واکسن جانسون و جانسون کرونا در طولانی مدت موثرتر از فایزر و مدرن است

[ad_1]

تحقیقات گسترده روی 780000 آمریکایی نشان می‌دهد که اثربخشی سه واکسن کرونا، فایزر، مدرن و جانسون و جانسون ممکن است طی هشت ماه کاهش یابد، اما مصونیت نسبت به واکسن‌ها همچنان قوی است.

این مطالعه نزدیک به 780000 نظامی بازنشسته ایالات متحده را بین فوریه تا اکتبر 2021 مورد بررسی قرار داد. اثربخشی واکسن ها در این مطالعه با دو معیار محافظت در برابر عفونت (VE-I) و محافظت در برابر مرگ (VE-D) اندازه گیری شد. در پایان این دوره 8 ماهه، اثربخشی واکسن در پیشگیری از بیماری عروق کرونر قلب از میانگین 9/87 درصد به 1/48 درصد افزایش یافت.

بیشترین کاهش اثربخشی مربوط به واکسن تک دوز جانسون و جانسون بود که از 86.4 درصد به 13.1 درصد کاهش یافت. اثربخشی واکسن فایزر از 86.9 درصد به 43.3 درصد و واکسن مدرن از 89.2 درصد به 58 درصد افزایش یافته است. با این حال، توانایی جلوگیری از مرگ در طول دوره تحقیقات بالا باقی ماند.

با وجود افزایش گونه های دلتا از ماه جولای، اثربخشی واکسن ها در کاهش مرگ و میر تأثیر چندانی نداشته است. واکسن ها از جولای تا اکتبر 81.7 درصد در پیشگیری از مرگ در افراد زیر 65 سال و 71.6 درصد در افراد بالای 65 سال موثر بودند.

در گروه سنی زیر 65 سال، واکسن فایزر با 84.3 درصد کارایی، بیشترین تأثیر را در پیشگیری از مرگ داشت. Moderna با 81.5 درصد و Johnson & Johnson با 73 درصد در رتبه های بعدی قرار دارند. اما در گروه سنی بالای 65 سال، مدرنا با 75.5 درصد پیشتاز بود، پس از آن فایزر با 70.1 درصد و جانسون و جانسون با 52.5 درصد قرار گرفتند.

باربارا کین، سرپرست تیم تحقیق، گفت: “تحقیق ما اطلاعات خوبی را برای محققان، قانونگذاران و دیگران در مقایسه اثربخشی واکسن‌های کرونا فراهم می‌کند.” این مطالعه می‌تواند به ما در تصمیم‌گیری آگاهانه در مورد دوزهای اولیه واکسن، دوزهای تقویت‌کننده و سایر اقدامات حفاظتی، از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی، آزمایش و سایر مداخلات بهداشتی کمک کند.»

[ad_2]

Todd Holland

متفکر. معتاد رسانه های اجتماعی متعصب الکل استاد وب. مبشر قهوه معمولی.

تماس با ما