[ad_1]
رارو- معمول نظریه لمی در اهای مومی امعه ندان مطرح نمیوند و نظر دربارۀ نها محافل دانشگاد. اما نظریۀ «تکامل» سرگذشت متفاوتی داشت. این نظریه لمی سرعت در مومی ورای اروپا و مریکا د و ارلز داروین را .
ارش رارو؛ واکنشا این نظریه املا متفاوت ود. ا ن را انقلابی و درخشان میدانستند و ا از ات متعددی ن را نقد میردند و رقابل ول مید. علم لوم میند این نظریه از د ساده است و ا م از اویهای دینی نا ر نظر درک اصی از اب مقدس وجود دارد این نظریه نمیوانند اانی دینی دربان ازگرارۀ.
ما نری نود این مناقشه در رهنگ مومی م ازتاب دا رد و از موضوعات مورد لاقۀ روزنامه ها و مجلات دیل د. لی وقت مطالبی نشریات مخالف نظریۀ داروین منتشر میردند، اِفعلِی نزآمیز مراه ود. یک نشریات معمول در من مطالبشان اریکاتورهایی را منتشر می کند
مضمون مشترکی در چندین این اریکاتورها وجود دارد، داروین میمون و وانات دیگر ود. ال داروین نگفته ود انسان از نسل میمون است لکه منشاء مشترکی رای ن دو در نظر رفته ود. ولی مین نسبت م رای مخالفان افی ود ا در وخیایشان، داروین را وم و ویش میمونها ساب اورد.
– در این اریکاتور در سال منتشر ده، از و مراه م امل دا منند دیل انسان دنباله لباس انسان م نوان املی از دم اجدادش ویر ده ده.
– در این اریکاتور م ویر ووک را مینیم ابتدا و در نهایت ارلز داروین امل دارده.
– د از انتشار مقاله از داروین دربارۀ زندگی رمهای اکی نوشته ود،
– داروین در از نامهای ود نوشته ود: نا سۀ می مخصوص زندگی در و مچنین دم الهمانند و مجهان م رفته و امل نبوده امامانند. اریکاتور ر انور را ر اساس این وصیفات ده و ر ن نوشته است: «جدّ داروینی».
– سال اب منتشر د در نجا داروین نسبت اری ن انسان و میمون ائل ده ود. د از انتشار این اب اریکاتورهای ادی ده داروین را میمون نشان میدادند.
– کاریکاتور زیر با اشاره به انتشار مقالة «حرکات و عادات گیاهان بالارونده» کشیده شده و در زیر این جمله نوشته شده است: «ما اصلاً فکر نمی کنم این آقای دکتر به این راحتی به نسبتی که با اجداد چهاردست و پای بالادرختی اش دارد اعتراف کند. ».
– در این اریکاتور «امیل لیتره» نا ا دن میمونماند در سیرک در اجرای نمایش ستند. لیره لقۀ سیرک را روی ن لمۀ
– این اریکاتور د از مرگ داروین در سال
– در این اریکاتورین در مقابل میمون داروها و در ر ویر
– در این اریکاتور وریل ریان نفر دیگر ایت میند داروین دارد مرد اب داروین میوید: «چطور وانستی نین وهینی او نی؟»
[ad_2]