کمپین ساخت مدرسه به یاد جوانترین دوست محیط زیست ایران

[ad_1]

در فوریه 2016، زکریا، جوانترین فعال محیط زیست ایران، در تصادف با کامیون سوخت کشته شد. در 8 سالگی پیراهن بلوچی خود را با شجاعت و مهربانی دور سر کرگدن کوچکی پیچید و با فرار از رودخانه های نیمه خشک باهوکلات گاندو را نجات داد.جوانترین معاون محیط زیست داد.

طبیعت زیبا و رنج کشیده بلوچستان زمستان سال گذشته کوچکترین دوست خود را از دست داد و با ساخت دبیرستان پسرانه در روستای ریکوکش، زادگاه زکریا بشیر، جوانترین همکار محیط زیست ایران، نام خود را برای ما جاودانه کرد.

اگر زکریا را در یک روز زمستانی از دست نداده بودیم، شجاعت و عشق او به طبیعت می توانست در طول سالیان متمادی الگوی صدها و هزاران پسر و دختر ایرانی باشد. ظاهر زیبای زکریا را زنده نگه دارید و بذر امید را در دلها بکارید. پیام ما به مردم و همه این است که “برای حفاظت از محیط زیست، هر یک از ما می توانیم به طبیعت و محیط زیست خود در هر سنی کمک کنیم.”

با ما همراه باشید تا با ایجاد محیط آموزشی استاندارد که حق اساسی همه فرزندان این سرزمین است، جسارت و عشق به طبیعت را در دل و ذهن دختران و پسران سرزمین خورشید جاودانه کنیم.

ما در انجمن حامی معتقدیم اگر کودکان ایرانی به آموزش باکیفیت دسترسی داشته باشند، می توانند در هر کجای این سرزمین پهناور هستند، از استعدادها و توانایی های خود برای شکوفایی محل زندگی خود استفاده کنند. امیدواریم با حمایت حامیان محترم اعتبارات مورد نیاز برای شروع ساخت این مدرسه تا قبل از تابستان جمع آوری شود تا در مهرماه 1401 مدرسه «کوچکترین شریک محیط زیستی ایران» مدرسه زکریا بشیره میزبان دوستان عزیز باشد.

چرا در ریکوش مدرسه می سازیم به امید فردای روشن برای همه بچه های ایران؟

وقتی به سیستان و بلوچستان می رویم روستایی به نام ریکوکش در منطقه دشتیاری وجود دارد. روستای ریکوکش یکی از روستاهای دهستان باهوکلات است که در کنار رودخانه باهوکلات قرار دارد. این رودخانه زیستگاه تمساح پوزه کوتاه ایرانی به نام گاندو است و این موجود مخوف و کمیاب به بخشی از زندگی روزمره روستاییان و فرزندانشان تبدیل شده است.

در ریکوکش دویست و پانزده خانوار با هزار و صد نفر جمعیت وجود دارد. با افزایش جمعیت این روستا، مدارس قدیمی دیگر جوابگوی نیاز دانش آموزان نیست. به خصوص که دانش آموزان روستاهای دیگر نیز برای تحصیل به این مدرسه می آیند. با تشکیل این مدرسه شش کلاسه دانش آموزان شش روستا می توانند از امکانات و خدمات آن بهره مند شوند.

حمل مصالح ساختمانی به ریکوش به دلیل دوری از شهرهای بزرگ استان و سختی دسترسی به آنها مشکل است. اما با کمک جامعه محلی، حامیان مالی و سازمان نوسازی امکان پذیر است. در پیشبرد این طرح چشم آشا به مردم خونگرم ریکوشه است چرا که مردم این روستا مانند خانواده های پرجمعیت در همه امور همکاری دارند و مشارکت بانوان و جوانان در این روستا چشمگیر است. مدارس اینجا خیلی دور هستند.

کمپین ساخت مدرسه به یاد جوانترین دوست محیط زیست ایران

شاید بدانید که فاصله روستاهای سیستان و بلوچستان بسیار زیاد است و کودکان و نوجوانانی که در روستای خود مدرسه ندارند به دلیل این فاصله زیاد نمی توانند به مدرسه روستاهای همجوار دسترسی داشته باشند. بنابراین آنها مجبور می شوند خیلی زود از خانه خارج شوند. ریکوکش یکی از این روستاهاست. مخصوصا برای دبیرستان. دانش آموزان این روستا برای رسیدن به نزدیک ترین مدرسه باید چهار پنج کیلومتر را طی کنند. در حالی که فاصله استاندارد طبق اصول فضای کاربری شهری و روستایی بین هشتصد تا هزار متر است. منطقه دشتیاری که روستای ریکوکش یکی از آن هاست، دارای مشکلات جدی فضای آموزشی است، به همین دلیل در مهرماه امسال مدارس بسیاری در سه شیفت شروع به کار کردند. شاخص فضای آموزشی به ازای هر دانش آموز در شهرستان دشتیاری بسیار کم و کمتر از یک متر مربع است. این عدد بسیار کمتر از میانگین کشوری حدود 5 متر مربع برای هر دانش آموز است.

طبق آخرین گزارش انجمن حامی مبلغ 2.339.000.000 تومان توسط انجمن حامی از طریق ذینفعان و ذینفعان عزیز جمع آوری شده است که 75 درصد مبلغ مورد نیاز می باشد. امید است با همکاری و همکاری شما عزیزان، مبلغ موجودی جهت تکمیل ساخت مدرسه هرچه زودتر تامین گردد.

[ad_2]

Mckenzie Elliott

عاشق عمومی قهوه. مزاحم خشمگینانه فروتن. Wannabe tv متعصب. حرفه ای موسیقی آزاد. بت نوجوان آینده.

تماس با ما