت مرسدس بنز در راحت ترین حالت های رانندگی دست یافت.

شتاب آن نیز به لطف پیشرانه نسل جدید عالی است و اگر برای اولین بار پشت فرمان یک خودروی برقی بنشینید، شما را شگفت زده خواهد کرد.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

کدام یک از دو ماشین الکتریکی برنده این مقایسه است؟

همانطور که می بینید، تفاوت مهندسی و طراحی این دو سدان الکتریکی لوکس بیشتر از بی ام و سری 7 و مرسدس بنز کلاس S است.

مرسدس در رتبه دوم قرار دارد. مرسدس از نظر قیمت، امکانات، مواد استفاده شده و طراحی از Lucid عقب است.

Lucid Air Mercedes-Benz EQS

اگر به دنبال خودروهای برقی کلاس S هستید، خودروی اشتباهی را انتخاب کرده اید. صرف نظر از ابعاد خودرو، حس و حال این محصول به CLS و حتی مرسدس E کلاس نزدیک است.

در نتیجه، Lucid برنده این مقایسه است. فناوری آینده، لوکس بودن و توجه خیره کننده را به بزرگترین تهدید برای صنعت خودروهای کلاسیک و تسلا تبدیل می کند.

Lucid Air به راحتی بازی صنعت خودروسازی را تغییر داده است و ما نمی توانیم منتظر عرضه محصول دیگری از این شرکت باشیم.

مقام دوم: مرسدس بنز EQS580 4Matic

منفعت:

راحتی شگفت انگیز

کیفیت ساخت بالا

اگر عاشق صفحه نمایش هستید، این ماشین برای شما ساخته شده است

صدمه:

طراحی ظاهری برای همه مناسب نیست

ارتفاع زانوی سرنشین عقب خیلی زیاد است

S کلاس خودروهای الکتریکی نیست

مقام اول: Lucid Air Grand Turing

منفعت:

انقلابی جدید در صنعت خودروسازی

طراحی ظاهری خیره کننده

برد 653 کیلومتر

صدمه:

کیفیت قطعات در مدل مورد بررسی منصفانه نیست

برخی از قطعات مانند دستگیره درها به درستی کار نمی کنند

Lucid Air Grand Turingمرسدس EQS 580
نوع موتورآهنربای الکتریکی با آهنربای دائمیآهنربای الکتریکی با آهنربای دائمی
نسبت وزن به توان3 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار5 کیلوگرم به ازای هر اسب بخار
تعلیقاتصال چندگانه هر چهار چرخاتصال چندگانه هر چهار چرخ
چرخ21 اینچ 245/35 و 265/3522 اینچ 265/35
فاصله بین دو محور2.95 متر3.2 متر
قیمت پایه139 هزار تومان119 هزار تومان
قیمت مدل های فعلی را مقایسه کنید139 هزار تومان125 هزار تومان
هومن شریعتمداری
Admin، می‌تونید یه ویدیو درباره این موضوع بسازید؟
مدیریت poshit.ir
پیشنهاد جذابی بود، رفیق گرامی! به تیم منتقل می‌کنیم.
شهرام عباس
شهرام عباس فکر می‌کنه مثال‌های واقعی خوبی بود، حرفه‌ای بود.
مدیریت poshit.ir
مرسی از تعریف، شهرام عباس هم‌راه! همیشه سعی می‌کنیم صحیح باشیم.
امیرعلی امینی
برخورد تجملات قدرت؛ Lucid Air Grand Turing vs Mercedes-Benz EQS خیلی مشکل بود، کاش برای مبتدی‌ها ساده‌تر بود.
مدیریت poshit.ir
حق با شماست، رفیق! بعدی‌ها رو ساده‌تر می‌کنیم.
کامران تقوی‌نیا
واقعاً لذت بردم، کامران تقوی‌نیا می‌گه poshit.ir همیشه غافلگیرم می‌کنه! 🏎️
مدیریت poshit.ir
چقدر خوبه که دوست داشتی، کامران تقوی‌نیا عزیز! 🏎️
فرهاد انصاری
poshit.ir همیشه موضوعات جذاب انتخاب می‌کنه، فرهاد انصاری می‌گه کاش بیشتر منتشر کنه.
مدیریت poshit.ir
قول می‌دیم بیشتر منتشر کنیم، فرهاد انصاری دوست خوبم!
پدرام خالدی
چرا poshit.ir اینقدر slow توی contentه، پدرام خالدی می‌گه fanشم!
مدیریت poshit.ir
قول می‌دیم بیشتر محتوا بذاریم، پدرام خالدی دوست من!
مدی مرادی
چرا poshit.ir اینقدر ناچیز محتوا داره؟ خیلی طرفدارشم!
مدیریت poshit.ir
قول می‌دیم بیشتر محتوا بذاریم، دوست من!
حسین شیرین‌زاده
چرا poshit.ir اینقدر ناچیز محتوا داره؟ خیلی طرفدارشم! 🦜
مدیریت poshit.ir
قول می‌دیم بیشتر محتوا بذاریم، عزیز جان! 🦜

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

پاسخ بگذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما