اسرار خانگی؛ برنج بخارپز را صرفه جویی کنید

[ad_1]

برترین ها: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که طبق قول مهمانتان، برنج شما خیلی نرم یا به اصطلاح ریز شده باشد. در این مواقع اگر وقت کافی دارید می توانید به سرعت شروع به تهیه برنج جدید کنید یا با آن غذای جدیدی درست کنید (برنج شبات، سوپ، سوپ، شیربرنج، کاکائو و …). اما وقتی مهمان دارید و زمان کافی برای پختن برنج دیگر ندارید، قطعا از پخته شدن برنجتان ناراحت و ناراحت خواهید شد.

متأسفانه وقتی برنج زیاد پخته می شود، نمی توان آن را ترمیم کرد، اما می توان با چند راهکار این کار را انجام داد تا طعم برنج بهتر و روشن تر شود. در ادامه، 10 راهکار ذکر شده در وب سایت دلبرنه برای بهبود برنج پخته شده را می خوانید تا در مواقع ضروری به کارتان بیاید.

اسرار خانگی؛  با برنج جغجغه ای چه کنم؟

1. برنج را زیاد نپزید

به یاد داشته باشید، اولین کاری که باید با آن شروع کنید این است که نبینید برنج چقدر نرم و لطیف است، بلکه باید برنج را الک کنید و هم بزنید، زیرا این کار باعث خراب شدن دانه های برنج و خوش طعم شدن برنج می شود.

، برنج را آبکش کرده و روی آب سرد بریزید

اگر برنج هنوز آب دارد اما نرم شده است (چه برنج باشد چه آبکش)، سریع آن را داخل آبکش خالی کنید و با آب سرد یا آب یخ بشویید. این کار لعاب اضافی برنج را از بین می برد در حالی که آب سرد برنج را نرم می کند.

اسرار خانگی؛  با برنج جغجغه ای چه کار کنم؟

3. آن را در ته قابلمه قرار دهید

اگر برنج پخته شد حتما ته قابلمه بریزید (مثلا از ته دیگ نان یا سیب زمینی استفاده کنید) سعی کنید قابلمه درجه یک درست کنید. به این ترتیب اگر کسی برنج کمتری بخورد (چون نرم و خمیری است) می تواند از ته دیگ کنار غذا استفاده کند. به علاوه، ته دیگ طلایی و جذاب، مهمانان را کمی از نرم شدن برنج منحرف می کند.

4. برنج را چرب کنید

معمولاً برای سلامتی و رژیم غذایی برنج را به روغن نمی‌افزایید، اما وقتی برنج پخته شد، باید روغن یا کره به برنج اضافه شود که آن هم روغن داغ است، زیرا روغن دانه‌های برنج را جدا کرده و حل می‌کند. دیدن. وقتی برنج نرم ظاهر برنج شما را بهبود می بخشد بسیار کمک می کند، بنابراین حتما این کار را انجام دهید. حتی اگر برنج شما کمی غلیظ تر از حد معمول باشد. اما توجه داشته باشید که روغن وقتی داغ است نمی سوزد، زیرا وقتی آن را در برنج می گذارید بوی بدی می دهد.

اسرار خانگی؛  با برنج جغجغه ای چه کار کنم؟

5. به هیچ وجه به برنج آب اضافه نکنید

برخی افراد عادت دارند کمی (معمولاً نصف لیوان) آب به برنج اضافه کنند تا دم بکشد و دم بکشد. وقتی برنج شما پخته است این کار را به هیچ وجه انجام ندهید. چون الان باید تمام تلاشمون رو بکنیم که آب اضافی برنج خارج بشه تا خیلی آرد نشه بهش آب نزنید!

6. در قابلمه را باز بگذارید

بله، می دانم که قبلا برنج را در قابلمه می پختید یا حتی از اجاق برای دم کشیدن برنج استفاده می کردید، اما حالا باید برعکس عمل کنید. مراقب باشید وقتی برنج از قابلمه دم می‌کشد، بخار آب به شکل قطرات آب به برنج شما برمی‌گردد و آن را نرم و لطیف می‌کند. سپس در قابلمه را بدون درب یا نیمه باز بگذارید تا آب آن تا آخرین قطره تبخیر شود. نگران پخته شدن برنج نباشید، زیرا برنج شما از قبل بسیار پخته شده است!

7. از دستگاه تنفسی استفاده نکنید

همانطور که در بالا گفتیم از کتری برای دم کشیدن برنج استفاده می شود اما حالا که می خواهیم آب برنج تبخیر شود بهتر است فقط از کتری استفاده نکنیم و به قابلمه نگاه نکنیم و اجازه دهیم آب آن کاملا تبخیر شود. تبخیر شود.

اسرار خانگی؛  با برنج جغجغه ای چه کار کنم؟

8. شعله را بالا ببرید

افزایش حرارت باعث می شود آب اضافی برنج تبخیر شود و کمی خشک تر شود و ظاهر آن بهتر شود. اما دقت کنید که برنج نسوزد. به این ترتیب برنج دودی با بوی سوختگی خواهید داشت و مشکل شما دو چندان می شود.

9. وقتی برنج آماده شد آن را خاموش کنید و بگذارید کمی خنک شود

منظورم این نیست که برنج را سرد و یخ سرو کنید اما همین که برنج را چند لحظه دم کنید کافی است کمی نرم شود.

10. برنج را در قالب سرو کنید

همانطور که می دانید برای سرو برنج در قالب لازم است کمی برنج نرم بیرون بیاورید تا به بهانه اینکه می خواهید برنج را در قالب های آماده سرو کنید (قالب های گرد، گل) برنج را کمی نرم کنید. قالب ها) قلب و غیره).

اسرار خانگی؛  با برنج جغجغه ای چه کار کنم؟

اگر تجربه نجات برنج بیات را دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.

[ad_2]

Hayden Phillips

عاشق قهوه بی عذرخواهی یک تمرین‌کننده اینترنتی متواضع. دوست حیوانات در همه جا.

تماس با ما