در مورد اینکه کلمه کلیدی چیست و چه کاری را برای ما انجام می دهد باید گفت که یکی از مهمترین ارکان سئو است که باید در انتخاب آن دقت و حساسیت ویژه یا را تلگرام سئو به خرج داد. کاری که نقشه سایت انجام می دهد، درک و نمایه سازی محتوای شما برای موتورهای جستجو است. در چنین شرایطی این سوال برای کاربران پیش می آید که برای رساندن سایت خود به صفحه اول گوگل باید چه کاری انجام دهیم؟ در واقع این ربات ها برنامه هایی هستند که رد اینرتنت حرکت کرده و صفحات مختلف سایت را بر اساس محتوایی که دارد، لینک هایی که به آن ارجاع داده اند و میزان بازدید و استقبالی که کاربران از آن داشته اند مورد ارزیابی قرار داده و با تخصیص یک رتبه و کلمه کلیدی آن را ایندکس می کنند.
اما از آنجا که پر استفاده ترین و اصلی ترین موتور جست و جوی که در اینترنت از آن استفاده می شود، گوگل می باشد، فعالیت هایی که برای سئو انجام می شود به طور تخصصی معطوف به موتور جست و جوی گوگل شده است و آنچه که ما از سئوی سایت خود انتظار داریم این است که کاری کند سایت ما در نتایج جست و جویی که گوگل نمایش می دهد به کاربران معرفی شود. در واقع شما با کارهایی مانند تولید محتوای اصولی و کاربر پسند که بدرد کاربران بخورد، استفاده از تصاویر و ویدئو در سایت، حفظ جامعیت و موضوعات مرتبط و معرفی شدن توسط سایت هایی که در حوزه کاری مرتبط شما قرار دارند، می توانید سئوی کلاه سفید را دنبال کنید و سایتی داشته باشید که علاوه بر موتور جست و جوی گوگل و الگوریتم های آن کاربران هم از آن استقبال کنند و به آن به چشم یک سایت خوب نگاه کنند.
از ابتدا یانی مقاله هر بار که به تعریف و مفهوم این سوال که سئو چیست پرداخته این در مورد کلمات کلیدی هم صحبت هایی شده است. کلمه کلیدی داستان های مختلف و متفاوتی دارد و باید نات زیادی را در مورد آن رعایت کرد که از حوصله این مقاله خارج است و خود کلمه کلیدی مقاله ای بسیار جامع تر را نیاز دارد. حمیدرضا عباسی هستم، کارشناس نرم افزار و دانشجوی کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک، طراح و توسعه دهنده وب سایت و متخخص سئو، از سال ۹۰ به صورت حرفه ای شروع به فعالیت در زمینه طراحی وب سایت کردم و بسیار علاقه مند و مشتاق به استفاده از تکنولوژی های جدید و بروز در زمینه طراحی وب سایت و سئو تلگرام (https://t.me/premseo) تجارت الکترونیک هستم.
معمولا زمانیکه به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه میشوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه میکند. کارشناس سئو در تمام ساعات روز مشغول تحقیق و مطالعه پیرامون مباحث سئو و رصد تغییرات جدید گوگل است و سعی میکند با تست استراتژیهای خود، قبل از اجرا، آنها را ارزیابی کند. با توجه به قدیمی بودن این شرکت، تجربه وکیفیت کار آنها نیز به مراتب افزایش پیدا میکند. اما موضوع اصلی اینجاست که چطور شما می توانید برای سایت خود با استفاده از روش هایی طبیعی درآمد خود را افزایش دهید.
و روش دوم این است که وقتی با الگوریتم هایی کار می کنید که صرفا ماشینی هستند روش هایی را به کار بگیرید که صرفا بتوانید زا آنها نتایج خوبی را بگیرید و به نوعی سر آنها را کلاه بگذارید و کاری کنید که صرفا ارزیابی شما بالا باشد. این تمام کاری است که سئو برای ما انجام می دهد. لینک دادن به صفحههایی با خطای 404 یا صفحات مرده، نهتنها هیچ فایدهای برای سایت شما ندارد، بلکه به سئو تکنیکال و به تبع آن، رتبه سایت نیز ضربه میزند. در واقع اگر بخواهیم یک تعریف کتابی و درست و حسابی برای این سوال که سئو چیست ارائه کنیم باید بگوییم که به مجموعه اقداماتی که برای نمایش سایت ما در رتبه های بالای موتور جست و جوی گوگل در یک کلمه کلیدی خاص انجام می شود سئو می گویند.
در واقع کاری که گوگل انجام می دهد این است که کل اینترنت را اسکن کرده و صفحات مختلف را ایندکس می کند. در واقع شما با سئو باید کاری کنید که وقتی یک کلمه کلیدی خاص در گوگل سرچ می شود، سایت شما برای کاربران نمایش داده شود. در مورد اینکه این کارهای سئو چیست باید بگوییم گوگل سایت بزرگی است که برای آن مهمترین چیز کاربرانی هستند که از آن استفاده می کنند و گوگل همیشه الگوریتم های خود را رهب صورتی آپدیت نگه می دارد که کاربران در راضی کننده ترین حالت خود باشند و از نتایجی که به آنها ارائه می شود راضی باشند. با بررسی این سوال که مکانیزم و عملکرد گوگل چیست به درک این موضوع که سئو چیست و چه کاری را برای ما قرار است انجام دهد نزدیک شده ای اما یک مورد دیگر هنوز می تواند به صورت یک سوال باقی مانده باشد و آن این است که منظور از کلمات کلیدی چیست.