فواید زردچوبه؛ از تقویت قوای جنسی تا …

[ad_1]

برمی دارد: افزایش قیمت آجیل باعث کاهش مصرف و شکایت فروشندگان این اقلام شده است. اما قیمت عجیب آجیل بهنام چلگز سر و صدای زیادی به پا کرده است. چلغوز، آجیلی که بسیاری از ایرانیان حتی نام آن را نشنیده اند و نظر دیگری درباره آن داشته اند. اکنون به یک مهره لوکس تبدیل شده است. چند کاربر فضای مجازی نوشته اند که قیمت هر کیلوگرم چالگوس در بازار ایران به یک میلیون تومان رسیده و دیوانه در فضای مجازی یک میلیون تومان به حاشیه رانده شده است. همین موضوع امروز بهانه ای شد تا در این مطلب از چالش و فواید این آجیل های لوکس صحبت کنیم. با ما بمان.

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

چلغوز چیست؟

وقتی نام چلغوز را می شنوید ناخواسته به یاد توهین می افتید اگر اشتباه فکر کنید چون چلغوز توهین نیست. چلغوز نام دانه و مغز مفیدی است که طعمی بسیار نزدیک و شبیه به پسته و بادام دارد.

کاج چلگوزا بومی پاکستان، افغانستان و هیمالیا است و شیروان در شمال شرقی ایران را نیز شامل می شود. استفاده از این گیاه مانند روغن زیتون برای سلامت بدن انسان موثر است. برگ های درخت توس سوزنی شکل است. چولوگوز یک غلات پرچرب است که سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع و همچنین اسیدهای آمینه ضروری برای بدن است. این دانه خواص و فواید زیادی دارد که در ادامه به فواید این دانه نجیب می پردازیم.

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

چلغوز چه خواصی دارد؟

روغن انار از افزایش کلسترول بد در بدن جلوگیری می کند و خواص دیگری نیز در انار وجود دارد که عروق را از هر گونه آسیب محافظت می کند و همچنین از حمله قلبی محافظت می کند. خواص درمانی و تغذیه ای دانه چچم مشابه سایر مغزها مانند پسته، فندق و … است و از ویژگی های قابل توجه این دانه خاصیت آنتی اکسیدانی آن است که رادیکال های مضری را که باعث واکنش های مخرب بدن می شوند خنثی می کند.

زردچوبه به دلیل داشتن ویتامین های A، E و K، برای سلامت و شادابی پوست و همچنین تقویت سلامت چشم مفید است. ویتامین B3 یا نیاسین موجود در چلغوج برای سلامت روحی و روانی و همچنین تقویت حافظه موثر است.

همچنین به دلیل میزان آهن موجود در بدن، به تامین اکسیژن سلول ها و بافت ها کمک می کند. چلغوز طبع بسیار گرمی دارد به همین دلیل مصرف آن برای افراد گرم و خشک توصیه نمی شود و مصرف آن فقط برای افراد مرطوب مفید است. این دانه به دلیل کاهش تری گلیسیرید خون برای کبد بسیار موثر و مفید است. از آنجا که سرشار از چربی و فیبر است، اشتها را نیز کاهش می دهد. برخی دیگر از فواید چالگوز به شرح زیر است:

رفع تیرگی پوست: مغز جوز هندی بسیار چرب است که می توانید از آن برای رفع تیرگی پوست استفاده کنید، برای این کار مغزها را نرم کرده و به مدت یک ساعت روی صورت و ناحیه تیره قرار دهید.

افزایش قوای جنسی: استفاده از زردچوبه که هورمون های جنسی را تحریک می کند در افرادی که مشکلات جنسی از سرماخوردگی تا سرماخوردگی دارند. توصیه شده.

تولیدکنندگان انرژی: برنج سرشار از پروتئین، پتاسیم، فیبر، آنتی اکسیدان ها و چربی های غیراشباع است که بسیار انرژی زا هستند و شما را سالم نگه می دارند. برای کسانی که سرماخورده هستند و تمایلی به رابطه جنسی ندارند، استفاده از زردچوبه و افزایش قوای جنسی توصیه می شود.

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

سرشار از آهن گیاهی: آهن گیاهی در چلگوج بسیار غنی است و با اکسیژن رسانی به سلول ها و بافت های بدن باعث سلامتی و افزایش طول عمر می شود.

خواص زردچوبه برای هیپنوتیزم: چلگوز سرشار از منیزیم است که اثر آرام بخشی دارد، بی خوابی شبانه را بهبود می بخشد و خوابی آرام به شما می دهد.

