روزهای لودگی وا: دام میوها را وریم

[ad_1]

مدیر دفتر ود امعه وزارت داشت درباره اینکه در مان لودگی وا ا رد و ار و ریزگردها

ارش مهر، احمد اسماعیل اده : مدتی است ور درگیر معضل لودگی وا ا ریزگردها است. اا مطالعات ا از ن است رار رفتن در معرض لودگی وا وسیعی از ارات مر سیست م رو م. بسیاری از اجزای ریزگردها محرک و زمینه ساز سرطان به ویژه سرطان ریه، بیماری‌های مزمن مانند آلرژی‌های دستگاه تنفسی، بیماری‌های حسی و بیماری‌های معطری می‌شوند.

وی افزود: ریزگردها در حین تنفس وارد بدن شده و به سطح ریه‌ها می‌چسبند و بدن را در بدن تحریک کرده و باعث کاهش آنتی‌اکسیدان‌های خاص می‌شوند که به دنبال آن سلول‌های مختلف تخریب شده و خطر ایجاد می‌کنند. سرطان وص سرطان ریه افزایش دا میند.

اسماعیل زاده ادامه داد: پس از دریافت غذا و مواد مغذی زاده که دریافت می‌کنند، می‌توانند در کنار بیرون از بالای آن را کاهش دهند.

مدیر دفتر ود ام وزارت داشت ا اعلام اینکه رای سلامت ودو مصرف الای ویج، لوایی، وجه رنگی، ردآلو، لو البی، موز، انبه اکیداً وصیه میود. این میوه و سبزیبزیا دارای اکاروتن الا

اسماعیل اده آن داشت: میوه و سبزیجات نی از ویتامین C ورید. پرتقال، لیمو ترش، نارنج، نارنگی، توت فرنگی، سیب، خربزه، طالبی، انار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج و سبزی خوردن، انواع فلفل از جمله فلفل دلمه ای و پیاز را در روزهای مصرف کنید با ریزگردها بیشتر مصرف کنید.

وی ادامه داد: مصرف وانها و لهای اهی را در روزهای لودگی وا در اولویت رار دهید. انواع وانها، مغزهای لی و م ابگردان اوی ویتامینE الایی ستند

اسماعیل اده ریح رد: ماهی، ردو و رفه ر مصرف نید: این مواد ایی امگا وبی دارند. از مصرف سبزیجات انواده لم افل نشوید: لم روکلی، لم و لم رگ موادی دارند. ایا ن است مصرف این مواد غذایی اهمیت دارد و ار ریه را د د مگی ر.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: هندوانه، پیاز، تخم مرغ و سیر را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید، این غذاها حاوی موادی هستند که به تقویت ریه‌ها و کاهش در ریه کمک می‌کنند.

اسماعیل آده افزود: مکمل ویتامین D مصرف نید. ویتامین D نو ویت ننده سیستم ایمنی نقش مهمی در مقابله با خطر لودگی وا دارد. نابین از وضعیت ویتامین D

وی با اشاره به اینکه زردچوبه دارای کورکومین است که باعث بهبود عملکرد ریوی می‌شود، بنابراین در تهیه غذاها حتماً از زردچوبه استفاده کنید، اظهار داشت: همچنین لازم است وزن خودمان را حفظ کنید. چاقی و افزایش وزن باعث ایجاد تحریک و فشار بر ارگان‌های بدن به خصوص قلب و ریه می‌شود و می‌تواند ایمنی بدن را در مقابله با عوامل ایجادکننده بیماری از جمله هوا با ریزگردها ضعیف کند.

اسماعیل زاده در پایان گفت: اگر چاقی و اضافه وزن داشته باشید یا کودک شما درگیر این مشکل است، برای رفع این مشکل و آسیب کمتر در برابر ریزگردهای موجود در هوا به متخصصین تغذیه در محل زندگی خود مراجعه کنید.

[ad_2]

Nigel Riley

تمرین کننده موسیقی دوستانه. گیک هاردکور توییتر. بیکن پژوه. متخصص زامبی برنده جایزه.

تماس با ما