سلامت کبد: بلغور جو دوسر به دلیل کمبود تری گلیسیرید و وجود اسیدهای چرب غیراشباع ممکن است برای سلامت کبد مفید باشد و مواد مضر را کاهش دهد.

تنظیم فشار خون: سایر خواص زردچوبه سرشار از پتاسیم و منگنز است که می تواند به کنترل و تعادل فشار خون کمک کند.

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی: آهن، منیزیم، پتاسیم، اسیدهای چرب و اسیدهای آمینه گیاهی ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که رادیکال های مضر را در بدن مسدود می کنند.

تقویت بینایی: یکی دیگر از ویژگی های مهم چالگوس این است که حاوی ویتامین های A و K برای تقویت سلامت چشم و بینایی است.

لاغری: دانه خولان دریایی و روغن آن حاوی فیبر و چربی غیراشباع بالایی است که با کاهش اشتها یا به اصطلاح اشتها آور، عامل لاغری موثری است.

فواید زردچوبه برای پوست: دانه های روغنی زردچوبه پوست را نرم می کند و ویتامین E و پتاسیم موجود در آن نیز پوست را شاداب می کند.

خنکی: منیزیم موجود در چلغوج درد عضلانی را تسکین می دهد و همچنین خستگی ناشی از فعالیت شدید را برطرف می کند.

بهبود حافظه: از دیگر فواید زردچوبه می توان به نیاسین یا ویتامین B3 اشاره کرد که با بهبود عملکرد مغز حافظه را تقویت می کند.

مغزهای قلب: انار حاوی پتاسیم و منیزیم و چربی های تک غیراشباع است که با خواص بالای خود باعث سلامت قلب می شود.

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

تقویت سیستم ایمنی: یکی از مهمترین فواید زردچوبه ویتامین ها و مواد معدنی غنی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی را بهبود می بخشد.

تنظیم کلسترول: روغن خولان دریایی از تجمع کلسترول بد در خون جلوگیری می کند و با کنترل آن از آسیب به رگ ها جلوگیری می کند و خطر حمله قلبی را کاهش می دهد.

سنگ ریزه: سنگ مثانه به دلیل چولوگوج ناپدید می شود.

ضد سرطان: ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چلغوز، دانه این گیاه را به یکی از ارزشمندترین مواد ضد سرطان تبدیل کرده است.

خواص روغن زردچوبه

فواید زردچوبه؛  تجمل زشت؛  از تقویت قوای جنسی تا ...

1. روغن زردچوبه برای ماساژ درمانی بسیار مناسب است، زیرا دارای خواص درمانی است.

، این روغن به تسکین برخی از مشکلات پوستی مانند خارش، پسوریازیس، کورک، اگزما، خارش و زخم کمک می کند.

3. روغن زردچوبه به افراد مبتلا به ریزش یا نازک شدن مو کمک می کند تا با این بیماری مبارزه کنند.

4. روغن خولان در طب سنتی برای درمان سردرد به صورت موضعی استفاده می شود.

5. روغن خولان دریایی همچنین دارای خواص ضد قارچی، ضد باکتریایی و ضد فشار خون است. اثر ادرارآور روغن زردچوبه باعث شده است که از آن به عنوان یک جایگزین روغن سالم استفاده شود.

6. در طب سنتی از روغن زردچوبه برای پوشاندن سطح زخم ها و کبودی ها استفاده می شود.

مضرات، اقدامات احتیاطی و منع مصرف دانه زردچوبه

با توجه به اینکه چالگوز طبیعت بسیار گرم و خشکی دارد مصرف آن برای افراد با طبیعت گرم و خشک مضر است. متخصصان طب سنتی مصرف تخمه زردچوبه را برای افراد دارای مزاج مالیخولیایی و پیتا توصیه نمی کنند. و مصرف آن فقط برای افراد دارای طبیعت مرطوب مفید است.

در پایان لازم به ذکر است که مصرف تخمه زردچوبه می تواند اثرات نامطلوبی بر افراد مختلف داشته باشد لذا توصیه می شود قبل از مصرف آن به عنوان گیاه دارویی حتما با کارشناسان مربوطه مشورت نمایید.این کار را انجام دهید.

[ad_2]

Ainsley Murphy

بشارت دهنده آبجو Wannabe. نویسنده فداکار جنرال الکل نینجا. دانشجو. متخصص زامبی خالق مستقل متعصب سفر

تماس با ما